Gå til innhold

Test: HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Negative sider for min del:

Ext-USB istedet for vanlig miniusb/microusb og headset-utgang.

Jeg fant ut at mini/microUSB lader fungerer, så da bør jo en vanlig plugg også fungere.

Negative sider for min del:

Vanskelig å få ut stylus når tastaturet er ute.

Da må du ha store fingre.

 

Som Moskus skriver ønsker jeg to separate, og ikke en felles. Et enkelt eksempel er at du skal lade telefonen i bilen og snakke i det medfølgende handsfree-settet samtidig.

 

Jeg har ikke så spesielt store fingre, men fingertuppene mine er veldig klumpete :p

Er vel en vanesak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan faktisk lade og høre på musikk fra ext-usb pluggen samtidig. Det finnes ekstrautstyr som splitter ext-usb kontakten til usb og minijack. Har kjørt lignende konfigurasjon i bilen med TyTn2 på stereo anlegget OG sigarett tenneren i bilen i et år nå.

 

Hvor får jeg kjøpt en sånn splitterkabel?

Lenke til kommentar
Man kan faktisk lade og høre på musikk fra ext-usb pluggen samtidig. Det finnes ekstrautstyr som splitter ext-usb kontakten til usb og minijack. Har kjørt lignende konfigurasjon i bilen med TyTn2 på stereo anlegget OG sigarett tenneren i bilen i et år nå.

 

Hvor får jeg kjøpt en sånn splitterkabel?

 

Jeg kjøpte min på telebutikken. Har en liggende her som jeg ikke bruker :p

Lenke til kommentar
Man kan faktisk lade og høre på musikk fra ext-usb pluggen samtidig. Det finnes ekstrautstyr som splitter ext-usb kontakten til usb og minijack. Har kjørt lignende konfigurasjon i bilen med TyTn2 på stereo anlegget OG sigarett tenneren i bilen i et år nå.

 

Hvor får jeg kjøpt en sånn splitterkabel?

 

HTC Touch Pro Multifunction Audio Cable YC A300

HTC Touch Pro Multifunction Audio Cable YC A200

Finnes mange andre på expansys som du kan velge i, samt mange andre nettbutikker med andre produkter.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC touch diamond siden den kom til Norge, og er den så og si kliss lik, så kan den dra åt skogen. Jeg er så lei denne telefonen at jeg er på nippet til å kaste den i veggen allerede...den er så utrolig irriterende pga helt enkle ting som:

 

- den henger seg

- den er treg som en utedass

- den blir møkkete på 2sek

- det tar et hav av tid å gjøre ting, som blant annet å finne fram folk i telefonlista og søke etter de i telefonlista (du har en tendens til å måtte starte om igjen hver gang)

- bare glem å skriv melding kjapt

- ledningen på laderen er typ 30cm lang

- når du slår på bluetooth etter å ha hatt den av, må man HVER BIDIGE gang gå inn å gjøre den synlig for andre enheter, og til og med da er det et herk å motta ting før man har lagt de til

- man får alltid doble ord i sms meldingen sin, om man ikke som sagt skriver som en snile

- jeg har såvidt noe på telefonen, likevel får du grått hår og nesehår av å se igjennom bilder

- bare glem å ta bra video (og bilder), for det nytter jo ikke å se noe etterpå om det ikke er like lyst ute som på sola

- når jeg våkner om morgenen så har ikke alarmen ringt, fordi den har hengt seg (?) da må jeg røske ut batteriet og inn igjen. Neste morgen så vibrerer den som et råkkel og du får faen ikke skrudd det av, fordi du unngikk å trykke på LUKK første gang fordi surken i øya gjorde at du ikke så noe. Derfor ender du opp med å trykke deg gal, trøtt som du er.

- Du må ha hukommelse som en elefant om du skal huske hvor alle innstillinger er, hvor ting du har mottatt i bluetoothen havner hen osv osv osv...

