Gå til innhold

Sony-tråden (for alle Sony MP3 spillere)


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK! Da har jeg kjøpt sony walkman NWZ-s739 fra netshop!! fikk den for et par dager siden, er kjempe fornøyd! vert alle penga! er kjempe gos lydkvalitet (er veldig kresen på det) super spiller! den har masse fungsjoner og bruker sensme fungsjonen mye! støydempingen funket akkuratt som den skal! den tar ikke bort alle stemmer og folk som snakker, men sus på fly buss osv, men den tar vekk alt viss du har musikk samtidig på.

 

anbefales på det varmeste! 10/10 fra meg!

Lenke til kommentar

i hva da? kansje du skal oppgi det? det er bare å laste ned en pixel fixer søk litt på google, da kansje du kan laste ned et lite filmklipp som blinker mange forskjellige farger som kan få "døde" pixler til å gjennopstå. det kan hende det bare en forvirrede pixler eller pixler som "sitter fast" da kan du kjøre den videoen.... lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk endelig min NWZ-A829 i dag. Strålende fornøyd. Lydkvaliteten med bare de medfølgende øreproppene er antagelig det beste jeg har hørt rett ut av boksen til dags dato. Spilleren virker svært solid, og litt ekstra vekt (noen og seksti gram iflg. kjøkkenvekta) forsterker bare det positive inntrykket. Eneste jeg ikke er helt tilfreds med er avspillingsvinduet, hvor jeg gjerne skulle hatt større albumbilde, og fint kunne nøyd meg med sangtittel, artist og album, men dette venner jeg meg nok til rimelig fort. Vil absolutt anbefale spilleren på det sterkeste. En liten twist som kan gjøres med navnet for å gjøre det stiligere? NWZ-A829 er tross alt ikke veldig fengende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lyst til å kjøpe meg NWZ S739F. Skal til usa rett over nyttår, og blir værende der et år.

Har prøvd å finne amerikanske nettbutikker som selger den, men klarer ikke å finne noen.

Kommer jeg til å spare mye på å kjøpe i usa? Har funnet den i noen engelske nettbutikker, men der koster de omtrent like mye som i norge. Og både sverige og danmark ser det ut som den er dyrere(iflg pricerunner).

Dessuten kommer den til å være veldig grei å ha på flyturen over, så om jeg bare sparer en 100-lapp el 2 kjøper jeg den like gjerne her.

 

Må jeg kjøpe en ny lader i usa, hvis jeg kjøper den her i norge?

 

Skal forresten til Stockholm også i desember. Sparer jeg noe på å kjøpe den der?

 

Edit: søkte på ebay, der var den billigste prisen 249 dollar + frakt. Det er jo adskillig dyrere enn amentio, som selger den til 1403 kr! Noen som vet om et billigere sted?

Endret av audunk
Lenke til kommentar

har sett etter den selv og det ser ikke ut som det lønner seg nevneverdig å kjøpe utenlands fra. amentio/netshop ville jeg nok brukt.

Når det gjelder standarden på strømkontakter i USA er de annerledes enn i Norge så da er det sannsynlig at du må kjøpe en adapter, hvsi den ikke lades direkte fra USB/PC..

Har et spørsmål selv, kan kalle det "S739 eller S639?" for;

Etter hva jeg har funnet ut er det ingen norske leverandører som fører S639, men bare S739.

Jeg lurer derfor på hva som er forskjellen på disse to, har så smått fått med meg at S739 har en slags "noise cancelling", men om den er aktiv eller ikke vites ikke. Dette har visst ikke S639, men de virker veldig like ellers, særlig fysisk sett. Det rare er - S639 er dyrere enn S739, som visstnok skal ha en "ekstra" funksjon... Jeg fatter det ikke. NOen som vet NOE? Har hørt rykter om at S639 skal være den beste DAP'en Sony har levert med tanke på SQ... Men det er så vidt jeg vet ikke noe annet enn rykter..

