Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Fikk min 5800 idag, oppdatering gikk greit, alt funker, men... SMS symbolet mitt blinker og sier at inboksen er full, men jeg har ingen meldinger i innboksen, jeg har byttet til minnekort som lagring for meldinger, kan det være simkortet ?

Lenke til kommentar
Risseh - se lenger bak i tråden, søk gjerne. Problemet har blitt omtalt tidligere.

 

Noen som vet om program lignende track id eller shazam som fungerer på denne nokiaen?

 

Ja da har jeg lest gjennom alle 105 sider, søkt side opp side ned, eneste jeg finner under søkeordet "sms" som omhandler problemet mitt, er mitt eget. Så kanskje du hadde vært snill å sagt om dette er en bug eller om det kan fikses på enkelt vis?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Fikk min 5800 idag, oppdatering gikk greit, alt funker, men... SMS symbolet mitt blinker og sier at inboksen er full, men jeg har ingen meldinger i innboksen, jeg har byttet til minnekort som lagring for meldinger, kan det være simkortet ?

 

Her er hva du må gjøre:

 

Når du er på startskjermen trykker du på meny, så meldinger. Trykk valg og velg sim meldinger. Nå må du slette en eller flere meldinger derfra, og du er kvitt problemet. Etter dette er gjort så lagrer den meldinger på telefonen videre, så du får ikke tilbake denne blinkende beskjeden:)

 

Et tips til neste gang er å søke i emnet, da får du opp det du trenger:)

 

Jeg sliter forøvrig med å få lagt inn nokia maps beta 3. Noen andre som har problemer med dette?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Når jeg skal oppdatere min nokia 5800, er det "bare" til å installere den medfølgende Cd på pcen og koble til mobilen så kommer det opp sånn pop up om jeg vil oppdatere?

Jeg har ikke prøvd men enda da jeg venter på telefonen fra reperasjon. Men kan ikke huske jeg har lest en oppskrift på hvordan oppdateringen foregår..

 

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Nettopp vært hos telehuset og etter en stund forteller de meg de ikke gjør noe med telefonen siden nokia sier sprekken må være min 3mm og synes uten negl inni. Blir så irritert! Nokia hadde ikke sagt noe om å bytte skrue så det ville bryte garantien. Arg. Flere som har opplevd dette? Mulig å få noe info fra nokia custom care kanskje?

Fanken da. Det skulle jeg visst! Jeg leverte den i dag. Med en sprekk som er veldig tynn (~0.5mm) uten fingernegl inni. Lyset tyter ut, men sprekken er ikke såååå stor uten negl.

 

Leverte den på mobilfiksern. De tar 300-360,- hvis de ikke finner feil. Hvis jeg da får den tilbake uten rettelse og med regning på 360 kroner, hva gjør jeg da? Jeg vil jo ikke betale bare fordi at de ikke visste at det ikke var garanti på en såpass tynn glippe.

 

Det værste er nok egentlig at jeg må vente 2-5 dager på mobilen. Evt 14 dager om de må videresende den...

 

Når jeg nå reflekterer litt over det hele:

Hadde jeg ikke lest her på forumet så hadde jeg aldri sett det.

Noe som går begge veier. Glad jeg ser feilen, hvis det ville ødelagt på sikt. Irritert hvis det ikke var noe vits i å miste mobilen enda en gang i 5 dager! :(

 

Uansett. Mobilen har vært i omtrent konstant bruk siden tirsdag ettermiddag til i dag, fredag ettermiddag. Jeg er kjempefornøyd!

 

Noen sier kameraet er dårlig, men jeg tok noen makrobilder med den, i mørket, og den hadde en helt syk detaljrikdom. Så vet dere det! (Kan sende bilder om noen lurer på kjøp ang kamera).

 

-

Øystein

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg frem på manuelle innstilliner på kameraet? I nettavisens test av telefonen skriver de følgende:

Akseptabelt kamera

For øvrig er telefonens 3,2 megapikslers kamera ikke spesielt mye å skryte av. Ved full automatikk blir bildene blasse og alt for lyse, men kameraet er faktisk mye bedre enn sitt rykte hvis du jobber litt med innstillingene. Vi fikk til å ta akseptable bilder ved å undereksponere litt, og ikke minst velge andre fargeinnstillinger.

