Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan jeg bekrefte at Deltaservice behandler den berømte glippen som DOA. Jeg sendte inn en som en test, og har fått godkjent DOA. Nå venter jeg bare på ny salgspakke. Glippen trenger heller ikke være tre millimeter som en her hadde fått beskjed om.

 

Det kan godt hende at dette er tatt opp tidligere, men jeg følger ikke så godt med i denne tråden. Tenkte bare det kunne være kjekk informasjon til de som eventuelt ikke visste dette. Om noen får avslag på DOA selv om glippen er tilstede tar jeg selvfølgelig ikke ansvar for det :)

Lenke til kommentar

slikt er unødvendig. .

 

mange her som sikkert ikke klarer og lukke internetten med den der gående.

 

for de som gikk på og ikke får den bort: gå til task manager(hæyreklikk på linja nede) og avslutt internett.

 

 

OT: noen som vet når vi her i norge kan laste ned 20.x.xx utdaten via telefonen?

evt dato på når firmware 21.x.xx kommer?

Lenke til kommentar
Har en N95 8GB, men vurderer og kjøpe 5800!

Burde jeg? Er telefonene like? Vurderer først og fremst og bytte fordi jeg er lei min, og vil ikke bytte hvis 5800 er ca likedan på menyene, musikkavspilleren osv.. :)

Jeg har ikke prøvd N95, men har inntrykk av at det er en bra og stabil mobil.

 

Jeg synes ikke 5800 er stabil nokk. Jeg får heller ikke koblet den opp mot pc'n. Og uten å få lagt til nye programmer og lignende synes jeg den er nærmest ubrukelig.

Lenke til kommentar
Og uten å få lagt til nye programmer og lignende synes jeg den er nærmest ubrukelig.

 

Får du ikke lagt til program? Så rart, det gjør jeg :) Og jeg synes det er veldig enkelt :)

Funker som f... for meg også. Beste telefonen til nå, bortsett fra at jeg savner kameraet fra min N82. Kobler opp mot pc hver dag uten noen problemer, oppdaterte den uten noen problemer og installerer både prog. og spill uten problemer hele tiden. Bare elsker den. Var litt skeptisk til brukervennligheten til touchskjerm, men måtte jo bare teste det. Og angrer ikke et sek. Nå bare gleder jeg meg til N97 kommer, da blir det den.

Lenke til kommentar
Har en N95 8GB, men vurderer og kjøpe 5800!

Burde jeg? Er telefonene like? Vurderer først og fremst og bytte fordi jeg er lei min, og vil ikke bytte hvis 5800 er ca likedan på menyene, musikkavspilleren osv.. :)

Jeg har ikke prøvd N95, men har inntrykk av at det er en bra og stabil mobil.

 

Jeg synes ikke 5800 er stabil nokk. Jeg får heller ikke koblet den opp mot pc'n. Og uten å få lagt til nye programmer og lignende synes jeg den er nærmest ubrukelig.

 

Er du sikker på at problemet er telefonen ?

Lenke til kommentar

Ja jeg synes det er rart.

Bruker dere Ovi Suite eller Nokia PC Suite.

Når jeg kobler til med Ovi Suite får jeg opp mobilen, men den sier jeg må skifte til PC Suite modus, og når jeg har gjort det og skal prøve og overføre musikk står dat bare venter i status feltet. Når jeg bruker PC Suite får jeg ikke opp mobilen.

Noen som har noen tips.

Er du sikker på at problemet er telefonen ?

Næi er ikke sikker på det.

Men pc'n ble formatert på mandag etter at den låste seg fullstendig etter at jeg lastet ned PC Suite:S

Så synes det er rart at det skulle være PC'n og.

 

Det virker som om den fungerer greit som masse-lagringsenhet

Endret av akle
Lenke til kommentar
Har en N95 8GB, men vurderer og kjøpe 5800!

Burde jeg? Er telefonene like? Vurderer først og fremst og bytte fordi jeg er lei min, og vil ikke bytte hvis 5800 er ca likedan på menyene, musikkavspilleren osv.. :)

 

Jeg har begge (N95 8GB og 5800) Det er jo symbian så du kjenner deg fort igjen. Største forskjellen er brukeropplevelsen. 5800 er (etter at du blir vant til touch) fantastisk i forhold til N95. Har blitt en mer aktiv bruker med 5800 og programmene som legges ut blir bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Ja jeg synes det er rart.

Bruker dere Ovi Suite eller Nokia PC Suite.

Når jeg kobler til med Ovi Suite får jeg opp mobilen, men den sier jeg må skifte til PC Suite modus, og når jeg har gjort det og skal prøve og overføre musikk står dat bare venter i status feltet. Når jeg bruker PC Suite får jeg ikke opp mobilen.

Noen som har noen tips.

 

 

Jeg bruker PC Suite, og den holder i massevis for meg. Har også prøvd Ovi Suite, men den var et helsike å installere, samt at den tok lang tid å starte. Ovi Suite installeres på den måten at man starter et installasjonsprogram. Deretter merker man av hvilke moduler man ønsker. Så lastes disse ned og installeres en etter en. Problemet var at ikke alle modulene ble ferdig lastet ned, og jeg måtte kjøre installasjonsprogrammet en rekke ganger før alt jeg ønsket var ferdig nedlastet og installert.

 

Med PC Suite kan man laste ned hele "suiten" og så installeres alt, og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Jeg bruker PC Suite...

 

Jeg lastet ned hele pakken både ovi og pc suite.

 

Når jeg skal koble til med PC suite kommer jeg hit: (bruker kabel)

Uten_navn.bmp

Edit: Og Mobilen står i PC Suite modus, og det er kan ikke være noe med kabelen siden jeg har kontakt i ovi suite men ikke får overført noe.

 

 

Jeg får vel teste med en annen pc, og re-installere noen programmer.

Endret av akle
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne telefonen for ikke så mange dager siden, og er strålende fornøyd. Har ikke vært innom Symbian siden 7650, det var litt andre boller. Siden den gang har det stort sett gått utelukkende i Sony Ericssons mellomklassetelefoner, men jeg må innrømme forandring fryder til tross for noen funksjoner jeg savner.

 

Nå har jeg imidlertid et lite spørsmål til dere. Jeg prøver å få Mac-en min koblet opp mot Internett gjennom 3G. Med SE-telefonene har dette vært en smal sak via blåtann, men Symbian er helt nytt terreng for meg, og selv Nokias egen veiledning fungerte ikke særlig bra.

 

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar

Utennavn.jpg

Øverste bildet viser min telefon på den siden hvor glippen forekommer, mens den andre viser siden som ikke har problemet. Er det noen som ser om jeg har problemet, og i hvilken grad? Ja, jeg kan se litt skjermlys her.

 

(Beklager for den dårlige kvaliteten på det nederste bildet. Dårlig autofokus)

 

Skal ringe Netcom i morgen (eller moobi) og høre hva jeg skal gjøre. Ikke gøy, da mobilen ble hentet i dag (1. april) :(

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...