Gå til innhold

Befolkningskrise i Age of Conan (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hvorfor et spill som ser så bra ut grafikkmessig, og har hatt spillerflukt siden serverne gikk live har lagt inn ressurser for å skape ennå bedre grafikk?

 

Av den enkle grunn at det er mange team som jobber med spillet. Grafikerteamet jobber med å forbedre grafikk og ytelse, for eksempel. Og DX10 ble lovet ved lansering, hvis ikke FC implementerer dette vil hate-folket bruke dette for alt det er verd.

Lenke til kommentar

Age of Conan har et bedre kampsystem. Der vant den hos meg. Skulle likevel ønske at MMOs ble mer skill-basert.

 

Hva med AI? Har ikke spilt MMORPG før, men er det ikke bare å sende inn horder av AI-spillere?

Er nok ikke så enkelt. AIen måtte være langt, langt mer kompleks enn den du finner i FPS-spill.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Av den enkle grunn at det er mange team som jobber med spillet. Grafikerteamet jobber med å forbedre grafikk og ytelse, for eksempel. Og DX10 ble lovet ved lansering, hvis ikke FC implementerer dette vil hate-folket bruke dette for alt det er verd.

 

Så grafikerteamet trenger ikke å jobbe med andre ting en DX10?

Grafikken til ymirs pass lager seg sikkert selv...

 

Lovet ved lansering sier du? Jeg antar at du ikke testet spillet ved launch? Jeg kan ikke huske å ha blitt lovet verdens værste crafting system eller verdens dårligste PvP system.

 

Poenget er at det er feilprioriteringer. Og siden jeg er en av "hate" folket så ser jeg liten verdi i "hate" argumentet ditt. Man lager uansett et spill for å gi gamere en god spillopplevelse, man implementerer ikke content bare for at kritikerne ikke skal kunne komme med kritikk...

Lenke til kommentar
Av den enkle grunn at det er mange team som jobber med spillet. Grafikerteamet jobber med å forbedre grafikk og ytelse, for eksempel. Og DX10 ble lovet ved lansering, hvis ikke FC implementerer dette vil hate-folket bruke dette for alt det er verd.

 

Så grafikerteamet trenger ikke å jobbe med andre ting en DX10?

Grafikken til ymirs pass lager seg sikkert selv...

 

Lovet ved lansering sier du? Jeg antar at du ikke testet spillet ved launch? Jeg kan ikke huske å ha blitt lovet verdens værste crafting system eller verdens dårligste PvP system.

 

Poenget er at det er feilprioriteringer. Og siden jeg er en av "hate" folket så ser jeg liten verdi i "hate" argumentet ditt. Man lager uansett et spill for å gi gamere en god spillopplevelse, man implementerer ikke content bare for at kritikerne ikke skal kunne komme med kritikk...

Ymir's Pass grafikken og DX10 krever to vidt forskjellige slags utviklere. Det er ikke de samme som fikser DX10 som lager Ymir's Pass.

Lenke til kommentar
Så vist det er noen som sitter på gjerdet om de skal kjøpe AoC eller begynne å spille det igjenn, så er det bare å kaste seg over det. Spillet er blitt til en bra oplevelse å spille, vist du er high level å lite å gjøre utenom raids og pvp så er det bare å lage en alt og oppleve noe av det nye content i lavere lvls.

 

Det er også planen min. :) Når min Guardian tipper 80 så skal jeg lage en ny character og så spille litt med begge. Men blir nok litt raiding etc med 80'en før ny character blir født. Tror jeg vet hva jeg skal prøve meg som av class.

 

Har også skaffet meg WAR og har installert + logget meg inn ett par ganger. Fikk ikke samme gode følelse som i AoC der. Skal nok teste WAR litt mer til helgen, men tviler på at det blir fast abbonement på WAR som med AoC. WAR blir nok strø-måneds spilling her og der, i allefall magefølelse etter førsteinntrykk. AoC føler jeg mer etter mitt hjerte så langt.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan noen kan syntes AoC er kjedelig. Har spilt det helt siden begynnelsen og jeg syntes det er dritt gøy faktisk, pvp, gå sammen i grupper.

Grafikken er bare et pluss. Kjenner endel som har slutte siden den første månden, skjønner jo hvorfor de har et dårlig inntrykk av AoC, det var masse som ikke var ferdig og masse tull i kodene. Bare teit at de er så utålmodig.

