Gå til innhold

Søksmål over Spore og Securom


Anbefalte innlegg

kommentar: Nå sitter jeg og ler godt, med tanke på at det kan hende securom faktisk fucker maskinen din!

 

Livet er godt som en pirat, og ikke en så veldig aktiv dataspiller.

Jeg holder meg til D3 og GW2 når de kommer, så slipper jeg slikt møkk.. Blizzard har vært greie hittil, og jeg stoler på dem (ergo, jeg skal kjøpe spillene).

 

Men går noen samme veien som EA har gjort, nei, da blir det månelyst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kommentar: Nå sitter jeg og ler godt, med tanke på at det kan hende securom faktisk fucker maskinen din!

 

Livet er godt som en pirat, og ikke en så veldig aktiv dataspiller.

Jeg holder meg til D3 og GW2 når de kommer, så slipper jeg slikt møkk.. Blizzard har vært greie hittil, og jeg stoler på dem (ergo, jeg skal kjøpe spillene).

 

Men går noen samme veien som EA har gjort, nei, da blir det månelyst!

Cracker kan også gjøre mye skade på maskinen din.

Lenke til kommentar

Og virus.

 

Hva gjør mest skade på maskinen din - piratkopier, eller SecuROM? Jeg tror jeg holder en ganske svær knapp på piratkopier, jeg!

 

For ikke å snakke om at man utsetter seg for langt større risiko for tyveri av identitet, kredittkortnummer, brukernavn og passord for epostkontoer/nettbutikker m.m.

 

Du slipper at SecuROM kjøper hi-fi utstyr for 100 000 i ditt navn, ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Og virus.

 

Hva gjør mest skade på maskinen din - piratkopier, eller SecuROM? Jeg tror jeg holder en ganske svær knapp på piratkopier, jeg!

 

For ikke å snakke om at man utsetter seg for langt større risiko for tyveri av identitet, kredittkortnummer, brukernavn og passord for epostkontoer/nettbutikker m.m.

 

Du slipper at SecuROM kjøper hi-fi utstyr for 100 000 i ditt navn, ihvertfall. :)

Tja, jeg vil ikke si risikoen er så veldig stor, piratkopiering er jo overraskende organisert. Om det muffens med cracks så blir jo det mer eller mindre umiddelbart oppdaget.

 

AtW

Lenke til kommentar
Med mindre man som bruker søker etter cracks for mindre kjente og/eller eldre spill og finner cracks fra flere kilder som alle hevder å være ekte vare.

 

Men risikoen er definitivt der, det er et uomtvistelig faktum.

 

Det finnes jo sider som holder lister over hvilke cracks som kommer ut, folk kan kommentere om cracksene fungerer osv, det er alltid en risiko, men risikoen er minimal, alt etter hvor forsiktig du er, for meg personlig anser jeg risikoen for trøbbel med kopibeskyttelsene adskillig høyere, som oftest cracker jeg mine orginalspill, litt avhengig av hvordan det hele er implmentert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Risiko for problemer med en datamaskin etter installasjon av SecuROM? Kanskje høyere med SecuROM enn piratvare.

 

Risiko for alskens uhumsk som ID-tyveri, hacking av datamaskin, innlemmelse i botnett m.m. etter installasjon av SecuROM?

 

For å si det slik, SecuROM er ikke programvare som stjeler kredittkortnummer, passord, innlemmer datamaskiner i botnet osv. Det er malware, vanligvis funnet i piratvare.

 

"You may sail the seven seas to pillage and plunder.. but remember to wear protection while doing it!"

Lenke til kommentar
Risiko for problemer med en datamaskin etter installasjon av SecuROM? Kanskje høyere med SecuROM enn piratvare.

 

Risiko for alskens uhumsk som ID-tyveri, hacking av datamaskin, innlemmelse i botnett m.m. etter installasjon av SecuROM?

 

For å si det slik, SecuROM er ikke programvare som stjeler kredittkortnummer, passord, innlemmer datamaskiner i botnet osv. Det er malware, vanligvis funnet i piratvare.

 

"You may sail the seven seas to pillage and plunder.. but remember to wear protection while doing it!"

 

Det er et ikkeproblem for cracks også, ihvertfall i praksis (med forbehold om at man ikke ukritisk laster ned alt som har "crack" i navnet), nå skal det sies at folk ofte ikek er så flinke til å ta forholdsregler, så for noen er det sikkert et problem, for meg er det ikke det. Den enkelte får avgjøre om de føler seg trygge nok på det de driver med.

 

AtW

Lenke til kommentar
I den grad at man kan si det er et ork å finne frem en DVD og sette i DVD-spilleren, noe som kanskje tar 20 sekunder..

 

Men mennesker er jo slik at de ønsker mest mulig resultat med minst mulig anstrengelse.

 

1. Jeg vil ikke poengløst stappe inn CD og DVDer 2. Jeg vil i minst mulig grad ha installert kopibeskyttelse, da de skaper bry, cracks for orginaler funker desverre ikke så bra på 2, der er (desverre rene piratkopierte spill bedre). Og selvsagt ønsker jeg mest mulig resultat for minst mulig anstrengelse, i særdelshet når anstrengelsen er fullstendig meningsløs. Hvorfor skal jeg bytte plater og ha masse plater liggende rundt for å følge opp om ineffektive beskyttelser?

 

AtW

Lenke til kommentar
I den grad at man kan si det er et ork å finne frem en DVD og sette i DVD-spilleren, noe som kanskje tar 20 sekunder..

 

Men mennesker er jo slik at de ønsker mest mulig resultat med minst mulig anstrengelse.

Problemet er at CD/DVD'en i mange tilfeller ikke har noen funksjon utover kopibeskyttelsen. Det var annerledes i CD-ROM'ens barndom, da spillene kunne være massive i forhold til folks harddisker (jeg hadde selv ~100MB på min første PC). På den tiden ble bare en liten del av spillet installert, mens alt av videoer/musikk ble spilt direkte fra CD-ROM. Men sånn er det ikke med de fleste nyere spill, hvor alt blir pløyd inn på harddisk. Derfor er det ekstra kjedelig at man likvel må stappe inn discen hver gang man starter spiller.

 

Så det har ikke så mye med latskap å gjøre, men snarere at det er upraktisk. Stadig flere har gått over til laptoper, og det er teit å måtte ha med seg alle spill-DVDer når man reiser. I tillegg bråker de fleste DVD-drev veldig, og trekker unødvendig strøm. Og hvorfor slite istykker brenner'n på tull?

 

For å trekke en parallell: Det blir som om man måtte ha med alle CDene sine sammen med MP3-spilleren for å dytte inn i en scanner som sjekker at du eier orginalen hver gang man spille musikken :p

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
føkk i helvete faen, det ligger i registeret mitt, hadde ikke snøring om det, men står dette å kjører hele tia? skjønner ikke engang hvor jeg har fått det fra.

 

Haha, du er ikke den eneste. Får faen ikke fjerna dritten heller!

 

 

post-28312-1222343788_thumb.jpg

 

 

Jeg har verken spore eller securom installert. Men i regedit, velg egenskaper og sett deg selv som eier med fulle rettigheter for den register nøkklene så skal du få slette den.

Det er en god ide å prøve dette i sikkerhetsmodus om det først ikke går.

 

Jeg betviler på det sterkeste at det ikke er mulig å fjerne securom. Jeg hadde det for noen år tilbake med X2 the threat, og det varte i circa 1 minutt fra og med jeg fant det ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...