Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva man trenger "cities" mappa på G: til? Den som har norwegian, danish, diskcache etc?

 

Tok å formaterte G: men lurer på om jeg trenger den mappa.

 

Har backup.

 

 

Det er vel kart etc. til Nokia Maps, altså navigasjonsprogrammet.

 

Nei, det er nettopp det det ikke er. Startet nokia maps nå, alt loadet seg som vanlig og fant fram.

 

 

Men geo-tagging, hvordan er det meningen at det skal fungere egentlig? Skal man se på bildet hvor det er tatt, skal det stå under, jeg skjønner ikke helt dealen :p selv om jeg har aktivert det skjer det jo ikke noe? ser jo ingenting spesielt?

Lenke til kommentar

Fikk denne telefonen i går , og har jo prøvd den litt , er stort sett fornøyd . hadde iphone før , men på den ble skjermen knust etter falt ut av lommen min :fun: Men det jeg ikke er fornøyd me er hvor utroli dårli nokia sin programvare for mac er. fulgte jo med en mini disk som macen min ikke kan lese da , siden jeg bare har slik CDrom en skubber CDene inni , men antar at der ikke var noe programvare der som funket til mac uansett :p

 

Men greit nok , fikk jo tak i programvare som gjor telefonen kompitabel med iSync til å overføre kontakter og slikt , og så lastet jeg ned Nokia sin egen Multimedia Transfer program for mac . Og det dette gjor var å legge en mappa for telefonen i i-tunes , så da er jeg altså enda låst til itunes da? :dontgetit: men tenkte jo dette var greit , men det at dette programet lager den mappen til en såkalt smart spilleliste gjør at jeg ikke kan legge musikk inpå mappen ! så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for å få musikk på telefonen...

Lenke til kommentar
Noen som vet hva man trenger "cities" mappa på G: til? Den som har norwegian, danish, diskcache etc?

 

Tok å formaterte G: men lurer på om jeg trenger den mappa.

 

Har backup.

 

 

Det er vel kart etc. til Nokia Maps, altså navigasjonsprogrammet.

 

Nei, det er nettopp det det ikke er. Startet nokia maps nå, alt loadet seg som vanlig og fant fram.

 

 

Men geo-tagging, hvordan er det meningen at det skal fungere egentlig? Skal man se på bildet hvor det er tatt, skal det stå under, jeg skjønner ikke helt dealen :p selv om jeg har aktivert det skjer det jo ikke noe? ser jo ingenting spesielt?

 

Ikke kart? OK... Da er det kanskje stemmefilene til navigeringen, på ulike språk. Tenker det må ha noe med navigering å gjøre.

Lenke til kommentar
Hva synes dere om Nokia 5800 kontra iPhone? De er jo dømyt til å måtte sammenlignes før eller senere.

 

Jeg testet 5800 i butikken forrige uke, og jeg e rlitt imponert. Men skjermen reagerte ikke alltid.

 

Jeg har brukt iphone en god stund, og gikk over til 5800 1 mnd siden, må si 5800 er mye mye bedre tlf enn iphone, har ikke surfet så mye med 5800, som på iphone, men bortsett fra det fungerer det utmerket for min del.

 

Touchen reagerer supert for min del. Jeg må til tider bruker hansker på jobben, og selv med hansker så fungerer touchen på den utmerket måte, litt overasket selv. Med stylus så går sms skriving som en drøm for min del.

Lenke til kommentar

HJELP!

 

Jeg forsøkte den så mye omtalte oppgradeingen via Nokia Software Updater.. Alt så ut til å gå greit, helt til den nesten var ferdig... Da kom meldingen "oppdatering mislyktes" opp.. Greit nok, ser flere her har hatt samme greia.

 

Jeg ventet da til skjermen gikk helt i svart, og koblet deretter fra telefonen.

 

MEN: Når jeg da skulle skru telefonen på igjen: Død, død og atter død.

 

Antar at eneste mulighet er å levere den innigjen til en eller annen butikk.. :( .. eller noen her som har noen gode forslag?? (restart, etc)

Lenke til kommentar
Gjorde du den rekkefølgen som kom opp på skjermen. Atlså: ta ut usb-kabel > ut med bateri > inn med usb-kabel > inn med batteri > hold inne på-knappen 1 sek?

 

Jaja. Er forsøkt slik.. Men ingenting skjedde når jeg forsøkte å starte.

 

Så det blir vel en tur på butikken på mandag..

