Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte forskjellige typer beskyttelsesetui for 5800en, og nå har alle kommet.

Prøvd både silicone case, crystal case og hard rubber case som de så fint heter på englandsk.

 

Etter min mening er hard rubber case den absolutt beste. Ser bra ut, perfekt passform, og er hull til alle funksjoner på mobilen. Dette manglet bla.a crystalcase dekselet.

 

Skal fyre opp noen bilder i løpet av kvelden av de forskjellige i bruk, så kan dere selv se.

 

Fikk også med beskyttelsesfilm for skjermen, og disse passet også bra. Var ferdig kuttet til 5800, så var nesten perfekt passform. Sitter bra, uten bobler, og ser ut til å være godt holdbare.

 

Tenkte å bestille flere av disse, så om noen er intressert i slike, så kan dere bare si i fra på pm.

 

Handler du på ebay?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestillte forskjellige typer beskyttelsesetui for 5800en, og nå har alle kommet.

Prøvd både silicone case, crystal case og hard rubber case som de så fint heter på englandsk.

 

Etter min mening er hard rubber case den absolutt beste. Ser bra ut, perfekt passform, og er hull til alle funksjoner på mobilen. Dette manglet bla.a crystalcase dekselet.

 

Skal fyre opp noen bilder i løpet av kvelden av de forskjellige i bruk, så kan dere selv se.

 

Fikk også med beskyttelsesfilm for skjermen, og disse passet også bra. Var ferdig kuttet til 5800, så var nesten perfekt passform. Sitter bra, uten bobler, og ser ut til å være godt holdbare.

 

Tenkte å bestille flere av disse, så om noen er intressert i slike, så kan dere bare si i fra på pm.

 

Handler du på ebay?

 

Jepp..

Lenke til kommentar
Er det noen som har testet oppdatterings software til Nokia med 5800? Jeg får oppmeldingen telefonen støttes ikke når jeg prøver å sjekke om det har kommet ny firmware (som skal ha kommet eller er rett rundt hjørnet) Jeg har siste versjon av programvaren til pc, men allikevel ukjent telefon! Flere?

 

Finner ikke min heller. Det har nok ikke kommet noen FW ennå... Tror den skulle komme i januar engang.

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar
Er det noen som har kjøpt telefonen som tidligere har brukt iPhone?

Jeg har epletelefonen og lurer på "smootheten" - i mangel på bedre ord - også finnes i i nokiaen?

 

Raskheten, hvor lettvint det er å surfe, mp3 spilleren og gps / kart er det jeg holder høyest i min iPhone, er det verdt å bytte?

 

hei,

jeg har hatt iphonen siden høsten ifjor og er en av de som kjøpte mobilen fra finland. må nok si at iphonen pga en annerledes type touch skjerm har en helt annen følelse når man bruker fingerne, men det er faktisk en veldig følsom skjerm fra nokia. sjelden jeg bommer eller må trykke flere ganger for å få riktig valg, og mobilen er veldig rask også, i forhold til N73 som jeg hadde tidligere.

 

surfing er uten tvil iphonens fordel, det er en veldig knottete webleser på nokian, og selv med opera så kommer man ikke i nærheten av safari, så det var en skuffelse. det samme gjelder youtube som jeg brukte hverdag med iphone, her er det enten vanlig youtube, altså hele nettsiden, eller en "mobile" side med en elendig kvalitet på videoen, ikke like bra integrert som på iphone..

 

mp3 spiller fungerer veldig greit, ikke noe hokus pokus her, faktisk så synes jeg den er veldig likt N73 jeg hadde for nesten 2 år siden, men den fungerer uten problemer, og bruker det hver dag uten irritasjonsmomenter hehe.

 

Jeg hadde første generasjon iphone, så derfor vet jeg ikke hvordan gps er i forhold til iphonen sin.

 

alt i alt, så synes jeg faktisk det var verdt å bytte. liker også at mobilen er mer i en tradisjonell candybar str, men samtidig har en stor skjerm med høy oppløsning, video kvaliteten er bedre her..

