Gå til innhold

Test: HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som bruker Microsoft Exchange epostkonto på Diamond eller Pro og kan svare på følgende:

 

1) Synkroniseres epost fra alle mapper, ikke bare innboks når en bruker push?

2) I så fall, blir en varslet om nye eposter i andre mapper enn innboks?

3) Er det mulig å velge hvilke mapper en skal synkronisere, slik at en ikke får med absolutt alle mapper?

4) Hvordan er støtten for "follow up" og "categories"? Mener å huske "Follow up" flagget var på plass in WM5. Men hva med kategorier/farger på flagget?

 

iPhone er jo ubrukelig til Exchange-bruk, så tror nesten jeg må vurdere å kjøpe en Windows-mobil igjen hvis de har fått litt forbedringer siden sist jeg brukte det (Qtek 9100).

Lenke til kommentar
1) Synkroniseres epost fra alle mapper, ikke bare innboks når en bruker push?

2) I så fall, blir en varslet om nye eposter i andre mapper enn innboks?

3) Er det mulig å velge hvilke mapper en skal synkronisere, slik at en ikke får med absolutt alle mapper?

4) Hvordan er støtten for "follow up" og "categories"? Mener å huske "Follow up" flagget var på plass in WM5. Men hva med kategorier/farger på flagget?

 

Jeg har forsåvidt ikke Diamond eller Touch Pro, men WM6, så regner med at det er det samme i WM 6.1 :)

 

1. Jepp, det kan du

2. Det tror jeg ikke, men ikke 100%

3. Jepp, det er mulig

4. Ikke noe jeg bruker til daglig, så vet ikke. Skal se om jeg husker å se på det imorgen.

Lenke til kommentar
1. Jepp, det kan du

2. Det tror jeg ikke, men ikke 100%

3. Jepp, det er mulig

4. Ikke noe jeg bruker til daglig, så vet ikke. Skal se om jeg husker å se på det imorgen.

Takk for svar. Når push er aktivert vil den altså laste ned mail fra alle mapper automatisk - den vil imidlertid kun varsle om nye eposter i Innboks-mappen? (slik som outlook :hrm: )

Lenke til kommentar
Fikk min i forrige uke, og må si meg enig i at det er den komplette proff telefonen.

 

Kameraet tar ok bilder, men så var det ikke derfor jeg kjøpte telefonen. Skal du ta gode bilder, så bruk et kompakt kamera eller et speilrefleks ;)

 

Jojo, man drasse bestandig rundt på et speilrefleks ;-)

Men æ ser faktisk praktisk nytte i å ha en smarttelefon med et bra kamera med blitz.

Det er ofte man er på jobboppdrag hvor man gjerne ville tatt noen brukbare bilder som dokumentasjon som man igjen kunne sendt tilbake til hovedkontoret uten at dem er utydelige.

Og opptil 15 sekunder for å fyre igang kameraet er jo talentløst.

Lenke til kommentar

Klenoth, hadde det vært viktig, hadde du drassa rundt på et speilrefleks :)

 

Og 15sek på å starte kamera? hvor får du det ifra? Tullball, jeg bruker maks 5-6. Programmer - Kamera - ferdig.

 

Men jeg fikk med minnekort når jeg kjøpte min? Ikke at jeg kjøpte noen spesiell versjon heller, men fulgte med Sandisk 4GB miniSD kort.

 

 

Ellers har jeg brukt telefonen siden fredag, kjempefornøyd hittil! Hadde S710 før, så overgangen er ikke så veldig stor, men noe småtteri er det jo.

Lenke til kommentar

ikke tungt og aktivere WLAN etter min mening

 

Minnekort var også med i pakken, jeg fikk også med et 4gig kort.

 

Ta bilder er som nevt over enkelt, trykke snarveier(programmer) og så kamera hehe kan ikke forstå dette skal ta så lang tid som det tok i testen.

 

Ellers en megatest, og jeg er en lykkelig eier av en Touch Pro

Lenke til kommentar
Det er for knotete å aktivere eller deaktivere Wi-fi, og det er for trøblete å søke og koble seg til nye Wi-fi-nett.

Hva med å dra ut tastaturet, trykke FN, og så venstre piltast. For så å trykke på Wi-Fi, vente noen sekunder før den søker ferdig, og trykke OK :D

 

Ellers en meget bra test, jeg støtter absolutt 6ern :thumbup:

 

Som testen også nevner er det at den ikke har Flo-menyene i landskapsmodus et irritasjonsmoment, spesiellt når man må lukke telefonen, åpne e-post leseren, for så å åpne den igjen for å komme til innboks i både e-post og meldinger. Jeg har hvertfall ikke funnet en annen løsning.

 

Hva med å åpne i landskapsmodus. Trykke konvolutten for mail (til venstre for space tasten), velge sms eller epost konto, trykke enter på epost/sms du vil svare på ? Er vel det enkleste mener nå jeg...

Lenke til kommentar

Bra test, men syntes det er feil at HTC får en klapp på skulderen i form av en 6'er når det påpekes at den har bugs, er treg å bruke på en del områder, knotete wi-fi oppsett, mangler GPS software, medfølgende hodetelefoner er kjipe å bruke og i tillegg må man kanskje regne med å lade telefonen mer enn en gang om dagen.

 

Det er tydeligvis ikke forventet at smarttelefoner skal være smoothe å bruke:

Vi er vant til at smarttelefoner er litt trege, og vi har vært borti mange Windows-telefoner som er langt trengere enn Touch Pro.

 

Kan dere ikke lage en smooth smarttelefon da HTC :D

Endret av DrIvar
Lenke til kommentar
1. Jepp, det kan du

2. Det tror jeg ikke, men ikke 100%

3. Jepp, det er mulig

4. Ikke noe jeg bruker til daglig, så vet ikke. Skal se om jeg husker å se på det imorgen.

Takk for svar. Når push er aktivert vil den altså laste ned mail fra alle mapper automatisk - den vil imidlertid kun varsle om nye eposter i Innboks-mappen? (slik som outlook :hrm: )

 

Når du har satt opp Pushmail, så er det default at den kun tar innboksen. Den har fått med seg alle undermapper osv, men du må inn på kontoer - innstillinger (glemte telefonen så jeg vet ikke akkurat hvor du skal gå) og krysse av for hvile mapper en skal synkronisere/aktivere for pushmail.

 

Men den har ingen "Ulest -post" mappe som Outlook har. Ikke som jeg har funnet ut i hvert fall.... Men vist det finnes en slik løsning, så si i fra.

 

Muligens "Moskus" kan bekrefte/avkrefte dette. Han er guru på Windows Mobile hehe ;)

Lenke til kommentar

"Moskus" kan svare på mye! ;)

 

"Behandle mapper" er du ute etter. Åpne Outlook/"Alle meldinger" -> Verktøy -> Behandle mapper. Kryss av for de aktuelle. Vær imidlertid obs på at Microsoft (i sin uendelige visdom) har bestemt at du ikke skal få beskjed når det dukker opp ny epost i undermapper, kun i hoved-innboksen (dette gjelder forøvrig Outlook også).

 

Windows Mobile har ingen mappe for "Uleste eposter", det er riktig. Dette er en søkemappe lokalt i Outlook, og kan derfor ikke synkroniseres på noe vis.

Lenke til kommentar
Windows Mobile har ingen mappe for "Uleste eposter", det er riktig. Dette er en søkemappe lokalt i Outlook, og kan derfor ikke synkroniseres på noe vis.

 

Noe som irriterer meg. Hadde denne funksjonen vært en del i Windows Mobile Outlook, så hadde den vært helt perfekt.

Endret av violator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...