Gå til innhold

Gode pek og klikk spill, av typen "den lengste reisen"


Anbefalte innlegg

Jeg syntes den lengste reisen var morsomt og lurer på hvilken gode alternativer av typen pek og klikk det finnes til dette spillet (som holder sånn høvelig samme kvalitet i spillbarhet og grafikk).

Jeg har spilt drømmefall, men jeg syntes ikke det var like underholdende.

Endret av mofopop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Syberia 1 / 2 er gode spill som er litt dype og ikke bare humor som LucasArts spillene nevnt tidligere.

- Broken Sword er også en spillserie det går ann å se på. Personlig spilte jeg sist en av disse på PS2 i vår, men det er et spill jeg har hatt liggende i noen år, så det koster sikkert ikke rare summen. Tror det heter Broken Sword: The Sleeping Dragon eller noe.

 

ellers anbefaler jeg selvfølgelig sterkt Monkey Island og Day of the Tentacle. Ekte spillklassikere som har satt spor i pek-og-klikk fans sine underbevisstheter siden p&k genrens barndom :)

Lenke til kommentar

Finnes mange gode alternativer.

 

- Syberia 1/2, fantastiske spill, men kan bli kjeldelig til tider.

- Broken sword 1-3 er ganske bra.

- Andre spill fra Lucasarts som: Indiana Jones spillene, Full Throttle, The Dig

- Beeneath a Steel Sky

- Gabriel Knight 1-3 er spennende, meget forskjellige spill. 1 og 2 er mine favoritter.

 

Mange av disse spillene kan kjøres igjennom ScummVM emulatoren og det annbefales.

Lenke til kommentar

Ikke helt pek-og-klikk siden man springer rundt med hovedpersonen, men er jo samme adventurestil og Lucas Arts produsert: Grim Fandango. Ble vel kåret til årets spill av ganske mange blad, og jeg anbefaler det til alle som liker adventure. Skikkelig stilig stemning/grafikk/musikk, god humor og dramatisk/morsom historie.

 

Og som nevnt, DoTT, Monkey Island og ikke minst Beneath a Steel Sky!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...