 

Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Lenke til kommentar
Gjorde du den rekkefølgen som kom opp på skjermen. Atlså: ta ut usb-kabel > ut med bateri > inn med usb-kabel > inn med batteri > hold inne på-knappen 1 sek?

 

Jaja. Er forsøkt slik.. Men ingenting skjedde når jeg forsøkte å starte.

 

Så det blir vel en tur på butikken på mandag..

 

Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Hvis du evt ikke ønsker å vente til Mandag, kan du jo evt prøve å flashe den ved hjelp av et annet program enn NSU. Deem hadde en post en god stund tilbake i denne tråden, med link til firmware og til en side med programvare for flashing og med guide for hvordan du kan flashe den selv. Med den kan du til og med flashe "død"-telefon.

 

Beklager at jeg ikke gir deg linken, men har ikke tid akkuratt nuh til å lete gjennom for å finne den posten.

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar

Merkelig bug i den nye programvaren, skjermen har en tendens til å endre farge til rød, grønn eller blå og det hender også at den finner det for godt å snu seg opp ned. Løses lett ved å låse og låse opp igjen med sideknappen, men irriterende.

 

Noen flere som merker det?

Lenke til kommentar

Har bestilt denne telefonen fra Chess nettopp. :)

Noen som vet hvor lang tid det tar derfra? Det sto 7-14 dager, men det sto også at man skulle legge til 10 dager hvis man porterte nummeret sitt, noe som jeg selvsagt gjorde.. Så da må jeg altså vente opptil 24 dager før jeg får mobilen? :omg:

 

Uansett, jeg vet dette ikke er noen chess-omg-for-en-lang-leveringstid-tråd. Så er det noen som har noen bra tester eller noe jeg kan lese på mens jeg venter på telefonen i 24 dager?

Lenke til kommentar

Chess har jo hatt svært dårlig med levering av denne. Står jo 9 mars nå så du kan jo håpe. De 10 dagene er vel ikke i tillegg til vanlig leveringstid om jeg ikke tar veldig feil. Uansett så sender de telefon så fort de har den uansett om porteringen er fullbyrdet eller ikke!

Lenke til kommentar

Hei, var å testet denne telefonen i dag, men har et spørsmål:

 

hvordan får du menysystemet på framsiden (screensaver) til å se slik ut (se bilde)5800-nokia-xpressmusic.jpg

 

Når jeg prøvde fikk jeg bare 4 snarveier på toppen eller fire kontakter. kan du få lignende bilde bare med dine valg av snarveier/applikasjoner?

Lenke til kommentar
Litt flaut å spørr her , men kan noe forklare meg hvordan jeg bytter ringetone og meldingstone på denne mobilen ? :blush:

har lett i evigheter , men finner det faen ikke :p

 

Hei.

 

Er dette din først Nokia eller? :) I hvert fall så trykker du på den hvite meny knappen nederst, så "innstillinger", "personlig", "profiler", så velger du den profilen du vil endre, antagelig"generell". Trykk "valg" og velg "tilpass".

Lykke til.

 

aanseth

Lenke til kommentar
Hei, var å testet denne telefonen i dag, men har et spørsmål:

 

hvordan får du menysystemet på framsiden (screensaver) til å se slik ut (se bilde)5800-nokia-xpressmusic.jpg

 

Når jeg prøvde fikk jeg bare 4 snarveier på toppen eller fire kontakter. kan du få lignende bilde bare med dine valg av snarveier/applikasjoner?

 

Hei.

 

Hvis du går inn på "innstillinger", "personlig", "startskjem", "tema for startskjerm" og velger "kontaktlinje". På skrivebordet legger du nå til dine fire mest poppe kontakter. Og når du merker en av dem så nærmer du deg det bilde du refererer til.

 

aanseth

Lenke til kommentar

Har oppdaget noe merkelig. Jeg bruker blåtann på min stasjonære pc for å synce med mobilen, men jeg bruker å slå av blåtannen på mobilen for å spar strøm. Det merkelige er at selv med blåtannen avslått på mobilen så når jeg er i nærheten av pc'n så får jeg opp meld. om at nå er de tilkoblet via blåtann. Og når jeg fjerner mobilen så kommer meldingen at nå har den koblet i fra. Men når de er "tilkoblet" og jeg åpner Pc suite så får jeg ikke kontakt med telefonen. Det bare står at de er tilkoblet. Men når jeg faktisk slår på blåtann på mobilen så funker det helt normalt. Er det noen som har merket noe tilsvarende? Telefonen kan jo umulig slå blåtannen helt av da ettersom pc'n registrer den. ?????

 

aanseth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...