 

Hadde vært spennende å høre hvilke innstillinger dette var...

 

Hele artikkelen står forøvrig her: http://www.nettavisen.no/it/article2549524.ece

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg frem på manuelle innstilliner på kameraet? I nettavisens test av telefonen skriver de følgende:
Akseptabelt kamera

For øvrig er telefonens 3,2 megapikslers kamera ikke spesielt mye å skryte av. Ved full automatikk blir bildene blasse og alt for lyse, men kameraet er faktisk mye bedre enn sitt rykte hvis du jobber litt med innstillingene. Vi fikk til å ta akseptable bilder ved å undereksponere litt, og ikke minst velge andre fargeinnstillinger.

 

Hadde vært spennende å høre hvilke innstillinger dette var...

 

Hele artikkelen står forøvrig her: http://www.nettavisen.no/it/article2549524.ece

 

 

Takker for tipset! Har lest mange tester av telefonen, men ikke den der. Mange nyttige observasjoner i testen.

Lenke til kommentar
Hvor skrur jeg på gps-markering når jeg skal ta bilde?

 

Har du giddet å sjekke noen steder før du spør?

 

Hva med det mest logiske, innstillinger under kamera?

 

Takk for hyggelig svar.

Har selvfølgelig sjekket der, det ligger ikke noe sted etter oppdateringen. Skulle kanskje nevnt at jeg har lett uten hell, i tilfelle noen tror jeg er lat.

 

Edit: Gjenopprettet til fabrikkinnstillinger, og synkroniserte på nytt. Nå kom valget opp.

Endret av Eircag
Lenke til kommentar

En OK test det der! Først kommer all dritten som jeg ikke fårstår noe særlig av.

 

Jeg skønner ikke hvorfor det hevdes at designet er så utrolig fælt. Og hvorfor menes det at den er så tykk? Bare for at iPhone er litt tynnere og ser ut som en padde?

 

Og hva med kameraet. Jeg synes ikke det er så værst. Å som testen antyder er det mulig å få det enda bedre ved å fikle litt med instillingene. Hva har iPhone? Jo et mye dårligere kamera synes nå jeg!

 

Prisen peses også. Denne telefonen fikk jeg til ca 2500 kr og med tanke på om jeg skullle hatt iPhone så må jeg ut med et par lapper til eller fire til om jeg skulle slå til på HTCen.

 

Det er ikke en telefon som kan slå 5800 til den prisen og hva man faktisk får for den prisen! Denne telefonen er hærlig enkelt og greit:)

Lenke til kommentar
jeg fikk oppdatert igår via nsu, men etter oppdateringen er det maaange nye bugs.utrolig elendig av nokia :(

 

 

 

 

for min del sluttet ''xpress''touchen og virke - _ -

Andre med samme tilfelle?

 

 

Hva slags bugs er det du har kommet over?

Lenke til kommentar

Testet telefonen idag. Masse teknologi for the buck.

 

Men, jeg syns det var litt slitsomt å navigere rundt. Berøringsfølsom skjerm <3 Eller hardwaretastatur :)

 

Men fullscreen qwerty fungerte ganske greit. Jeg tror nok jeg går for 5800, men jeg venter til det har kommet en ny ladning med telefoner som ikke har den der glipen. Og så håper jeg 5800 får samme widgetsystem som n97 :)

Lenke til kommentar
Hvor skrur jeg på gps-markering når jeg skal ta bilde?

 

Har du giddet å sjekke noen steder før du spør?

 

Hva med det mest logiske, innstillinger under kamera?

 

Takk for hyggelig svar.

Har selvfølgelig sjekket der, det ligger ikke noe sted etter oppdateringen. Skulle kanskje nevnt at jeg har lett uten hell, i tilfelle noen tror jeg er lat.

 

Edit: Gjenopprettet til fabrikkinnstillinger, og synkroniserte på nytt. Nå kom valget opp.

 

Tja, svaret var vel ikke så gale? Forklarte deg jo hvor du fant løsningen på det du spurte om :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...