Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ingen som poster flere inntrykk og ikke minst bilder og video ???!!

 

er jo helt stille, akkurat som om folk er litt små skuffa og tilbaketrukne :D ? Og til duden som hadde C905 OG (!) n82 hva skal du med så mange phones ? Ikke rart folk blir 'skuffa' over kamera når dem kommer fra top dogen C905 !!

 

Selv kommer jeg fra 6300 og jeg syntes bildene ser flotte ut jeg på denne. Er dette en fullverdig Mp3 spiller da? Vet ikke om den har like god lydkvalitet som Sony walkman (bass osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det ingen som poster flere inntrykk og ikke minst bilder og video ???!!

 

er jo helt stille, akkurat som om folk er litt små skuffa og tilbaketrukne :D ? Og til duden som hadde C905 OG (!) n82 hva skal du med så mange phones ? Ikke rart folk blir 'skuffa' over kamera når dem kommer fra top dogen C905 !!

 

Selv kommer jeg fra 6300 og jeg syntes bildene ser flotte ut jeg på denne. Er dette en fullverdig Mp3 spiller da? Vet ikke om den har like god lydkvalitet som Sony walkman (bass osv)

 

Jeg har postet noen bilder tidligere i denne tråden, gå litt tilbake og se. Vi har jo snakket en del om denne tlf syns jeg da..? Folk har vel kanskje tatt skikkelig juleferie, lagt fra seg verdensveven og alt :)

Lenke til kommentar
Den piper og piper her også den! :-(

Har sett litt mer på kalenderen siden dette er en greie jeg bruker mye.

 

Så langt har jeg ikke kunne definere vibrasjon av/på uavhengig av profil, vibrasjon i kalender følger profilinnstillingene.

 

Kalender piper/ringer i 60 sekunder før den stopper. Dvs den stopper ikke før den blir slått av, tar bare en pause. Standard pause er satt til 5 minutter. Det er mulig å justere påminnelse fra 1 min til 60 minutter, men utrolig nok kan man ikke sette telefonen til bare å varsle gjøremålet en gang og ferdig med det. (Mulig jeg tar feil her, håper det. Men har ikke funnet det ut enda i så fall). Etter at de 60 sekundene er gått forsvinner også påminnelsen fra skjermen. Så dersom du er uheldig og ikke er nær telefonen når påminnelsen går ser du den ikke igjen før den kommer med påminnelsen.

 

Siden jeg bruker påminnelser blir jeg derfor nødt til å ta noen valg på bakgrunn av dette. Jeg vil ikke plage de rundt meg dersom telefonen ligger på arbeidspulten og jeg ikke er der samtidig som varslingene går. Det mest "nabovennlige" jeg kan gjøre er å velge en behaglig lyd ("Beep" er fin) og velge en profil uten vibrering. Samtidig kan man sette påminnelse til 60 minutter (som er maks)slik at den ikke popper opp igjen i utide i alle fall.

MEN: Mellom påminnelsene forsvinner beskjeden fra skjermen. Dvs at dersom du får en påminnelse mens du ikke er nær telefonen, kommer tilbake og aktiverer skjermen, så ser du ikke noe til beskjeden. Den ligger i bakgrunnen i påvente av neste påminnelse. Dette er for dårlig! Og faktisk tilnærmet ubrukelig som påminner. Håper noen kan fortelle meg at det er mulig å endre innstillinger som retter opp det jeg beskriver her. Er vant med kalenderfunksjunen fra Nokia 6230i, og her fungerer påminnelsene tilfredsstillende for punktenenevnt over. Tar jeg opp denne telefonen og den har ligget en stund og jeg har fått en påminnelse i mellomtiden står beskjeden på skjermen. Dette burde være en selvfølge også i 5800.

 

Hvor kan man evnt henvende seg for å foreslå forbedringer i software-oppdateringer? Dette er rett og slett graverende mangler for de som bruker kalenderfunskjonen.

 

Skrev litt tidligere at batteriet viste 4 av 6 ladestreker igjen etter 50 timer. Ser jeg tok litt feil, det er totalt 7 streker, og den gikk ned på 3 ikke lenge etter at jeg skrev innlegget. Etter 15 minutter med surfing forsvant en strek til, i dag tidlig begynte telefonen å pipe for lading. Får se hvordan batteriet er etter et par ladinger til, erfaringsmessig blir batteriet bedre etter et par ladinger.

Lenke til kommentar
Flere som har opplevt i samtaler at de forsvinner litt i andre enden? Lyden blir veldig svak? Trodde først det var de andre sin tlf, men var slik 2 samtaler på rad...

