Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Fikk testa videofilmingen litt i går og ble desverre litt skuffet... Den er nok dårligere enn n82 gitt.. Mye mer kornete, men kanskje det kan fikses med en FW-oppdatering seinere? Håper det....

 

Må trekke tilbake dette innlegget foreløpig. Sto visst ikke på full kvalitet :p

Får teste igjen i kveld og komme med ny kommentar da. Så bedre ut på tlf ihvertfall når jeg kjørte den på full.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da har jeg endelig kommet meg hjem med juletre og ny mobil :new_woot:

 

dette blir bra :D

 

Endelig! Det var på tide! :)

 

ja fy fader.. den ble rota bort på lageret dems i nesten en uke.. ringte så mye at de kjente meg igjen når jeg ringte hehehe.. men slapp fortollingsgebyret :thumbup: betalte kun for momsen

Lenke til kommentar
ENDELIG..

 

Da har min også kommet.. Blir nok opptatt noen timer fremover nå.. :D :D

 

Hva betslte du i fullpris med toll, omkostninger og alt? Altså totalt for alt inkludert?

 

3662,16kr ble det totalt. 2938,16kr for mobilen + frakt, og 724kr i moms.

Ser at posten har regnet varebeløpet på 2895kr, så er nok litt forskjellige kurser ute å går.

 

 

 

Til dere som har prøvd EBuddy, er det noen versjoner hvor man får brukt hele skjermen, eller det det bare det som bruker halve skjermen, og resten til virituelle piltaster osv??

Lenke til kommentar
ENDELIG..

 

Da har min også kommet.. Blir nok opptatt noen timer fremover nå.. :D :D

 

Hva betslte du i fullpris med toll, omkostninger og alt? Altså totalt for alt inkludert?

 

3662,16kr ble det totalt. 2938,16kr for mobilen + frakt, og 724kr i moms.

Ser at posten har regnet varebeløpet på 2895kr, så er nok litt forskjellige kurser ute å går.

 

 

 

Til dere som har prøvd EBuddy, er det noen versjoner hvor man får brukt hele skjermen, eller det det bare det som bruker halve skjermen, og resten til virituelle piltaster osv??

 

Funker ebuddy på tuben..??

Lenke til kommentar
ENDELIG..

 

Da har min også kommet.. Blir nok opptatt noen timer fremover nå.. :D :D

 

Hva betslte du i fullpris med toll, omkostninger og alt? Altså totalt for alt inkludert?

 

3662,16kr ble det totalt. 2938,16kr for mobilen + frakt, og 724kr i moms.

Ser at posten har regnet varebeløpet på 2895kr, så er nok litt forskjellige kurser ute å går.

 

 

 

Til dere som har prøvd EBuddy, er det noen versjoner hvor man får brukt hele skjermen, eller det det bare det som bruker halve skjermen, og resten til virituelle piltaster osv??

 

Funker ebuddy på tuben..??

 

Det funker, men tror ikke det er noen versjon som er laget for touch mobil enda.. Dvs, at du får bare halve skjermen, resten blir brukt til virituelle piltaster og noen andre taster.

Lenke til kommentar

mange som prater om plastic følelse og slikt.. syns ikke den var så gærnt.. spesielt den myke overflate på bakdeksel. det meste i dag er jo i en eller annen form for plastic.

 

men virker veldig solid. ikke sånn som 6220 classic og 6210 navigator bare du ser på dem så knirker de noe så innmari.. alt i alt ganske fornøyd med mobilen. kamera på kveldstid var ikke noe å skryte av, men av tidligere erfaringer med div. nokia, så blir det sikkert gjort noe mer med det senere med en firmware update.

 

ellers så skjønner jeg hva folk mener med en forskjell på følelse av menyene 5800 vs iphone. etter å ha iphone så lenge, kjennes det litt rart, men må si meg imponert over hvor lett det er likevel å treffe. å skrive meldinger var faktisk mye bedre en med iphone, pga den numeriske pad + t9 og den vibreringen når man taster. føles nesten som ordentlig taster.

 

blir spennende fremover når vi flere og flere programer og themes blir tilgjengelig

Lenke til kommentar

har dere fått gps til å funke? kan virke som om den ikke har noe form for lisens. andre nokia mobiler i norge leveres med en prøvelisens på 3mnd.. denne har ingenting virker det som. får ikke kobla meg til satelitt, og kart blir kun lastet ned over wlan.

 

noen tips til noen gps programer som man slipper å betale for hvert år..

Lenke til kommentar
har dere fått gps til å funke? kan virke som om den ikke har noe form for lisens. andre nokia mobiler i norge leveres med en prøvelisens på 3mnd.. denne har ingenting virker det som. får ikke kobla meg til satelitt, og kart blir kun lastet ned over wlan.

 

noen tips til noen gps programer som man slipper å betale for hvert år..

 

Jeg får heller ikke gps'en til å funke. Kobler seg ikke opp mot sattelitt. Håper ikke det er noe galt med mobilen, at det bare er snakk om en fw oppdatering eller en hard reset.

Skriver forresten denne posten fra 5800'en.. Funker ganske bra. Bommer litt, men har litt store tomler, så må vel bare bli litt mer vandt med tastene.

Lenke til kommentar
har dere fått gps til å funke? kan virke som om den ikke har noe form for lisens. andre nokia mobiler i norge leveres med en prøvelisens på 3mnd.. denne har ingenting virker det som. får ikke kobla meg til satelitt, og kart blir kun lastet ned over wlan.

 

noen tips til noen gps programer som man slipper å betale for hvert år..

 

Gpsen skal vel funke uansett? Det er jo bare navigeringa en må betale for. Ihvertfall vært sånn tidligere. Sjekka kartet hos meg nå, virka som den funka selv om den kanskje var litt unøyaktig.. Jeg har også lasta ned kart over Norge så jeg ikke trenger å laste ned hele tida.

Lenke til kommentar
har dere fått gps til å funke? kan virke som om den ikke har noe form for lisens. andre nokia mobiler i norge leveres med en prøvelisens på 3mnd.. denne har ingenting virker det som. får ikke kobla meg til satelitt, og kart blir kun lastet ned over wlan.

 

noen tips til noen gps programer som man slipper å betale for hvert år..

 

Gpsen skal vel funke uansett? Det er jo bare navigeringa en må betale for. Ihvertfall vært sånn tidligere. Sjekka kartet hos meg nå, virka som den funka selv om den kanskje var litt unøyaktig.. Jeg har også lasta ned kart over Norge så jeg ikke trenger å laste ned hele tida.

hvordan har du lastet ned? og gjort noe spesiellt for å koble til satelitt?

Lenke til kommentar

jeg må forresten påpeke hvor utrolig deilig det er å skrive meldinger med denne kontra iphone. når man har på numertastene og T9 så går det fort, og veldig effektiv, og kombinert med vibrering hver gang man taster, føles nesten som om jeg taster på ordentlig buttons hehe..

 

det imponerte meg, da jeg hadde overhode ingen forventninger utifra hva jeg hadde hørt om skjermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...