Gå til innhold

Sony-tråden (for alle Sony MP3 spillere)


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Det har vært en del spredt info og diskusjon om Sony sine spillere her på forumet i andre tråder, så tenkte det best å samle det i én dedikert tråd.

 

Sony sine spillere er jo rimelig like så de fleste modeller kan lett diskuteres sammen.

 

Noen nyttige linker:

Guide til Sony sin modellnummerering

 

De modellene som kommer til å være i norske butikker fremover nå er:

A820 - 2.4" skjerm og Bluetooth - finnes opp til 16GB og i bundle sammen med bluetoothhodetelefoner - Test

S610 - utgående modell til fordel for S630, 1.8" skjerm og radio - Test

A810 - utgående modell, 2" skjerm - test

S630 - kommer snart, 2", radio

E430 - kommer snart, 2", radio

B130 - pinnespiller, kommer snart. Har en slik på vei fra USA, kommer tilbake med anmeldelse på anythingbutipod om noen uker

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony er kjent for å ha bra batterier, og mange av de nye spillerne har dessuten ganske lang batteritid. Men har noen målt den?

 

Oppgitt spilletid er vel sikkert med 128kbps mp3 og lavt volum, og alle ekstrainnstillinger deaktivert? Tror muligens man lett kan halvere batteritiden i praktisk bruk. Men hva sluker mest ekstrastrøm tro? Høyere bitrate, høyere volum eller innstillingsvalg av forskjellige slag? Equalizer, soundenhance, surround eller hva det heter alt sammen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fra 33 til 45 timer på de normale spillerne. Er optimale tilfeller ja, men batteritiden er generelt høy. Nå drar jeg vel mye strøm av mine da jeg enter hører på musikk med bluetooth-hodetelefoner eller ser på video med en høyttaler add-on (som jeg akkurat postet test av om noen er interessert i slikt).

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

huff, creative. Mitt råd er å holde deg unna dem, de lager bare møkk. Det var en gang da creative var på topp når det gjaldt mp3 spillere men den tiden er virkelig forbi. X-fi kommer vel med EP830 IEMs, mens Sony kommer med EX82. begge er reale oppgraderinger til det som vanligvis er med på slike spillere, og det er bra for "out of the box" effekt med folk som aldri bytter ut proppene som følger med. Har ikke prøvd EP820 og mine EX82 ligger urørt i boksen så kan desverre ikke si mye om dem

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sony sin lydkvalitet er mer eller mindr elik på alle spillere så spiller ignen rolle. Selvfølgelig er S738 8gb, skjønner ikke at jeg ikke så det selv - S739 er det som har 16. netshop oppgir denne med 16 så gudene vet hva som er riktig.

Lenke til kommentar
De modellene som kommer til å være i norske butikker fremover nå er:

A820 - 2.4" skjerm og Bluetooth - finnes opp til 16GB og i bundle sammen med bluetoothhodetelefoner - Test

 

Har bare funnet den i 8gb, noen som finner den i 16gb?

 

Edit: Fant det, men er det ingen steder det er billigere enn 2099kr?

Endret av Kris.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
De modellene som kommer til å være i norske butikker fremover nå er:

A820 - 2.4" skjerm og Bluetooth - finnes opp til 16GB og i bundle sammen med bluetoothhodetelefoner - Test

 

Har bare funnet den i 8gb, noen som finner den i 16gb?

 

Edit: Fant det, men er det ingen steder det er billigere enn 2099kr?

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102846

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
den nye sony spilleren på netshop har blitt testen av dinside.no her http://www.dinside.no/php/art.php?id=785545 står at den har kjempe god lyd!, denne skal iallefall jeg kjøpe! den har 16gb, det er bare sony sine sider som ikke er oppdatert... i new zealand står det 16gb mogså på netshop sine sider....

 

jeg gjentar, LES GUIDEN TIL MODELLNUMMERERING. spilleren finnes i flere kapasiteter og det at netshop ikke takler å matche modellnummer og kapasitet har da ingenting med sony sine sider å gjøre

 

 

Angående dinside testen:

"Minijacken har en liten "vorte" innerst, sannsynligvis knyttet til støydempingen. Det er imidlertid nok til at ørepluggene ikke kan brukes med andre spillere."

 

^når man leser slik så viser det til en mangel på teknisk forståelse som er så til de grader stor at jeg er overrasket over at vedkommende klarte å bruke et digitalkamera til å ta bildet i første omgang. men noe bedre skal man ikke vente av en side som er drevet av aller internett

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Noen som har noen tips om deksel (mykt eller i plast el lign) til NWZ-A828. Skjermen er litt utsatt, virker som den er i glass eller noe, så en skrape kan gjøre en del skade..

 

har sett litt på det selv. Lærveske er det beste, mulig jeg komemr til å gå for en fra noreve selv om det koster litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...