Gå til innhold

RYKTE: PS4 specs sendt ut.


_KroSjefen_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv tror jeg at Sony ville solgt flere ps3'er om de hadde færre typer. Altså istedenfor 20 gb, 40gb,60 gb,80,gb 160gb så hadde det holdt med f.eks 60 og 40/80. Folk, deriblant meg selv tenker litt sånn, oi, kommer det en ny en snart, hvilken skal jeg velge. Det blir veldig forvirrende med nye typer nesten hver 3 måned!

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Selv tror jeg at Sony ville solgt flere ps3'er om de hadde færre typer. Altså istedenfor 20 gb, 40gb,60 gb,80,gb 120gb så hadde det holdt med f.eks 60 og 40/80. Folk, deriblant meg selv tenker litt sånn, oi, kommer det en ny en snart, hvilken skal jeg velge. Det blir veldig forvirrende med nye typer nesten hver 3 måned!

 

Det finnes ikke en 120 gb utgave av PS3, men det kommer snart en 160 gb da. Den du tenkte på?

Lenke til kommentar
Selv tror jeg at Sony ville solgt flere ps3'er om de hadde færre typer. Altså istedenfor 20 gb, 40gb,60 gb,80,gb 120gb så hadde det holdt med f.eks 60 og 40/80. Folk, deriblant meg selv tenker litt sånn, oi, kommer det en ny en snart, hvilken skal jeg velge. Det blir veldig forvirrende med nye typer nesten hver 3 måned!

 

Det finnes ikke en 120 gb utgave av PS3, men det kommer snart en 160 gb da. Den du tenkte på?

 

 

Haha, det var det. Men poenget mitt var iallefall at alle disse forksjellige typene er veldig forvirrende.

"

Sony og microsoft klør seg i hodet og lurer på hvorfor Nitendo som har en modell selger mer enn de to" ble det så fint skrevet i nyeste Gamereactor

Lenke til kommentar

Wii selger til et annet markedet, trenger ikke NASA utdannelse for å skjønne det og jeg tror både Sony og MS har innsett at deres enheter klarer ikke å bryte inn på dette markedet med deres nåværende maskiner og det er vel derfor og X360 og PS3 i dag satser mest på den harde kjernen av gamere, noe som går tydelig ut på spillutvalget.

 

Er enig i at Sony kunne gjøre det lettere for seg om de hadde holdt seg til 2 utgaver, en 40 og en 60, med klare fordeler på den større versjonen. Men slik det er i dag har de gravet seg ned i så mange versjoner, og gir stadig ut nye versjoner, at dette forvirrer mer enn det gjør godt. Håper de ikke gjør det samme med den neste konsollen sin og holder seg til en, maks 2, utgaver.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg at Sony ville solgt flere ps3'er om de hadde færre typer. Altså istedenfor 20 gb, 40gb,60 gb,80,gb 120gb så hadde det holdt med f.eks 60 og 40/80. Folk, deriblant meg selv tenker litt sånn, oi, kommer det en ny en snart, hvilken skal jeg velge. Det blir veldig forvirrende med nye typer nesten hver 3 måned!

 

Det finnes ikke en 120 gb utgave av PS3, men det kommer snart en 160 gb da. Den du tenkte på?

 

 

Haha, det var det. Men poenget mitt var iallefall at alle disse forksjellige typene er veldig forvirrende.

"

Sony og microsoft klør seg i hodet og lurer på hvorfor Nitendo som har en modell selger mer enn de to" ble det så fint skrevet i nyeste Gamereactor

 

Utrolig forvirrende mtp. at alle versjonene spiller de samme spillene men har forskjellig HD kapasitet. Folk som blir forvirret av slikt må da ha et sponhelvete når de skal eks. vis skal kjøpe noe som helst apparat i dag som benytter en eller annen form for lagring. For ikke snakke om hvor jævlig de må ha det når de skal kjøpe et minnekort til fotoapparatet. :S

/Ironi

 

Det er nesten som å si at iPod er forvirrende greier siden de har så mange forskjellige lagringskapasiteter..

 

Mtp. Gamereactor utsagnet er det temmelig i tråd med det man kan forvente av pastoren og gjengen. De sammenligner epler og pærer. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

For meg virker dette som ein lur strategi av sony på fleire områder.

