Gå til innhold

Søksmål over Spore og Securom


Anbefalte innlegg

Det er noen 3 part programmer som finner slikt og fjerner det. Men det er egentlig ikke noe problem. Så lenge du ikke er en prirat jævel så er det ikke noe stress. Eneste som er stress er hvis du må instalere spore mer en 3 ganger, ( hvilket jeg ikke ser vitsen med da det ikke er et langvarig spill)

"Piratjævlene" laster ned ferdig crackede versjoner, så det er null stress for dem også.

 

Litt verre er det for utvikleren av DRM-infiserte spill, som taper masse penger på tåpelige og ikke-fungerende kopibeskyttelser.

 

SecuROM reklamerer med sin uovertrufne kopibeskyttelse, men i praksis er den like verdiløs som en oppblåsbar dartskive :thumbdown:

 

Ikke bare kopierer piratene som før, men nå flykter ærlige kunder også:

 

http://www.forbes.com/technology/2008/09/1..._0912spore.html

http://torrentfreak.com/spore-most-pirated...-to-drm-080913/

 

Ja, det er dette som er problemet, for pirater har dette nada å si, for de som kjøper spillet er det kjipt, man kan lure på hva i alle dager de tenker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Thomas hevder Securom bruker ressurser på PC-en uten brukerens viten eller vilje og at man ikke har noen kontroll over eller adgang til programmet."

 

 

dette kan jeg konfirmere at er sant. har problemer med fps i spill faktisk. dette skjedde da jeg satt og spilte wow en kveld. plutselig gikk jeg da fra 60fps og ned til 20-30 fps. jeg sjekket task manager, men der var det INGEN programmer som kjørte. dette har da skjedd etter jeg har installert spore. jeg er dritt skuffet over EA :thumbdown: gjør slik at pcn min går tregere!!

Lenke til kommentar

Her er forresten en tool fra securom som fjerner securom fra maskinen:

 

36. How do I remove SecuROM™ from my machine?

 

To remove all SecuROM™ related files please follow the instructions below. Before you start the uninstallation, close all programs which are running in the background.

 

 

The link below contains a tool which removes SecuROM:

 

http://www.securom.com/support/SecuROM_Uninstaller.zip

 

Please follow these steps:

 

Download the ZIP file

Extract the application into a temporary folder

Launch the application and follow the instructions.

A dialog box will appear. To start the SecuROM uninstallation, press the <Yes> button.

Note that you need administrator rights to run this uninstallation utility.

 

 

This uninstallation process will not remove the SecuROM DRM license information. Removing the license information would result in a lost activation. This uninstall process allows you to remove SecuROM-related files without losing a purchased software activation.

Lenke til kommentar

Blir nesten som med StarForce, bare at det gjorde slik at Vista x64 plutselig nektet og boote fordi den la til en systemfil som ikke var digitalt signert av Microsoft :thumbdown:

 

Er jo helt latterlig at det skal være verre for en person å kjøpe spillet lovlig enn det er å laste det ned fra nettet?

Hvor er logikken i det? Og de lurer på hvorfor folk laster ned spillene deres? :roll:

Lenke til kommentar

At EA driver på denne måten er direkte forkastelig. Så lenge det ikke står klart i markedsføringen og i lisensen, så har de ikke lov til å bruke et overvåkningssystem på denne måten.

 

En lisens-nøkkel bør være mer enn nok beskyttelse. For beskyttelser som Securom har de profesjonelle ferdige verktøy som fjerner sperren, eventuelt gjør fjerner de den på veldig kort tid.

 

Ved å bruke slike systemer så belønner EA slike som det her:

post-63307-1222428344.jpg

Copyright © 1989 Lego Group

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

Så du mener at alle kan proppe på med malware som de vil?

Mener du i tillegg at alle har slike fansypantsy sentralvarmeovner av noen klokkeburnere?

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

 

bruker ikke allverdes med ressurser? vel jeg gikk fra 60fps og ned til 20 fps i WOW. gikk ut til task manager for og sjekke hva som kjørte, men var ingenting der.

 

se signatur for min pc spec..

 

 

EA gi meg en Securom uninstall!!! nå takk!

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

Så du mener at alle kan proppe på med malware som de vil?

Mener du i tillegg at alle har slike fansypantsy sentralvarmeovner av noen klokkeburnere?

