Gå til innhold

Sony-tråden (for alle Sony MP3 spillere)


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Vel, formatering er å omgå "buggen" som er i spilleren. Windows viste 1.3gb ledig men alikevel fikk jeg feilmelding ang for lite plass. Fant en annen tråd som beskrev samme symptomene.

 

Når enn gjerne sletter og legger inn nye ting, feks noen tv episoder osv, vil denne buggen fort komme tilbake. Noen andre som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite spørsmål til min søte nwz-a282... Har i grunn ikke brukt spilleren på en god stund nå, så vet ikke om dette var her før eller ikke, men nå når jeg testet spilleren med mitt senheizer pc160 headsett som jeg bruker i pcn, bare for fun, merket jeg noe rart. Satt på sangen lollipopp med lil wayne, og i det bassen kom ble hele lyden dempet... Hva kan dette skyldes? ;S

Fant forresten ut mens jeg skrev inlegget at når jeg slo av equalizeren så forsvant problemet, men da får jeg jo samtidig mye mindre bass :p

er det bare fordi headsettet ble litt for mye for spilleren?

 

edit: Btw, hva er "New song pop up" ? Ligger under instillinger for musikk...

Endret av dTd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er jeg en stolt eier av Sony Walkman NWZ s738f (8GB) firmware 1.11. Flashet den med nyeste firmwaren med en gang.

Skikkelig clean og fin mp3-spiller. Lyden er fenomenalt god med de ørepluggene. Støyreduksjonen virker glimrende på t-bane/trick/buss.

Er virkelig fornøyd med at iTunes og iPod endelig er ute av min verden (og pc)!

Vurderte 16gb, men ikke faen om jeg klarer å fylle opp spilleren med 16gb. Skjermen er også veldig skarp og fin etter å ha sett filmsnuttene som fulgte med spilleren.

Anbefaler denne her uten tvil!

 

Noen som har kjøpt screen-protection eller silikon/skinn-veske til denne (hvor)? Lurer på å skaffe meg noe da nøkler/mobil kan skrape opp spilleren med tiden.

Noen som har opplevd bugs/feil med denne spilleren som jeg kan være forberedt på?

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar

Hei, kjøpte meg en NWZ-A826 i forrige uke, og er veldig fornøyd, men har ikke funnet ut av hvilket video format jeg må bruke.. har funnet ut at det er MP4, H.264/AVC, og har prøvd å konvertere video til dette formatet, men får bare opp "Unknown file format"...

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Hei, kjøpte meg en NWZ-A826 i forrige uke, og er veldig fornøyd, men har ikke funnet ut av hvilket video format jeg må bruke.. har funnet ut at det er MP4, H.264/AVC, og har prøvd å konvertere video til dette formatet, men får bare opp "Unknown file format"...

Noen som vet hva som er galt?

 

Hvis du bruker en forhåndsdefinert profil for videokonvertering til ipod classic (som nettopp er i 320x240), så vil videofilene fungere fint på A826'n. Avhenger selvsagt av programmet som du bruker til å konvertere med, men det er en hel hau av slike prog der ute. Er noen nevnt i denne tråden tidligere også holder jeg føre :)

Lenke til kommentar

Ok, nå ble jeg mildt sakt imponert! For noen måneder siden presterte jeg å glemme min Sony A828 i lomma på buksa. Jeg vasket buksa, og dermed også MP3-spilleren.

Når jeg oppdaget dette ga jeg opp alt håp, jeg prøvde ikke engang å koble den til PC'en.

 

Men så, idag prøvde jeg, og den funket! Alt fungerer som normalt, med unntak av skjermen:

 

366045.jpeg

 

Noen ideer på hvordan den kan fikses?

 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Noen ideer på hvordan den kan fikses?

 

 

Takk!

 

Det var smart av deg å ikke skru den på etter at den hadde vært i vaskemaskina. Typisk at enkelte gjør det og kortslutter hele hovedkortet i elektroniske apparat. Hvis du vasker den igjen, skru den opp med en gang og plukk det meste fra hverandre. La den tørke i flere dager.

