Gå til innhold

Hva er ditt yndlingsband?


zpug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er langt ifra lett. Kommer egentlig mest an på dagsformen, men det må vel bli The Beatles. The Beatles har herlig musikk, og noe for en hver smak. Om jeg er spesielt positiv og optimistisk en dag kan jeg høre på de tidligste albumene. Om jeg er mer deprimert og dyster kan jeg høre på albumene fra 65-67 som jeg egentlig kan høre på når som helst. Om jeg er agressiv skrur jeg på Helter Skelter. The Beatles består også av svært dyktige musikere, Lennon var en gud til å skrive gode tekster og McCartney skrev også mye bra (skjønt mye av hans tekster ikke er helt etter min smak). George Harrison behersket gitaren godt og det samme gjorde Ringo Starr med trommene. Kort sagt et herlig band selv om radio-stasjonenes gjentatte spilling av klisjelåter som Yesterday har ødelagt litt for deres rykte hos mange. Nå skal det nevnes at jeg også hører på mye annet.

Lenke til kommentar

hvorfor stopper dere?!

 

mitt favoritt band er vel pink floyd fordi de har laget så utrolig mye bra.

jeg digger de lange gitarsoloene til gilmour og den vakre stemmen til waters som synger ut gjennomtenkte tekster.. resten av bandet er såklart også konger;)

pink floyd er bare perfekt.

alle MÅ like pink floyd ^^

Lenke til kommentar

Topplister er idioti, spesielt når det gjelder noe som strekker seg så bredt som musikk.

 

Men;

The Jimi Hendrix Experience, Metallica, Dire Straits eller Big Brother & The Holding Company.

 

Nei, det er så vanskelig å sette fingeren på et band.

 

Honourable mentions:

Jefferson Airplane

Black Sabbath

Alice in Chains

Slayer

Pink Floyd

Pantera

...

 

The list goes on.

Lenke til kommentar

Har mange favorittband, men det som har gitt meg mest glede de siste årene er nok Opeth.

Frontmann og vokalist/gitarist Mikael Åkerfeldt er intet mindre enn et musikalsk geni, det vet alle som kjenner til bandet og har kjennskap til metalsjangeren. Han behersker både klar og grov vokal på en veldig overbevisende måte, og tøffere growlevokal skal man lete lenge etter! Musikken krever kanskje sitt av lytteren, da låtene ofte er rundt 10 minutter lange, men til gjelgjeld holder den seg. Lenge :cool: Antallet suggererende riff og nydelige soloer denne mannen har komponert er ikke til å fatte.

 

"...Sick liaisons raised this monumental mark

The sun sets forever over Blackwater park."

 

Fra slutten av siste låt på deres kanskje beste album; Blackwater Park fra 2001.

Herligste avslutning på en plate noensinne, etter min mening!

Lenke til kommentar

Pink Floyd

 

Ganske enkelt. Grunnene er at bandet var sammensatt av bare førsterangs-musikere. Det var egentlig ikke en person som stod frem og styrt skipet. (Med unntak av Final Cut og Momentary Lapse of Reason) Den bredden i musikalsk talent som Pink Floyd leverte var såpass fantastisk at det skal mye til for å vippe de av tronen. Gilmours og Wrights fantastiske musikalske komposisjoner, Waters' sin herlige lyrikk. Når alt det settes sammen får du noe som er uslåelig!

Lenke til kommentar
hvorfor stopper dere?!

 

mitt favoritt band er vel pink floyd fordi de har laget så utrolig mye bra.

jeg digger de lange gitarsoloene til gilmour og den vakre stemmen til waters som synger ut gjennomtenkte tekster.. resten av bandet er såklart også konger;)

pink floyd er bare perfekt.

alle MÅ like pink floyd ^^

 

Absolutt ikke. :p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Velge et yndlingsband er vanskelig... hatt en lang periode nå med relativt hard musikk..slayer,pantera,anthrax, metallica, testament,exodus, og en del hardrock/alternativ av typen Guns N' Roses, Velvet Revolver, Smashing Pumpkins, Pearl Jam, våre landsmenn Gluecifer, o.l.

 

Men etter at jeg begynte å høre på Porcupine Tree så har smaken vendt seg tilbake til det progressive, for denne gang. Det er det typisk progressive som får meg til å elske dette bandet. Perfekte rytmer, blanding av sjangere og en flott vokal!