 

Ja, ellers ville du ikke kunne spilt Spore. :cool:

Men fra spøk til revolver har jeg liten tro på at noen der ute faktisk mister så alvorlig ytelse, det er vel heller andre ting som spiller inn. Når et vanlig spill blir nedlastet 4 500 000 ganger så sier det vel seg selv at de vil hindre det, og da går de til verks med sterkere kopibeskyttere.

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

Så du mener at alle kan proppe på med malware som de vil?

Mener du i tillegg at alle har slike fansypantsy sentralvarmeovner av noen klokkeburnere?

 

Ja, ellers ville du ikke kunne spilt Spore. :cool:

Men fra spøk til revolver har jeg liten tro på at noen der ute faktisk mister så alvorlig ytelse, det er vel heller andre ting som spiller inn. Når et vanlig spill blir nedlastet 4 500 000 ganger så sier det vel seg selv at de vil hindre det, og da går de til verks med sterkere kopibeskyttere.

 

Apropos revolver... Har anti-piratkopiering noen gang fungert? :)

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

Når du plutselig blir fratatt tillatelsen til å bruke din DVD-spiller/brenner på din egen maskin (WTF??) kommer du sikkert til å synge en annen trall.

 

Denne beskjeden fikk jeg i går da jeg prøvde å kjøre et spill (original, ikke piratkopi) fra min andre DVD-stasjon F:

 

error.jpg

 

Heia SecuROM!

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

Så du mener at alle kan proppe på med malware som de vil?

Mener du i tillegg at alle har slike fansypantsy sentralvarmeovner av noen klokkeburnere?

 

Ja, ellers ville du ikke kunne spilt Spore. :cool:

Men fra spøk til revolver har jeg liten tro på at noen der ute faktisk mister så alvorlig ytelse, det er vel heller andre ting som spiller inn. Når et vanlig spill blir nedlastet 4 500 000 ganger så sier det vel seg selv at de vil hindre det, og da går de til verks med sterkere kopibeskyttere.

 

Apropos revolver... Har anti-piratkopiering noen gang fungert? :)

 

Ja, på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet da jeg skulle brenne spill jeg fikk lånt av kompiser. Da funket det ikke å brenne.

 

Men sett deg i utviklerne til Spore sine sko. Om du hadde vært en av dem ville nok også du tjene mest mulig penger og dermed forhindre at folk fikk tak i ditt gratis. Kanskje SecuROM er den beste måten, men allikevel, de vil nok bare fortsette med kopisperrer uansett da det i iallefall lager litt bryderier for folk som prøver å legge de gratis ut på internett.

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

 

bruker ikke allverdes med ressurser? vel jeg gikk fra 60fps og ned til 20 fps i WOW. gikk ut til task manager for og sjekke hva som kjørte, men var ingenting der.

 

se signatur for min pc spec..

 

 

EA gi meg en Securom uninstall!!! nå takk!

 

Og når du innrømmer at du ikke *vet* hva som skyldes denne lavere FPS-raten, skylder du på SecuROM. Det kunne like gjerne vært flere andre årsaker til dette enn en kopibeskyttelse, og ikke alt vises i TaskManager, FYI.

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

Så du mener at alle kan proppe på med malware som de vil?

Mener du i tillegg at alle har slike fansypantsy sentralvarmeovner av noen klokkeburnere?

 

Ja, ellers ville du ikke kunne spilt Spore. :cool:

Men fra spøk til revolver har jeg liten tro på at noen der ute faktisk mister så alvorlig ytelse, det er vel heller andre ting som spiller inn. Når et vanlig spill blir nedlastet 4 500 000 ganger så sier det vel seg selv at de vil hindre det, og da går de til verks med sterkere kopibeskyttere.

 

Apropos revolver... Har anti-piratkopiering noen gang fungert? :)

 

 

Ja, på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet da jeg skulle brenne spill jeg fikk lånt av kompiser. Da funket det ikke å brenne.

 

Men sett deg i utviklerne til Spore sine sko. Om du hadde vært en av dem ville nok også du tjene mest mulig penger og dermed forhindre at folk fikk tak i ditt gratis. Kanskje SecuROM er den beste måten, men allikevel, de vil nok bare fortsette med kopisperrer uansett da det i iallefall lager litt bryderier for folk som prøver å legge de gratis ut på internett.