Skjermen er nok defekt, men kan fortsatt inneholde vaskepulver/fukt på mikrokontakten. Skru opp spilleren, tørk av med qtips eller noe i den duren. Du må mest sannsynlig skifte skjerm uansett.

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Sony-mennesker!

 

Mistet for en halvtime siden min Ipod Touch 8gb på bussen og er i nød av en ny mp3-spiller

før jeg reiser til Island på fredag. Er åpen for noe nytt, er igrunn lei Ipod/Itunes, og er igrunn åpen for det alt annet.

 

Noen tips rundt 700-1100?

 

Hvordan er NWZA828B f.eks?

 

Eller X-serien som kommer (har kommet?).

 

Håper på gode tips og raske svar ;)

Lenke til kommentar
Gå iallfall for NWZ-A829 om du går for A-serien. Strående fornøyd med min så langt.

 

Takk for svar:)

 

Er ikke 829 praktisk talt samme spilleren bare med 16gb-kapasitet?

 

Etter litt lesing rundt omkring ligger det an til kjøp av denne imorgen.

 

Hvordan er lydkvaliteten og selve kvalitetsfølelsen av spilleren og menysystemet?

Vurderer nå opp mot Samsung P2, som ser ut til å være noen hundrelapper billigere.

Lenke til kommentar

jeg syns selve kvalitetsfølelsen av spilleren er fin, er slank og fin samt litt aluminium forran på spilleren : )

selve lydkvaliteten synes jeg er bra, men jeg er ingen pro :p kan si at jeg har lest flere steder at dette er en av de bedre "out of the box lydopplevelsen", siden det følger med bra propper :)

menysystemet er ganske enkelt... ikke noe spess dog :p

Lenke til kommentar

Fikk en S739 til bursdagen min så tenkte jeg kunne dele mine førsteinntrykk etter noen dager med spilleren.

 

Det positive:

-Det er en veldig liten og lett spiller, for det meste laget i aluminium (tror jeg, metall er det i hvertfall). Absolutt kvalitetsfølelse.

-Den har helt fenomenal lyd, har sammenlignet litt med en iPod (20Gb 2.gen) og en w880i (mobiltelefon). Jeg er vanligvis ikke kresen, men her var det utrolig stor forskjell. De medfølgende ørepluggene er også mye bedre enn det som pleier å følge med slike mp3-spillere (selv om man helt sikkert får kjøpt bedre)

-Noise Canceling hadde jeg ikke særlig stor tro på før jeg prøvde det på T-Banen og ble skikkelig overrasket. Særlig på lavt volum er det en nyttig funksjon som faktisk virker.

-Menyene er oversiktelige og greie, skjermen er klar og fin.

-Veldig ryddig å legge over musikk, enten med content transfer-verktøyet eller bare i utforsker'n. (prøvde meg litt med WMP men det var bare sorgen)

-Den takler det meste av musikk-formater (greit for sånne som meg som har rippet en del CDer med iTunes i aac/m4a el.l.?).

-Batteriet har jeg ikke fått spilt tomt (den har vært litt for mye koblet til PC'en til det), men tror virkelig ikke jeg kommer til å bli skuffa. Tester viser mellom 35-45t uten NC.

Det negative:

-Litt treigt å bla i lange menyer med album og artister (16Gb med musikk blir fort til litt lange lister)

-Litt treig spole-funksjon (den spoler ikke raskere etterhvert som man har spolt litt, som mange andre spillere)

-Tok litt tid å skjønne hvordan man kan lage spillelister (hint: ikke bruk WMP)

-Man kan ikke lage spillelister direkte på spilleren (!)

-Man må bruke de medfølgende ørepluggene for å få Noise Canceling (proprietær mini-jack-plugg) (men man kan selvfølgelig bruke andre øreplugger/headset med mini-jack)

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, det største minus'et for meg er mangel på on-the-go spillelister. Kan være verdt å nevne at jeg kun bruker spilleren til musikk/podcasts, og ikke til noe video. Skjermen er rett og slett litt for liten etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...