 

Satse vidare på cell, billigare minne og denne gangen prøve å bli først..(sjøl om det ikkje treng å bety noko)

 

i tillegg har dei ei solid online teneste innan den tid som dei har bygget opp med ps3. Ein innovasjon på kontroll fronten og pushe gode utviklerverktøy til 3.parti tidleg så er nok sony attende med ein vinnande formel,

 

Eg har forresten ikkje gitt opp ps3 endå då:)

Lenke til kommentar

Men om Sony skal slippe PS4 så tidlig bør de heller stille opp med en maskin med monsterspecs til en rimelig penge. CELL er jo allerede godt på vei, noen SPE'er til og 22nm burde ikke være helt uvirkelig, 4GB minne er jo ikke uvanlig på PC'er og Blu-Ray begynner å bli billigere. Atpåtil tviler jeg på at vi får noe mye heftigere optisk mdium på et tiår til (mulig HVD gjør noe innenfor business-markedet...?), så en ny svinedyr spiller blir neppe et scenario. Dessuten, om BC til både PS3 og PS2 blir droppet kan vi nok slenge av en tusenlapp til (hva er galt med å beholde de gamle maskinene?). Men allikevel, 2011/12 er i tidligste laget. De sa jo at de satset på et tiår med PS3, men tross al, verden går framover...

Lenke til kommentar

Håper ikke Sony går i fellen som med Nintendo Wii gjorde, full fokus på casualgamere, da legger jeg opp som gamer :). Etter Nintendo Wii med Galaxy og Brawl så har det ikke hatt noe stort mer, mens Sony er oppegående med flere titler underveis som God Of War 3, Uncharted 2, Killzone 2, Little Big Planet osv...

 

Men att det kommer en ny PS3 etter 2011 er jeg ganske så sikker på :)

Men for all del ikke vent på "denne" maskinen, eller nyt Playstation 3 mens vi kan da :love:

Lenke til kommentar

Tror ikke vi ser PS4 før tidligst 2012. De vil nok først satse på en liten/billig PS3 og få tynt mest mulig ut av denne generasjonen. Tror heller ikke det å være først er så utrolig viktig. Wii ble faktisk sluppet sist både i USA og Japan og har allerede solgt mye mer enn X360.

 

Men ellers virker dette realistisk. Man baserer seg på samme Cell-teknologien som allerede er testet og utviklet, og ikke så mye kraftigere så det blir for dyrt. Man legger seg på en Wii-aktige kostnader og prising på rundt 2000 kr fra starten av. Billig, men kostnadene så lave at man fortsatt tjener på hardwaren. Sikkert en eller fancy Wii-lignende kontroll som utvikles. Om ikke standard, så er den i alle fall tilgjengelig ved lansering.

 

Dette blir jo egentlig som Nintendos overgang fra Gamecube til Wii. Basert på samme hardware, bare litt kraftigere, ny kontroll/image retter mer mot mainstream og lavt priset.

 

Jeg lurer på om nestegenerasjons konsoller blir veldig like. PS4 og X720 nærmer seg mer Wii og har ikke spesielt mye bedre grafikk enn i dag, mens Nintendos neste blir en Wii-oppgradering med bedre grafikk...

 

Men ja, PS3 har bare vært ute i Europa i 1,5 år. Sykt tidlig å snakke om next-gen allerede nå.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt MGS4 noen dager nå, kan jeg absolutt si meg fornøyd med hvordan grafikken er nå. Klart det kunne vært høyere oppløsning og bedre AA, men det er på ingen måte dårlig slik det er nå.

Det jeg prøver å si er vel at det virker litt fjernt om vi vil se det samme grafikkhoppet fra PS3 til PS4.

 

Hadde ikke engang begynt å tenke på PS4 jeg ass, men skal bli gøy å se hva som skjer fremover.

Lenke til kommentar

Vist det kommer ps4 rimelig kjapt , innen sommeren 2009 , da blir jeg litt irritert.. har hatt ps3 siden julen 07, vært på repp i 3mndr. Så har jo ikke fått nyte ps3 noe lenge.. det ville vært surt om ps4 kommer å jeg nettopp har satt meg inn i ps3.. og OM det nå kommer ps4 , kommer den til å ligge på 5,6000kr klassen.. noe som er oppnåelig.. men like surt.. Håper man kan spille ps3 spill på ps4 , med samme å om ikke bedre grafikk som på ps3.. :) kanskje man kan droppe ps3 å kjøpe ps4.. men jeg kommer til å vente iallefall 1 år før jeg kjøper meg ps4.. med tanke på alle feil som kom med ps3 det første året.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg kan spille PS3-spill helt smertefritt på en eventuell PS4, så ska jeg ærlig si at jeg ikke kommer til å føle meg snytt om det kommer etter 2010.

 

Men håper da bare at hardwaren blir oppgradert, og ikke software. XMB og PS3en generelt er jo helt perfekt. (imo) Hadde også vært stas med 22NM Cell-ship og en slank versjon fra start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...