 

Det jeg forsøker å si er at tenk dere om. Den første uka er bra, den er konge. Men om denne telefonen er lik Touch Diamond kommer du til å bli like gal i hodet som meg etter en uke...

 

Og jaaaahhhh, til dere HTC frelste, det er MYE bra med den!! Men jeg orker ikke mer trøbbel, mer irritasjon og drit... Jeg hadde trua...en stund....nå er alt svart...

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC touch diamond siden den kom til Norge, og er den så og si kliss lik, så kan den dra åt skogen.

Jeg er så lei denne telefonen at jeg er på nippet til å kaste den i veggen allerede...den er så utrolig irriterende pga helt enkle ting som:

 

- den henger seg

- den er treg som en utedass

- den blir møkkete på 2sek

- det tar et hav av tid å gjøre ting, som blant annet å finne fram folk i telefonlista og søke etter de i telefonlista (du har en tendens til å måtte starte om igjen hver gang)

- bare glem å skriv melding kjapt

- ledningen på laderen er typ 30cm lang

- når du slår på bluetooth etter å ha hatt den av, må man HVER BIDIGE gang gå inn å gjøre den synlig for andre enheter, og til og med da er det et herk å motta ting før man har lagt de til

- man får alltid doble ord i sms meldingen sin, om man ikke som sagt skriver som en snile

- jeg har såvidt noe på telefonen, likevel får du grått hår og nesehår av å se igjennom bilder

- bare glem å ta bra video (og bilder), for det nytter jo ikke å se noe etterpå om det ikke er like lyst ute som på sola

- når jeg våkner om morgenen så har ikke alarmen ringt, fordi den har hengt seg (?) da må jeg røske ut batteriet og inn igjen. Neste morgen så vibrerer den som et råkkel og du får faen ikke skrudd det av, fordi du unngikk å trykke på LUKK første gang fordi surken i øya gjorde at du ikke så noe. Derfor ender du opp med å trykke deg gal, trøtt som du er.

- Du må ha hukommelse som en elefant om du skal huske hvor alle innstillinger er, hvor ting du har mottatt i bluetoothen havner hen osv osv osv...

 

Det jeg forsøker å si er at tenk dere om. Den første uka er bra, den er konge. Men om denne telefonen er lik Touch Diamond kommer du til å bli like gal i hodet som meg etter en uke...

 

Og jaaaahhhh, til dere HTC frelste, det er MYE bra med den!! Men jeg orker ikke mer trøbbel, mer irritasjon og drit... Jeg hadde trua...en stund....nå er alt svart...

Du er klar over at du gikk i anskaffelse av en smartmobil når du kjøpte den? Og har du oppdatert firmware?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC touch diamond siden den kom til Norge, og er den så og si kliss lik, så kan den dra åt skogen.

Jeg er så lei denne telefonen at jeg er på nippet til å kaste den i veggen allerede...den er så utrolig irriterende pga helt enkle ting som:

 

- den henger seg

- den er treg som en utedass

- den blir møkkete på 2sek

- det tar et hav av tid å gjøre ting, som blant annet å finne fram folk i telefonlista og søke etter de i telefonlista (du har en tendens til å måtte starte om igjen hver gang)

- bare glem å skriv melding kjapt

- ledningen på laderen er typ 30cm lang

- når du slår på bluetooth etter å ha hatt den av, må man HVER BIDIGE gang gå inn å gjøre den synlig for andre enheter, og til og med da er det et herk å motta ting før man har lagt de til

- man får alltid doble ord i sms meldingen sin, om man ikke som sagt skriver som en snile

- jeg har såvidt noe på telefonen, likevel får du grått hår og nesehår av å se igjennom bilder

- bare glem å ta bra video (og bilder), for det nytter jo ikke å se noe etterpå om det ikke er like lyst ute som på sola

- når jeg våkner om morgenen så har ikke alarmen ringt, fordi den har hengt seg (?) da må jeg røske ut batteriet og inn igjen. Neste morgen så vibrerer den som et råkkel og du får faen ikke skrudd det av, fordi du unngikk å trykke på LUKK første gang fordi surken i øya gjorde at du ikke så noe. Derfor ender du opp med å trykke deg gal, trøtt som du er.