 

Så slik det er nå, så er Porcupine Tree mitt yndlingsband. :)

Endret av Sjef.
Lenke til kommentar
Har lenge sett på Katatonia som favorittbandet mitt, men har ikke hørt så veldig mye på dem i det siste. De betyr uansett mye for meg fortsatt. Regner med jeg kommer til å få et skikkelig kick på dem i nær fremtid. I hvertfall når de slipper sitt neste album. Er også vanvittig glad i Anathema og Pain of Salvation. Vil si at jeg ikke har ett yndlingsband, men tre. Altså Katatonia, Anathema og Pain of Salvation.

 

Heyhey :D Har vi helt kliss lik musikksmak nesten?o.o Opeth, Katatonia, Anathema her^^

Lenke til kommentar
Har lenge sett på Katatonia som favorittbandet mitt, men har ikke hørt så veldig mye på dem i det siste. De betyr uansett mye for meg fortsatt. Regner med jeg kommer til å få et skikkelig kick på dem i nær fremtid. I hvertfall når de slipper sitt neste album. Er også vanvittig glad i Anathema og Pain of Salvation. Vil si at jeg ikke har ett yndlingsband, men tre. Altså Katatonia, Anathema og Pain of Salvation.

 

Heyhey :D Har vi helt kliss lik musikksmak nesten?o.o Opeth, Katatonia, Anathema her^^

 

Yay oss! :p

 

Skal sies at jeg ikke er spesielt begeistret for Opeth. Vet ikke hvorfor. De har alt jeg liker, men det er noe mystisk som gjør at jeg ikke blir frelst! :p

Lenke til kommentar
Judas Priest.

Rob Halford er muligens den beste metal vokalisten noensinne, og akkopagnert med riffene til KK & Tipton blir det perfekt.

Så dem i Trondheim i juni. Var dritfett, helt på linje med Maiden på Lerkendal etter min mening! :thumbup:

 

Men etter at jeg begynte å høre på Porcupine Tree så har smaken vendt seg tilbake til det progressive, for denne gang. Det er det typisk progressive som får meg til å elske dette bandet. Perfekte rytmer, blanding av sjangere og en flott vokal!

 

Så slik det er nå, så er Porcupine Tree mitt yndlingsband. :)

 

Har hørt mye på Porcupine Tree i det siste, fantastisk band. Utrolig avslappende å høre på. Det gjelder særlig "Pure Narcotic", som jeg hører på akkurat nå..

Endret av TheParlourStrode
Lenke til kommentar
Siden 2004 har dette bandet vært mitt yndlingsband.

 

Queens of The Stone Age

Fenomenal gruppe som startet som et reste-band med medlemmer fra Kyuss og mindre kjente band. I ettertid har bandet bare et orginalt medlem fra starten i slutten av 90-tallet, det er den talentfulle, gingerbread og innimellom hissigproppen Josh Homme. Har levert mange bra plater, mine favoritter er Songs For The Deaf og R.

 

Sier meg enig her men er litt usikker på hvilken sang R er? Hvilket album?

 

Qotsa er et band som spiller veldig enkel men samtidig rar musikk. Songs For The Deaf og mange andre er sanger som har enkle gitariff som egentlig ikke matcher men likevel høres bra ut. Det er jo et av varemerkene til Qotsa i mange sanger. Live gjør Qotsa sanger mer musikalske og hvis man ser live klipp fra 2004-2008 vil man høre klar forskjell på fremføring av sangene fordi Qotsa forbedrer dem. I tilegg har dem mange enkle sanger som minner mye om klassisk ro

ck ala Go With The flow men også her er det noe ekstra som andre band ikke har. Liker å samenligne dem med System of a Down (Qotsa og System er omtrent likt rangert hos meg). Musikalsk er dem helt forskjellig men konseptet er det samme. Dem mikser melodier/riff som ikke skal passe sammen inn i sangene sine og lager derfor en unik musikk som for noen kan være vanskelig å like mens for andre magisk. Derfor er Qotsa mitt (såvidt det er) favorittband.

 

Litt off.topic men sjekk også ut Eagles of Death Metal hvor Josh Homme er med.

 

Edit: Er sangen R forkortelse for Era Vulgaris? Bonus låten? Og er det greit at vi bruker tråden til å diskutere våre favorittband også? Blir litt kjedelig hvis man bare skriver sitt favorittband og så er man ferdig.

 

Edit igjen: Ser nå at du skrev album og ikke låter så jeg trekker spørsmålet. :p Beklager.

Endret av Daggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...