Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

-Kan man ta bilde av tekst fra et dokument og etterpå klare å lese hva som står der?

 

Tok et bilde av tekst på røykpakken min i mørkt rom. Kun opplyst av skjermen. Bilde er tatt uten blits! MYE støy, (som viser at kamera ikke er bra) men leselig tekst. Bokstavene er ca 1 mm høye!

 

Eksempelet her var litt spesielt kanskje? Her er ett som kanskje er litt mer praktisk:

Er Nokia 5800 rustet til håndtere det å ta et fullbilde av et dokument i A4-størrelse (med helt vanlig 10-punkt skriftstørrelse) og så vise dette som "tilpass bredde" slik at man ser hele sidebredden og scroller seg nedover, og blir da teksten tydelig og klar å lese?

 

(Hvis noen har mulighet for å teste dette så gjør det gjerne i god belysning.)

Endret av stormelf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kor mykje betalte dykk som bestilte frå Finland? inkl.frakt og toll?

 

Korleis er det med garanti om mobilen skulle ta kveld?

 

Ble vel i underkant av 3700 kr om jeg ikke husker feil. Står eksakt tall tidligere her! Jeg er redd garantien blir litt vrien å få til i Norge her. Må vel sendes tilbake til Finland eller betales i sin helhet her i Norge. Men dette er bare noe jeg tror.

Lenke til kommentar
Jeg er redd garantien blir litt vrien å få til i Norge her. Må vel sendes tilbake til Finland eller betales i sin helhet her i Norge. Men dette er bare noe jeg tror.

Vet ikke hvordan det er med Nokia, men kjøpte en SonyEricsson s500i før den kom til Norge til dama. Var noe krøll med batteriet, garantireparasjoner ble gjort i Oslo. Kunne sende den eller levere den inn der.

 

Alle Nokiaer kommer jo fra Finland. Så har de et nettverk av forretninger som selger varen og tar seg av reklamasjoner. Dersom du f.eks. flytter kan du ikke "straffes" med at garanti bortfaller av den grunn. Forskjellen er nok at du får litt mer jobb med å få ordne reparasjon siden varen nok må leveres inn av deg selv på hovedkontoret eller et autorisert verksted. Kjøper du i butikk er det denne butikken som sender varen videre for deg om den må repareres. A/S Frukt, grønt og telefoner på hjørnet tar seg ikke av reparasjonene selv de heller..

Endret av TorePupper
Lenke til kommentar
Kor mykje betalte dykk som bestilte frå Finland? inkl.frakt og toll?

 

Korleis er det med garanti om mobilen skulle ta kveld?

 

Ble vel i underkant av 3700 kr om jeg ikke husker feil. Står eksakt tall tidligere her! Jeg er redd garantien blir litt vrien å få til i Norge her. Må vel sendes tilbake til Finland eller betales i sin helhet her i Norge. Men dette er bare noe jeg tror.

 

Garantien skal fungere helt fint her. Skal bare ta den til nærmeste Nokia forhandler så kan de fortelle deg hvor du kan sende den. Har allerede vært i kontakt med den finske nettsiden om dette. Jeg må kanskje sende inn min desverre...

Lenke til kommentar
Kor mykje betalte dykk som bestilte frå Finland? inkl.frakt og toll?

 

Korleis er det med garanti om mobilen skulle ta kveld?

 

Ble vel i underkant av 3700 kr om jeg ikke husker feil. Står eksakt tall tidligere her! Jeg er redd garantien blir litt vrien å få til i Norge her. Må vel sendes tilbake til Finland eller betales i sin helhet her i Norge. Men dette er bare noe jeg tror.

 

Garantien skal fungere helt fint her. Skal bare ta den til nærmeste Nokia forhandler så kan de fortelle deg hvor du kan sende den. Har allerede vært i kontakt med den finske nettsiden om dette. Jeg må kanskje sende inn min desverre...

 

 

kva skjedde med den? programvarefeil?

Lenke til kommentar
Kor mykje betalte dykk som bestilte frå Finland? inkl.frakt og toll?

 

Korleis er det med garanti om mobilen skulle ta kveld?

 

Ble vel i underkant av 3700 kr om jeg ikke husker feil. Står eksakt tall tidligere her! Jeg er redd garantien blir litt vrien å få til i Norge her. Må vel sendes tilbake til Finland eller betales i sin helhet her i Norge. Men dette er bare noe jeg tror.

 

Garantien skal fungere helt fint her. Skal bare ta den til nærmeste Nokia forhandler så kan de fortelle deg hvor du kan sende den. Har allerede vært i kontakt med den finske nettsiden om dette. Jeg må kanskje sende inn min desverre...