Angående Warhammer så må jeg si at det ligna veldig mye på WoW. Kanskje bedre grafikk og innhold, men fremdeles samme tema.

Bare mine meninger..

 

Håper ikke AoC dør ut :(

Lenke til kommentar

Bra at dem gjør NOE med det møkkaspillet da. Noen mmorpg spill er så dårlige at dem må slå sammens servere...mens andre..*host kremt* slik som WAR må faktisk klone servere da det er for mange som spiller....ganske så ironiskt eller hva.

 

Men tviler STERKT på at sammenslåing av servere,bedre grafikk eller content kommer til å "redde" AoC. Det er ivertfall ingen av delene jeg mener er feil med AoC. Men slik er det vel når bilen er uten sjofør...nesten litt patetiskt at et selskap som Funcom kan være så jævla blinde. Skulle tro dem aldri hadde spilt noen andre mmorpg spill før.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg synes AoC er et utrolig bra spill.

Har storkost meg siden launch, men jeg er ikke den som bryr meg så mye om bugs.

Spesielt når jeg vet at de blir fikset.

Funcom har mye nytt på lager og har implementer nye patcher som har gjort spill opplevelsen bedere. For å analysere situasjonen pr. dags dato har det vært spiller-flukt en stund nå.

Men dette har avtatt etter WAR launch, å nå ser det faktisk ut til at noen av de som forlot for å spille WAR kommer tilbake. Jeg sier ikke at dette er en indikasjon på at spillere flokker tilbake. Men det viser at færre kommer til å forlate og at en del spillere kommer tilbake.

 

Å det er kanskje ikke så rart. Folk flest er ikke ute etter å lage hets.

Men folk krever god kvalitet på produktet de har kjøpt og gledet seg til.

AoC manglet det man pr. definisjon kan kalle kvalitet i begynnelsen.

Slik at de som forventet et polert spill med omtrent like mye content som WoW ble skuffet.

Å det er absolutt forståelig!

 

Men nå er situasjonen endret, spillet blir bare bedere og bedere for hver patch.

Endelig har FC virkelig tatt seg sammen! Den siste mnd har vært mer givende for spillere enn noen gang tidligere. Bugs i spillet er marginalt og andre irritasjons momenter er veldig sjelden.

Hvis FC klarer å oprettholde dette tempoet i henhold til oppgradering / oppdatering av AoC,

så skal man ikke utelukke at AoC blir det spillet det en gang var hypet opp til å være.

Som mange andre også ser og sier, har AoC et enormt potensial men det er ett stykke å gå før de er i mål. Derav vil det også ta en stund til folk flest ønsker å komme tilbake til Hyboria.

 

Men muligheten for at spillet blir en stor suksess er fortsatt der.

Men dette kan kun FC avgjøre.

Lenke til kommentar
Bra at dem gjør NOE med det møkkaspillet da. Noen mmorpg spill er så dårlige at dem må slå sammens servere...mens andre..*host kremt* slik som WAR må faktisk klone servere da det er for mange som spiller....ganske så ironiskt eller hva.

 

Men tviler STERKT på at sammenslåing av servere,bedre grafikk eller content kommer til å "redde" AoC. Det er ivertfall ingen av delene jeg mener er feil med AoC. Men slik er det vel når bilen er uten sjofør...nesten litt patetiskt at et selskap som Funcom kan være så jævla blinde. Skulle tro dem aldri hadde spilt noen andre mmorpg spill før.

 

Åpne nye servere måtte FC gjøre med AoC også. Så jeg ville ikke sett på dette som en indikasjon på sukess. Heller ikke som et godt argument mot AoC. Men det er ikke så godt å vite alt som skjer innen mmo.

 

Uansett *host kremt* God bedring :)

Lenke til kommentar

Ikke rart AoC har problemer med spillerrekruttering når mer eller mindre alle nettsteder skilter med krigstyper: "Befolkningskrise i Age of Conan" osv osv.

 

Spillet har sikkert sine feil og mangler, som alle andre spill. FunCom fikser og patcher det de er gode for, men får overhodet ingen hjelp fra mediene. Bare pepper. Vedvarende negativ redaksjonell omtale kan knekke hvilket spill som helst, noe Funcom sikkert bittert skal få erfare. Verden er urettferdig, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...