 

Vel, vi har klart denne securommen også... ^^

Lenke til kommentar

Utviklere/utgivere burde saksøke SecuROM for å levere et produkt som ikke gjør det de hevder (hindre piratkopiering) og samtidig skremmer vekk enkelte kunder.

Jeg vet ikke nøyaktig hva SecuROM hevder ovenfor utviklerne, men om de på noen måte hevder at SecuROM er et effektivt middel mot piratkopiering burde man ha et greit grunnlag for en slik sak.

 

SecuROM koster sikkert en god slant penger og jeg kan ikke skjønne at utviklerene tjener noe på det.

Lenke til kommentar
Skjønner ærlig talt ikke den store dealen med dette. Om du har en høvelig ny pc osv, så bruker da ikke denne allverdens med ressurser uansett. Den er jo et produkt av piratkopiering, ikke annet.

 

 

bruker ikke allverdes med ressurser? vel jeg gikk fra 60fps og ned til 20 fps i WOW. gikk ut til task manager for og sjekke hva som kjørte, men var ingenting der.

 

se signatur for min pc spec..

 

 

EA gi meg en Securom uninstall!!! nå takk!

 

Og når du innrømmer at du ikke *vet* hva som skyldes denne lavere FPS-raten, skylder du på SecuROM. Det kunne like gjerne vært flere andre årsaker til dette enn en kopibeskyttelse, og ikke alt vises i TaskManager, FYI.

 

 

 

 

eh jah? etter jeg installerte spore så har pcn plutselig droppet i fps mens jeg spiller. jeg hører også hd'n min raper helt slik uten videre. og etter jeg har hørt dette med Securom bruker resurser så kan jeg ikke akkurat si det er noe annet som gjør dette med pcn min...

Lenke til kommentar

Prøv å fjern det også får vi høre om det ble bedre :)

 

36. How do I remove SecuROM™ from my machine?

 

To remove all SecuROM™ related files please follow the instructions below. Before you start the uninstallation, close all programs which are running in the background.

 

 

The link below contains a tool which removes SecuROM:

 

http://www.securom.com/support/SecuROM_Uninstaller.zip

 

Please follow these steps:

 

Download the ZIP file

Extract the application into a temporary folder

Launch the application and follow the instructions.

A dialog box will appear. To start the SecuROM uninstallation, press the <Yes> button.

Note that you need administrator rights to run this uninstallation utility.

 

 

This uninstallation process will not remove the SecuROM DRM license information. Removing the license information would result in a lost activation. This uninstall process allows you to remove SecuROM-related files without losing a purchased software activation.

Lenke til kommentar
Ja, på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet da jeg skulle brenne spill jeg fikk lånt av kompiser. Da funket det ikke å brenne.

Kopibeskyttelser fungerte noe bedre i forrige årtusen, siden ikke alle og hvermansen kunne laste ned cracks via internett. Da måtte man ha tilgang til en BBS eller kjenne noen som kjente noen :p

Men sett deg i utviklerne til Spore sine sko. Om du hadde vært en av dem ville nok også du tjene mest mulig penger og dermed forhindre at folk fikk tak i ditt gratis. Kanskje SecuROM er den beste måten, men allikevel, de vil nok bare fortsette med kopisperrer uansett da det i iallefall lager litt bryderier for folk som prøver å legge de gratis ut på internett.

Det grunnleggende problemet som gjør at ALLE kopibeskyttelser feiler, er at det bare kreves én person til å cracke et spill/program. Deretter kan millioner av brukere laste ned cracken med minimalt bryderi.

 

I Spore sitt tilfelle var vel piratversjonen ute en uke før spillet var i salg i butikken? Mao. så funker kopibeskyttelsene dårlig!

 

I tillegg syns jeg du bagatelliserer problemene med SecuROM og liknende systemer. Selv om ikke du har hatt problemer, er det mange andre som har hatt det. F.eks. at DVD-brennere ikek har fungert. Eller at man ikke får kjørt andre legitime programmer. For en tid tilbake var det blant annet et problem at man ikke fikk spilt SecuROM-beskyttede spill om man hadde kjørt Process Explorer. Dette er et helt utskyldig program (taskmanager-erstatning) fra Sysinternals/Microsoft. Kort og godt kunne man sikkert skrevet en hel bok om alle bivirkningene av disse møkka-kopibeskyttelsene som benytter rootkit-teknikker :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...