Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om/hvordan man kan kalibrere gpsen. Opplever den som noe unøyaktig på høyde over havet. Den er generelt noe unøyaktig, men synes den ble bedre etter oppdatering til siste fw.

Jeg har ikke fått min 5800 enda, men en GPS uten egen høydemåler er relativt unøyaktig på høyde over havet. Vanligvis kan du regne med +- 15 meter feil.

Lenke til kommentar

Begynner å ble en lang tråd dette, så med fare for at det er besvart lurer jeg veldig på følgende: Er det mulig å tilpasse grensenittet på 5800 slik at man får flere snarveier på "skrivebordet" på telefonen?

Dvs at man kan beholde hurtigkontaktene men samtidig ha oppe snarveier til de programmenene man bruker mest..? Med skjermens oppløsning og størrelse burde det jo være mulig å legge minst 6-9 snarveier på "skrivebordet" i tillegg til de hurtigkontaktene som ligger der.. Dette ville vært veldig funksjonelt og tidsbesparende ved daglig bruk..

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang 5800 som jeg nettopp har kjøpt meg! Er veldig fornøyd, men dog skuffet over kameraet!

 

1. Hvordan er det mulig å få tilpasset skjermen slik:

 

http://www.amobil.no/artikler/nokia_5800_xpressmusic/56663

 

Greier bare velge mellom hurtigkontakter eller snarveier.. ikke begge deler!

 

2. Hvilke format støtter telefonen (film)?

 

3. Hvordan skrur man av liggenes skjerm? Har lest at det skal fungere, men fikker ikke ut hvor!

 

4. Hvor/Hvordan kan jeg laste ned spill/programmer til telefonen? Helst gratis, men også betalingsfunksjoner (så lenge de er bra). Tips?

 

Håper på raskt svar og at noen kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål ang 5800 som jeg nettopp har kjøpt meg! Er veldig fornøyd, men dog skuffet over kameraet!

 

1. Hvordan er det mulig å få tilpasset skjermen slik:

 

http://www.amobil.no/artikler/nokia_5800_xpressmusic/56663

 

Greier bare velge mellom hurtigkontakter eller snarveier.. ikke begge deler!

 

2. Hvilke format støtter telefonen (film)?

 

3. Hvordan skrur man av liggenes skjerm? Har lest at det skal fungere, men fikker ikke ut hvor!

 

1. Innstillinger - Personlig - Temaer - Tema startskj. - Kontaktlinje

 

2. En del, er ikke sikker på hvilke

 

3. Innstillinger - Telefon - Sensorinnstill. Sensor av/på

4. Hvor/Hvordan kan jeg laste ned spill/programmer til telefonen? Helst gratis, men også betalingsfunksjoner (så lenge de er bra). Tips?

 

Håper på raskt svar og at noen kan hjelpe meg! :)

 

 

4. Hvor/Hvordan kan jeg laste ned spill/programmer til telefonen? Helst gratis, men også betalingsfunksjoner (så lenge de er bra). Tips?

 

Håper på raskt svar og at noen kan hjelpe meg! :)

 

Last ned Ovistore, du finner det på dailymobile.se

Lenke til kommentar

Jeg har to problemer som jeg ikke får fikset på telefonen.

 

1) Jeg aktiverte Email varsling på telefonen, jeg får en beskjed fra et nummer om at jeg har fått mail, fra hvem osv. Men jeg får ikke deaktivert denne funksjonen. Har tele 2

 

2) Kart/GPS programmet vil heller ikke fungere. Den finner ikke min posisjon når jeg trykker på det. Koster GPSn penger?

 

Noen som har litt tid til å hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Leser at flere lurer på hvor man får tak i film som beskytter sammtidig at noen kjøper flere billige og klipper de til selv. Har man ikke hørt om Invisible Shield denne trenger du bare å sette på en eneste gang... Ikke engang en kniv klarer å lage riper i denne beskyttelsen....

 

Test!

 

http://www.mobilen.no/wip4/review/test-inv.../d.epl?id=36547

 

Her får du den skreddersydd til halv pris.

 

http://cdon.no/elektronikk/invisible_shiel...0_front-4152864

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Noen her i tråden skrev at Nokia sjappa ikke tok inn Invisible Shield, pga at liminga på Invisible Shield kunne øddelegge displayet på 5800. - Selv syntes jeg dette hørtes mistenklig ut som svada, men det kan jo være noe sannhet i det, noen som har erfaring her?

 

Er int i dokumasjon på at den ødelegger skjermen på en 5800, den blir da brukt til drøssvis av andre telefoner. Er jo høyst merkelig at dette heller ikke har blitt tatt opp/skrevet om så mange som er solgt av denne modellen(lager egen tråd)

Lenke til kommentar

Har blitt tatt opp flere ganger, både i denne tråden og en annen tråd.

 

Her f.eks.

[..]

Jeg har fortsatt plastikken som fulgte med på skjermen. Og det kunne fungert fint hvis den ikke hadde det elendige stripemønsteret.

Nokiabutikken selger ikke invisishield fordi de sier limet kan skade skjermen. Clas Ohlson har kun slikt som man må klippe til selv, og jeg vet ikke om de er store nok til 5800 sin skjerm.

[..]

 

Men som sagt, så har ikke jeg heller noe tro på det. Virker som en tåplig unnskyldning selgeren fant på i slengen eller noe for at de ikke selger det på Nokia sin butikk. Og så sa de jo bare at det kan skade skjermen, ikke at den faktisk gjør det.

 

 

Edit: Ok, beklager, jeg som glemte lese mellom linjene.

 

Det Nokia sier her er; Det er ikke vi som lager InvisibleSheild, så vi kan ikke garantere at det ikke skader skjermen, derfor selger vi ikke det produktet. Men det virker sikkert helt fint.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...