 

om det er verdt å bytte, så det er litt mer opp til hvilke behov du har.. er det kun underholding, så er det store likheter her, s60 gir nok flere muligheter utover dette pga det er en smartphone.

det som gjorde utslaget for meg var videotelefoni, har en 10mnd datter og det er en veldig kjekt funskjon å bruke med min kone, så det er nok en mer annerledes grunn til valg av mobil, men jeg har ventet lenge på en mobil som er spennende nok til bytte min iphone. jeg byttet tross alt mobil veldig ofte før iphonen kom, så jeg begynte å bli litt lei etter 1,5 år med iphone.

 

bare spør hvis du lurer på noe mer ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som har kjøpt telefonen som tidligere har brukt iPhone?

Jeg har epletelefonen og lurer på "smootheten" - i mangel på bedre ord - også finnes i i nokiaen?

 

Raskheten, hvor lettvint det er å surfe, mp3 spilleren og gps / kart er det jeg holder høyest i min iPhone, er det verdt å bytte?

 

Jeg har hatt Iphone og har nå Nokia 5800. Dette er uten tvil den telefonen jeg har vært mest fornøyd med totalt sett. Du vil nok sitte med en følelse av dårligere kvalitet med Nokian i hånda enn med Iphone. Uten at Nokian av den grunn føles dårlig. Men Nokia er en ren plast telefon. Selv om jeg er Apple fan og tar ikke i en pc med Windows på om jeg ikke MÅ, så tørr jeg påstå at Iphone er for spesielt interesserte. Digger man Iphone....nei da er det ikke annet som er bra nok. Nokia 5800 er en meget god alround telefon som er enkel å bruke, hendig størrelse og mye bedre batteri levetid enn det Iphone har. Jeg ville byttet telefon.

Lenke til kommentar

Hmm, ja, dere sier noe. Har også forsøkt å finne en avløser til min iPhone 3G, og håpet at X1 ville ha noe for seg. Nokia 5800 ser ut som kan bli min neste om den er like lett i bruken som iPhone. Jeg kan tolerere at nettleseren ikke er så strømlinjeformet, men trådet sms er et "must".

 

Annet spørsmål; kan man kombinere aktiv ventemodus med de fire kontaktene på startskjermen? Kjekt med snarvei til all kommunikasjon med enkelte kontakter.

Lenke til kommentar

Tenkte å gå fra n95 8gb til denne. Har to spørsmål:

-ved bruk av tv-ut kabel, vil bildet dekket hele skjermen på tven hvis tven er 4:3 og mobilen er 16:9?(På n95 kan man velge normal og widescreen)

-Kan man ta bilde av tekst fra et dokument og etterpå klare å lese hva som står der?

Lenke til kommentar
Tenkte å gå fra n95 8gb til denne. Har to spørsmål:

-ved bruk av tv-ut kabel, vil bildet dekket hele skjermen på tven hvis tven er 4:3 og mobilen er 16:9?(På n95 kan man velge normal og widescreen)

-Kan man ta bilde av tekst fra et dokument og etterpå klare å lese hva som står der?

 

 

Tok et bilde av tekst på røykpakken min i mørkt rom. Kun opplyst av skjermen. Bilde er tatt uten blits! MYE støy, (som viser at kamera ikke er bra) men leselig tekst. Bokstavene er ca 1 mm høye!

 

Har ikke prøvd tv ut, så kan ikke svare på det!

 

 

 

5800-1.jpg

Lenke til kommentar
Tok et bilde av tekst på røykpakken min i mørkt rom. Kun opplyst av skjermen. Bilde er tatt uten blits! MYE støy, (som viser at kamera ikke er bra) men leselig tekst. Bokstavene er ca 1 mm høye!

Takker! :) Ser ut som kamaera håndterer det greit. Da gjenstår det å finne ut hvordan tv-ut fungerer. Er avhengig av denne da jeg bruker telefonen på en double-din skjerm i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...