Pris: S739 - NOK 1 193,42 Uten mva (Retail, sony.com)

Pris: S639 - NOK 1 286,29 Uten mva (Retail, sony.com)

 

Jeg får ikke sove om natten.... hjelp....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

active noice cancelling, proppene har mikrofoner

 

du sparer forøvrig ikke en dritt. bestilte en 638 på cdon for å skrive anmeldelse på anythingbutipod, men nå har utgivelsesdatoen blitt forskøvet, så avbestiller og tar en s738 istedet på netshop. til de av dere som vil spare noen kr på den så skal jeg selge den når den er ferdig testet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
active noice cancelling, proppene har mikrofoner

 

Ja, greit nok, men spørsmålet var vel da hvorfor S739(med active noise-cancelling), er billigere enn S639 som, etter hva jeg kan forstå, er den samme spilleren ,men som mangler denne noise-cancelling funksjonen... ?

ingen logisk grunn

Lenke til kommentar

Alright! da har jeg bestilt meg S739F! Gleder meg til å prøve den! :new_woot:

 

 

Angående dinside testen:

"Minijacken har en liten "vorte" innerst, sannsynligvis knyttet til støydempingen. Det er imidlertid nok til at ørepluggene ikke kan brukes med andre spillere."

 

^når man leser slik så viser det til en mangel på teknisk forståelse som er så til de grader stor at jeg er overrasket over at vedkommende klarte å bruke et digitalkamera til å ta bildet i første omgang. men noe bedre skal man ikke vente av en side som er drevet av aller internett

 

 

Hva mener du med dette? Går det ann å bruke ørepluggene til andre spillere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva mener du med dette? Går det ann å bruke ørepluggene til andre spillere?

 

nei, men "sannsynligvis knyttet til..." Det faktum at de ikke vet nok til å skjønne at det er tilkoblingen for mikrofonene som de stusser så over og kaller vorte viser bare hvor lite de egentlig skjønner seg på slike ting overhodet. Det som hadde vært riktig hadde vært eks:

 

Sony har valgt en proprietær utgave av 3.5mm tilkoblingen for de medfølgende proppene. På grunn av mikrofonene i proppene som er nødvedig for at støykanselleringen skal fungere trenger pluggen en ekstra tilkobling, og her burde de heller brukt en firedelt normal plugg slik at proppene også kunne blitt brukt med annet utstyr.

 

Det de egentlig skrev var:

 

wtf, er en slags vortesak på pluggen o_0 lurer på hva den gjør... sikkert noe med den nåis kænseleshun saken å gjøre...ja ja vi tipper på det

 

 

 

Slik uvitenhet og tipping er greit nok for normale forbruekre, men ikke når det er snakk om en (teoretisk sett) seriøs anmeldelse. Omtrent som de apene i amobil som tester 5mW mp3 spillere med 300ohm hodetelefoner, det viser en mangel på teknisk forståelse som desverre ikke forbrukere alltid ser. Er derfor folk kjøper ting basert på tv2 hjelper deg sine tester

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

kutt ut det satans programmet som følger med. du trenger ikke det programmet til noe som helst. Ha WMP11 installert og alt du så trenger å gjøre er å høyreklikke en fil på spilelren og velge spilleliste. Deretter kan du endre den listen (som er en egen fil) og legge til flere

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg s739f, og er veldig fornøyd med den, men lurer på en ting.

 

Hvordan lager jeg en playlist?

 

Jeg har mac, og kan derfor ikke bruke WMP11 utenom den versjonen de har til mac, men som ikke virker opp mot walkman. Jeg har til nå drag-and-droppet sanger fra iTunes over på walkmanen, og det virker fint. Har derimot prøvd mye forskjellig for å få opprettet spilleliste, men ingenting virker.

 

Er det noen som vet hvordan man gjør det? :-S

 

Hadde satt stor pris på hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...