- Du må ha hukommelse som en elefant om du skal huske hvor alle innstillinger er, hvor ting du har mottatt i bluetoothen havner hen osv osv osv...

 

Det jeg forsøker å si er at tenk dere om. Den første uka er bra, den er konge. Men om denne telefonen er lik Touch Diamond kommer du til å bli like gal i hodet som meg etter en uke...

 

Og jaaaahhhh, til dere HTC frelste, det er MYE bra med den!! Men jeg orker ikke mer trøbbel, mer irritasjon og drit... Jeg hadde trua...en stund....nå er alt svart...

Du er klar over at du gikk i anskaffelse av en smartmobil når du kjøpte den? Og har du oppdatert firmware?

 

 

Det er jeg fult klar over, og den har absolutte nyeste firmware, det er sjekket :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC touch diamond siden den kom til Norge, og er den så og si kliss lik, så kan den dra åt skogen. Jeg er så lei denne telefonen at jeg er på nippet til å kaste den i veggen allerede...den er så utrolig irriterende pga helt enkle ting som:

 

- den henger seg

- den er treg som en utedass

- den blir møkkete på 2sek

- det tar et hav av tid å gjøre ting, som blant annet å finne fram folk i telefonlista og søke etter de i telefonlista (du har en tendens til å måtte starte om igjen hver gang)

- bare glem å skriv melding kjapt

- ledningen på laderen er typ 30cm lang

- når du slår på bluetooth etter å ha hatt den av, må man HVER BIDIGE gang gå inn å gjøre den synlig for andre enheter, og til og med da er det et herk å motta ting før man har lagt de til

- man får alltid doble ord i sms meldingen sin, om man ikke som sagt skriver som en snile

- jeg har såvidt noe på telefonen, likevel får du grått hår og nesehår av å se igjennom bilder

- bare glem å ta bra video (og bilder), for det nytter jo ikke å se noe etterpå om det ikke er like lyst ute som på sola

- når jeg våkner om morgenen så har ikke alarmen ringt, fordi den har hengt seg (?) da må jeg røske ut batteriet og inn igjen. Neste morgen så vibrerer den som et råkkel og du får faen ikke skrudd det av, fordi du unngikk å trykke på LUKK første gang fordi surken i øya gjorde at du ikke så noe. Derfor ender du opp med å trykke deg gal, trøtt som du er.

- Du må ha hukommelse som en elefant om du skal huske hvor alle innstillinger er, hvor ting du har mottatt i bluetoothen havner hen osv osv osv...

 

Det jeg forsøker å si er at tenk dere om. Den første uka er bra, den er konge. Men om denne telefonen er lik Touch Diamond kommer du til å bli like gal i hodet som meg etter en uke...

 

Og jaaaahhhh, til dere HTC frelste, det er MYE bra med den!! Men jeg orker ikke mer trøbbel, mer irritasjon og drit... Jeg hadde trua...en stund....nå er alt svart...

 

hehe,fantastisk bra inlegg.......

Lenke til kommentar

Både Touch Diamond og Touch Pro er trege. Veldig trege. Touch-grensesnittet lagger ofte, og å bytte mellom programmer er tregt. Rett og slett bare tregt. Begge disse telefonene har forøvrig også en satans bastardblanding av Touch Flo 3D og vanlig Windows Mobile 6.1 grensesnitt som gjør det til en elendig opplevelse å bruke, med inkonsekvente menyer, loking og fjas. Batteriet er det heller ingenting å skryte av.

