Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.Til alle dere som ber brukeren om å "Spar oss", "Vær så snill".

Ikke alle har hatt denne diskusjonen. Og dere gjør det virkelig utrivelig for nye folk her på forumet som kanskje ikke vet hva som er bra og hva som er dårlig med et AMD vs Intel P4 oppsett.

 

Så vær så snill og hold fred! og be heller brukeren vennlig å søke litt på forumet og akkurat disse sakene. Han/hun har ikke vært her i en evighet og funnet ut at f.eks Pentium4 prosessorene kan klokes ganske mye mere en det de orginalt står på.

 

Så være så snill og helder hold slike meninger til dere selv. Dere skaper bare et utrivelig forum syns jeg. :grumpy:

Lenke til kommentar
Skal kjøp meg en ny pc enten blir d amd eller p4.. men hvilken er sterkest?

Skal bruk pc får spill å sånt så jeg trenger en kraftig pc..

Skal jeg kjøp AMD XP 2600+(2.2ghz) eller P4 2.5 ghz?

 

Prisen er vel sikkert ganske lik her! Men her vinner nok AMD klart ettersom dette er en CPU med 100 i TPI rating over P4! Så det er vel ikke vits å diskutere en gang!

 

AMD tåler mer, temp og volt

Og nForce2 er like stabilt som P4! Så da er det bare å sprette tusenlappene!

 

Men tråden blir nok stengt! Håper jeg!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det at intel cpuene kan klokkes så mye betyr jo absolutt ingenting annet enn at det ser "pent" ut med x antall mhz

det at en amd cpu vanligvis kan klokkes 200-300mhz er det samme om ikke enn bedre enn en intel som klokkes 5+600mhz...

Lenke til kommentar

Prisen er vel sikkert ganske lik her! Men her vinner nok AMD klart ettersom dette er en CPU med 100 i TPI rating over P4! Så det er vel ikke vits å diskutere en gang!

 

AMD tåler mer, temp og volt

Og nForce2 er like stabilt som P4! Så da er det bare å sprette tusenlappene!

Noe av det mest usaklige jeg har lest idag.

Lenke til kommentar
Skal jeg kjøp AMD XP 2600+(2.2ghz) eller P4 2.5 ghz?

AMD vs Intel er som sagt diskuter veldig mye før. XP 2500+ med den nye Barton-kjernen koster 1495 på www.komplett.no nå, og hvis du skal ha P4, ikke velg 2.5 men 2.53. Den har høyere FSB (533 mot 400 på 2.5) og vil gi bedre ytelse.

 

det at intel cpuene kan klokkes så mye betyr jo absolutt ingenting annet enn at det ser "pent" ut med x antall mhz

det at en amd cpu vanligvis kan klokkes 200-300mhz er det samme om ikke enn bedre enn en intel som klokkes 5+600mhz...

Nå er det vel ikke antall mhz, men økning i prosent som er interessant.

Lenke til kommentar

Prisen er vel sikkert ganske lik her! Men her vinner nok AMD klart ettersom dette er en CPU med 100 i TPI rating over P4! Så det er vel ikke vits å diskutere en gang!

 

AMD tåler mer, temp og volt

Og nForce2 er like stabilt som P4! Så da er det bare å sprette tusenlappene!

Noe av det mest usaklige jeg har lest idag.

 

 

Ja det er jo klart. Du har jo Pentium 4.....

Lenke til kommentar

se hvilket hovedkort som passer for deg (AMD eller Intel Hovedkort) så velger du prosessor etter det!.

 

Jeg har selv Asus A7N8X Deluxe (socket A) som jeg er veldig fornøyd med, anbefaler (eller et annet Nforce2 kort) det viss du skal ha Socket A.

 

P4 hovedkort har jeg ikke såtte meg så mye inn i.

Lenke til kommentar

Abit NF7-S , Nforce 2 hovedkort og en AMD XP2500+ vil gi deg voldsomt mye for pengene. = ca 2500 kr.

 

Denne er også veldig overklokkbar (les mer om dette på forumet) og vil kunne gi deg en veldig kjapp pc for lite penger. Intel har tradisjonelt sett bestandig vært noe dyrere målt i samme ytelse.

 

Nforce2 Chipsett - innehar mange muligheter:

 

- Serial Ata, Ata 133 (harddisk-tilkoblinger som er fremtidsrettet)

- 3 DDR-Ram minneplasser m/støtte for Dual 400 Mhz buss = Raskt

- 5.1 Soundstorm lydkort (veldig bra) m/optisk lydutgang

- USB 2.0 og USB 1.1

- 2 x Firewire-porter (400 Mbps)

- Gameport (joystick)

- AGP 8x - skjermkort mulighet

- Varmgangsbeskyttelse (pc slår seg av hvis den blir for varm)

Lenke til kommentar
Ok.Til alle dere som ber brukeren om å "Spar oss", "Vær så snill".

Ikke alle har hatt denne diskusjonen. Og dere gjør det virkelig utrivelig for nye folk her på forumet som kanskje ikke vet hva som er bra og hva som er dårlig med et AMD vs Intel P4 oppsett.

 

Så vær så snill og hold fred! og be heller brukeren vennlig å søke litt på forumet og akkurat disse sakene. Han/hun har ikke vært her i en evighet og funnet ut at f.eks Pentium4 prosessorene kan klokes ganske mye mere en det de orginalt står på.

 

Så være så snill og helder hold slike meninger til dere selv. Dere skaper bare et utrivelig forum syns jeg. :grumpy:

*kremt* dette er hans ANDRE post om Intel vs AMD! Kanskje du bør se hva han har skrevet før? den posten ble forøvrig stenget!

 

be heller brukeren vennlig å søke litt på forumet

i den forige posten ble det gjordt (ikke av meg, men av en annen) det har tydligvis ikke skjedd...

Gjør litt mer research FØR du poster noe slikt noe,Ecthelion

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...