 

JA, dette har jeg skrevet om FØR. Min var også sånn! Leste litt rundt om og fant ut at det er flere som sliter med akkurat dette. Jeg kjørte telefonen tilbake til fabrikk innstillinger. Etter det har jeg ikke hatt noen problemer med akkurat det!

Endret av Fotoentusiasten.com
Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen som poster flere inntrykk og ikke minst bilder og video ???!!

 

er jo helt stille, akkurat som om folk er litt små skuffa og tilbaketrukne :D ? Og til duden som hadde C905 OG (!) n82 hva skal du med så mange phones ? Ikke rart folk blir 'skuffa' over kamera når dem kommer fra top dogen C905 !!

 

Selv kommer jeg fra 6300 og jeg syntes bildene ser flotte ut jeg på denne. Er dette en fullverdig Mp3 spiller da? Vet ikke om den har like god lydkvalitet som Sony walkman (bass osv)

 

Jeg har ikke alle telefonene lenger nå. Jeg selger/kaster de etter hvert. Blir noen mobiler hvert år. Spennende med noe nytt :-) Men bortsett i fra et par irriterende ting er Nokia 5800 den telefonen jeg har vært mest fornøyd med!

Lenke til kommentar
Noen av dere som får temaene som er her til å se helt slik ut?

 

Altså, med den ekstra menyen nederst på startskjermen.

 

Irriterende om startskjermen bare har 3 muligheter, og da ikke er mer redigerbar. Jeg vil ha de kontaktmenyene OG kalenderfunksjon, og gjerne noen snarveier.. er jo plass til det.. hvorfor skal det være så mye tomrom der??

 

Har du prøvd å trykke på datoen på startskjermen din? Du får opp muligheten til å velge kalender. På måte en snarvei....bortsett fra at du må trykke 2 ganger i stedet for en Uten å berøre meny knappen. Men er enig med deg...skulle kunne redigert litt mer på startskjermen!

 

Ja, har funnet ut av de fleste snarveiene på startskjermen, men jeg vil ha de neste oppføringene i kalenderen rett på fremskjermen. Det er jo ikke noe problem, men bare om du velger "Snarveisfelt" som Tema for startskjerm". Jeg ønsker at Snarveisfelt og Kontaktlinje temaene kan smeltes sammen. Da hadde det blitt en bra startskjerm.

Lenke til kommentar
Noen av dere som får temaene som er her til å se helt slik ut?

 

Altså, med den ekstra menyen nederst på startskjermen.

 

Irriterende om startskjermen bare har 3 muligheter, og da ikke er mer redigerbar. Jeg vil ha de kontaktmenyene OG kalenderfunksjon, og gjerne noen snarveier.. er jo plass til det.. hvorfor skal det være så mye tomrom der??

 

Har du prøvd å trykke på datoen på startskjermen din? Du får opp muligheten til å velge kalender. På måte en snarvei....bortsett fra at du må trykke 2 ganger i stedet for en Uten å berøre meny knappen. Men er enig med deg...skulle kunne redigert litt mer på startskjermen!

 

Jeg er helt enig med deg der altså :-)

 

Ja, har funnet ut av de fleste snarveiene på startskjermen, men jeg vil ha de neste oppføringene i kalenderen rett på fremskjermen. Det er jo ikke noe problem, men bare om du velger "Snarveisfelt" som Tema for startskjerm". Jeg ønsker at Snarveisfelt og Kontaktlinje temaene kan smeltes sammen. Da hadde det blitt en bra startskjerm.

Lenke til kommentar
Videodelen er bedre enn jeg først fikk inntrykk av. Har nå filmet ca 2 timer med mobilen under ulike forhold. Og det blir slettes ikke verst! Men bilder......der er man heldig om man får et brukbart bilde. Skulle sett at dette var bedre. Jeg bruker ikke mobilkamera for å ta bilder, men det kan være morsomt med noen øyeblikksbilder av og til.

 

Hvilken instilling syns du er best å bruke på videodelen? tv-høy kvalitet eller Widescreen høy kvalitet? Hva er egentlig best?

Lenke til kommentar

Handago Shell er et program som legger seg over standard starskjerm, med flere funksjoner.

Men dette er ikke fullstendig ferdig, og har noen feil, så derfor legger jeg den ikke til å "Anbefale Programmer" tråden.

 

Feil/Mangler/Forslag til endring:

 

- Trykker du på menytasten, og så på avslutt, så går man tilbake til standard startskjerm. Man må trykke rød tast.