 

Jeg ser at Touch Pro blir sett på som "den beste Windows Mobile telefonen", men det gjør det ikke automatisk til den beste mobiltelefonen - snarere tvert i mot. Å gi den en 6'er lukter enten av at anmelderen har brukt tidligere WM-telefoner og synes denne er mye bedre (noe den er, men den er ikke bra sammenlignet med andre telefoner, eller andre smarttelefoner til og med), eller at hele anmeldensen er regelrett kjøpt og betalt. Hva som er riktig bryr jeg meg ikke så mye om, det eneste som er viktig er at folk som leser denne anmeldelsen faktisk PRØVER TELEFONEN I BUTIKKEN før de kjøper den, for her er det lett å bli lurt til å tro at noe er bedre enn det er. :)

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kjøpe meg denne telefonen, men jeg har aldri hatt Windows Mobile-telefon tidligere og har et par spørsmål.

Grunnen til at jeg kjøper telefonen er at jeg har bruk for mye av funksjonaliteten, men akkurat 3G har jeg null bruk for. Er det mulig å utnytte alle andre funksjoner uten noengang å koble til 3G? Funker det å bare bruke Wifi og ha 3G avskrudd hele tiden. Funker for eksempel GPSen uten 3G og funker værmeldingen over WiFi?

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å kjøpe meg denne telefonen, men jeg har aldri hatt Windows Mobile-telefon tidligere og har et par spørsmål.

Grunnen til at jeg kjøper telefonen er at jeg har bruk for mye av funksjonaliteten, men akkurat 3G har jeg null bruk for. Er det mulig å utnytte alle andre funksjoner uten noengang å koble til 3G? Funker det å bare bruke Wifi og ha 3G avskrudd hele tiden. Funker for eksempel GPSen uten 3G og funker værmeldingen over WiFi?

Tror det går an å skru av 3G og bare kjøre med gsm......men ble litt nysgjerrig....hvorfor har du ikke bruk for 3G?

 

:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Kjøpte denne for et par uker siden, men den ligger nå lagret på kontoret.

 

Og hvorfor: jo - den er umulig å få til å synkronisere mot min PC med Vista. Jeg har brukt flere timer på det og vår it-sjef har brukt flere timer på det.

 

Sette opp synkronisering mot XP tok under fem minutter, men mot Vista har det ikke lykkes. Kobler opp og alt ser ut til å fungere. Kjører synkronisering (som den bruker fra noen sekunder til seks minutter på), men telefonen er like tom etterpå.

 

Noen som har noen erfaring med dette - forslag til løsninger?

Lenke til kommentar
Kjøpte denne for et par uker siden, men den ligger nå lagret på kontoret.

 

Og hvorfor: jo - den er umulig å få til å synkronisere mot min PC med Vista. Jeg har brukt flere timer på det og vår it-sjef har brukt flere timer på det.

 

Sette opp synkronisering mot XP tok under fem minutter, men mot Vista har det ikke lykkes. Kobler opp og alt ser ut til å fungere. Kjører synkronisering (som den bruker fra noen sekunder til seks minutter på), men telefonen er like tom etterpå.

 

Noen som har noen erfaring med dette - forslag til løsninger?

Hmmm....ikke bra. Jeg vet at Vista "kniper" igjen for det meste. Gjelder dette både med og uten kabel? Jeg fikk aldri min P990 til å kommunisere med min Vista-pc via bluetooth men med kabel går det. Som en potensiell kjøper er jeg også interessert i å vite mer om dette.

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Tror det går an å skru av 3G og bare kjøre med gsm......men ble litt nysgjerrig....hvorfor har du ikke bruk for 3G?

 

:-)

Fordi jeg i hovedsak kommer til å bruke den på steder der jeg har tilgang på WiFi, som jo er gratis i motsettning til 3G. Og ettersom jeg ikke har noen jobb som betaler mobilabonnementet, så må jeg prøve å begrense utgiftene.

 

Det jeg lurer på er altså om det er noen fare for at 3G skrur seg på automatisk, og om Google Maps fungerer uten internett :hmm: , og om værmeldingen oppdateres når jeg er koblet til WiFi?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...