Gå til innhold

Ny Nikon 50mm f/1.4 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at den er dårligere gitt..da er det nok heller jeg om har surra det til,tror jeg..De to første jeg la ut så var det bevegelses uskarphet på den nye så kan jo hende at jeg fortsatt ikke har klart det 100%?Selv om jeg prøvde og gjøre det så godt jeg kunne..skulle hatt en trådutløser?

Lenke til kommentar
mystisk.. skulle gjerne sett en sammenligning mellom 1.4 AF-D og AF-S også.

Enig i at samtlige bilder så skarpere ut med 1.8 objektivet.

Det er jo ikke umulig at Stian har fått et eks med fokusfeil, selv Nikons kvalitetskontroll svikter en sjelden gang ;)

 

Men jeg ville testet med stativ, selvutløser, speillås og kort lukkertid før jeg trakk noen konklusjoner. Skal man virkelig fin-sammenligne skarpheten til to objektiver så er det ikke så mye annet man kan gjøre. Gjerne velg et kjedeligere motiv også, som et ark millimeterpapir, så man kan bedre bedømme skarpheten over hele bildeflaten.

 

Personlig blir det nok til at jeg beholder AF-D-versjonen en stund fremover uansett hva resultatene viser. Det er andre innkjøp som er mer nyttige for mitt bruk før jeg begynner å oppdatere optikk som i utgangspunktet allerede er veldig bra :p

Lenke til kommentar

Har fått mitt for 1 time siden, to et par bilder for å teste.

Er ikke helt fornøyd med f/1.4. Men dette er bare de første bildene med blitz, trenger litt mere tid med objektivet.

Sammenlignet med 85mm F/1.4 så er dette et realt plastik objektiv, blei litt skuffet over plastikk følelsen.

 

50mm f/1.4

post-179246-1229100770_thumb.jpg

 

50mm F/16

post-179246-1229100802_thumb.jpg

Endret av fotoshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...