- Programmet har snarveier til ubasvarte annrop, nye sms osv (viser antallet om det er noe nytt). Trykker man på meldingsikonet, så kommer man rett inn i innboks. Det ville derfor vært naturlig å kunne legge til "Ny SMS" som snarvei i programsnarvei feltet.

- I programfeltet holder det med et trykk, men på de andre feltene må man trykke to ganger

- Feltet man trykker på for å få opp "tilkoblingsfeltet" burde vært større.

- Skrivefeil/dårlig formulering på venstre "soft-tast" (Opsjoner).

 

 

Programmet koster 44,95$ og du finner det her (14 dagers trial for å prøve)

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Er noen sykdommer på denne tlf.. Plutselig så ville den ikke ta imot samtaler i det hele tatt.. Var nødt til å ta reset på den... Så da ble alle meldinger og kontakter borte....

 

Jeg aner ikke om det er mobilen min, dama sin, eller om problemet er hos telenor/chess, men når jeg får meldinger fra dama, så blander meldingene seg.

 

Dama skriver en melding, men slutten av denne meldingen er borte.

Neste gang hun skriver en melding, så forsvinner også slutten av denne meldingen, men slutten som ble borte på forrige melding kommer på denne.

 

Og slik fortsetter det. Får se om det fortsetter.

 

Jeg har også prøvd å ta resett av mobilen (tilbake til fabrikkinstillinger), men alt var som før (kontakter, bilder, meldinger osv)

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Jeg skal ha denne mobilen etter nytt år, men hvordan er den å skrive på?

Går det kun med den medfølgende penna som jeg vet av erfaring fra tidligere telefoner og PDAer med slik penn er lett å miste, eller kan man også bruke fingrene?

 

Det fungerer veldig bra og skrive sms med fingrene. Pennen sitter godt i telefonen og det følger med en ekstra i esken om du skulle miste den. Jeg har dog noe problemer med å skrive sms på min mobil når jeg holder den helt vanlig. Men det tror jeg er en feil på min telefon. Ikke hørt om noen andre som har det problemet. Når jeg holder telefonen liggende, så skriver jeg sms minst like fort med fingrene som på en telefon med taster!

Lenke til kommentar
Videodelen er bedre enn jeg først fikk inntrykk av. Har nå filmet ca 2 timer med mobilen under ulike forhold. Og det blir slettes ikke verst! Men bilder......der er man heldig om man får et brukbart bilde. Skulle sett at dette var bedre. Jeg bruker ikke mobilkamera for å ta bilder, men det kan være morsomt med noen øyeblikksbilder av og til.

 

Hvilken instilling syns du er best å bruke på videodelen? tv-høy kvalitet eller Widescreen høy kvalitet? Hva er egentlig best?

 

Jeg bruker Widescreeen høy kvalitet. Om det er noe bedre en noen annet vet jeg ikke, men passer best med widescreen på medier jeg skal se filmen etter på!

Lenke til kommentar
Jeg har også prøvd å ta resett av mobilen (tilbake til fabrikkinstillinger), men alt var som før (kontakter, bilder, meldinger osv)

 

Svarer på min egen post.

Resetting av mobil fra menyen har ikke fungert for meg, men når jeg trykket *#7370#, så gikk det. Da ble telefonen formatert. Så nå venter jeg bare på noen meldinger for å se om problemet er løst.

Lenke til kommentar
Jeg har også prøvd å ta resett av mobilen (tilbake til fabrikkinstillinger), men alt var som før (kontakter, bilder, meldinger osv)

 

Svarer på min egen post.

Resetting av mobil fra menyen har ikke fungert for meg, men når jeg trykket *#7370#, så gikk det. Da ble telefonen formatert. Så nå venter jeg bare på noen meldinger for å se om problemet er løst.

 

Jeg tok også *#7370#, men har desverre ikke blitt kvitt problemet med at jeg hører de i andre enden dårlig. Det er høyttaleren i tlf, for hvis jeg har på handsfree så er det ikke noe problem... Veldig kjedelig..

Lenke til kommentar
Hmm, flott at man kan skrive med fingrene.

Hvordan er kameraet til å ta bilder? Hørte at det ble litt kornete og sånn ...

 

Kameraet er kjapt og fotofunksjoenene er bra, men det blir dessverre heller dårlig kvalitet på de fleste bildene. Jeg hadde forventet meg litt bedre på denne telefonen. De fleste mobilkamera ta vel bilder som er like bra eller bedre. Sånn jeg har brukt det kan jeg sammenligne bildene med 2 mp kamera som satt på min Sony Ericsson for en god stund siden. Det store problemet er at det blir MYE støy på bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...