 

 

kva skjedde med den? programvarefeil?

 

Nei jeg tror høyttaleren man har inntil øre er ødelagt..hører nesten ikke noe med de jeg snakker med. Spraker litt og.. Må ha på handsfree eller sette den på høyttalermodus. Fikk flasha den med nyeste FW i dag og det hjalp ikke..

Lenke til kommentar

I'm having this phone for 2 weeks. I experienced the same ear speaker problem till this morning .I open the phone by myself (i don't trust nokia service from Romania - i had my reasons from the past !)and is 100% a hardware problem !! there is no need to replace the speaker with a new one !!as long as you hear something the speaker works !!

All you have to do is to take the speaker out of its place (which is by the way one of the biggest factory mistakes i ever saw !!), pull the 2 connectors you find on the back of the speaker, put the speaker back in its place, and close back the phone ! for those who don't want to open the phone by yourself, if you go to the service and you hear that they want to replace the speaker , tell them that is no need to do this !!! - why?..because the new speaker will be identical with the old one and in the near future you'll face the same problem again...remember..it's just a factory mistake.

Lenke til kommentar
Javel,men hva mener vedkommende med pull the 2 connectors?

 

Aner ikke....men det ser altså ut til at det er en fabrikasjonsfeil. Hvis dette er så enkelt å rette på venter nå jeg til Nokia kommer med en løsning på dette til sine verksteder. Så leverer jeg den inn og får det gjort. Bryter jo garantien om man åpner den selv.

Lenke til kommentar
Kor mykje betalte dykk som bestilte frå Finland? inkl.frakt og toll?

 

Korleis er det med garanti om mobilen skulle ta kveld?

 

Ble vel i underkant av 3700 kr om jeg ikke husker feil. Står eksakt tall tidligere her! Jeg er redd garantien blir litt vrien å få til i Norge her. Må vel sendes tilbake til Finland eller betales i sin helhet her i Norge. Men dette er bare noe jeg tror.

 

Garantien skal fungere helt fint her. Skal bare ta den til nærmeste Nokia forhandler så kan de fortelle deg hvor du kan sende den. Har allerede vært i kontakt med den finske nettsiden om dette. Jeg må kanskje sende inn min desverre...

 

Har lest litt...og garantien gjelder i norge:-) Overraskende for meg at det er 2 årsgaranti hos Nokia! Trodde det bare var 1 år!

 

 

Nokia garanterer deg at Nokia eller et Nokia-autorisert servicefirma i garantitiden, innen en kommersielt rimelig tid, kostnadsfritt vil rette opp feil i materialer, design og håndtverk ved å reparere, eller, hvis Nokia etter eget skjønn finner det nødvendig, erstatte produktet i samsvar med denne begrensede garantien (med mindre annet kreves under gjeldende lov). Denne begrensede garantien er kun gyldig, og kan bare håndheves i det landet hvor du kjøpte produktet, forutsatt at Nokia har til hensikt å selge produktet i dette landet. Hvis du imidlertid har kjøpt produktet i et av medlemslandene i EU, på Island, i Norge, Sveits eller Tyrkia, og Nokia hadde til hensikt at produktet skulle selges i et av disse landene, er denne begrensede garantien gyldig og kan håndheves i alle de landene som er oppgitt ovenfor. Enkelte begrensninger i garantitjenesten kan gjelde på grunn av landsspesifikke elementer i produktene.

Lenke til kommentar
Når kommer "tube" til det norske markedet?

 

Noen som også vet om det er Telenor elller NetCom som får den først?

Det er blitt besvart mange ganger i tråden. Det er snakk om slutten av Februar, men ingen ting er sikkert. Nokia har ikke for vane å binde telefonene sine til bake en operatør (de hadde sikkert fått trøbbel med konkurransetilsynet hvis de gjorde det, men Apple slapp ... :ermm: ) så den vil nok være tilgjengelig samtidig for alle operatører. ;)

Lenke til kommentar
Når kommer "tube" til det norske markedet?

 

Noen som også vet om det er Telenor elller NetCom som får den først?

Det er blitt besvart mange ganger i tråden. Det er snakk om slutten av Februar, men ingen ting er sikkert. Nokia har ikke for vane å binde telefonene sine til bake en operatør (de hadde sikkert fått trøbbel med konkurransetilsynet hvis de gjorde det, men Apple slapp ... :ermm: ) så den vil nok være tilgjengelig samtidig for alle operatører. ;)

 

Takk, jeg gadd ikke lese hele tråden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...