Gå til innhold

Test: HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Moskus" kan svare på mye! ;)

 

"Behandle mapper" er du ute etter. Åpne Outlook/"Alle meldinger" -> Verktøy -> Behandle mapper. Kryss av for de aktuelle. Vær imidlertid obs på at Microsoft (i sin uendelige visdom) har bestemt at du ikke skal få beskjed når det dukker opp ny epost i undermapper, kun i hoved-innboksen (dette gjelder forøvrig Outlook også).

 

Windows Mobile har ingen mappe for "Uleste eposter", det er riktig. Dette er en søkemappe lokalt i Outlook, og kan derfor ikke synkroniseres på noe vis.

 

Da spør jeg deg siden ingen andre har svart ennå. Er jeg avhengig av ActiveSync mot Exchange eller kan den brukes mot Outlook Web Access front-end slik som Entourage på Mac?

Lenke til kommentar

Nei, poenget mitt er; må man ha ActiveSync aktivert på serversiden, eller holder det med OWA? Vanligvis må man ha ActiveSync, og hvis det heter det på mobilen også, tror jeg det er tilfelle med Touch Pro også. Pokker... :hm:

 

Det blir ikke aktuelt med noen ActiveSync hos oss på en stund, men jeg får se hva jeg klarer å få til.

Lenke til kommentar
Nei, poenget mitt er; må man ha ActiveSync aktivert på serversiden, eller holder det med OWA? Vanligvis må man ha ActiveSync, og hvis det heter det på mobilen også, tror jeg det er tilfelle med Touch Pro også. Pokker... :hm:

 

Det blir ikke aktuelt med noen ActiveSync hos oss på en stund, men jeg får se hva jeg klarer å få til.

Holder vel sålenge det er Exchange-server såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke "ActiveSync" kjørende på serveren, men Exchange-serveren må være satt opp for mobil synkronisering (og det blir ikke skikkelig morsomt før Push Email er aktivert). Det er fordi telefonen bruker smartere teknologi enn å bare oversette ett webgrensesnitt...

 

Så skal det jo sies at hvis Exchange-serveren først kjører (og er av årgang 2003 eller fortrinnsvis 2007) så skal det være "latterlig enkelt" å sette opp mobil synkronisering.

Lenke til kommentar
Den fikk sekseren ja.. Flott test.. Ser jo ut som en utrolig fet telefon, men det er det med at den får så mye riper så lett som trekker så ned for meg..

 

det følger vel ikke med en beskyttelses film da :hmm: slik som på LG. vist ikke så er jo dette ett godt alternativ :p

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21954972

 

funker i hvertfall fint på min LG kf700 (jeg klarte å ødlege limen på den som fulgte med :blush: )

Lenke til kommentar
Man trenger ikke "ActiveSync" kjørende på serveren, men Exchange-serveren må være satt opp for mobil synkronisering (og det blir ikke skikkelig morsomt før Push Email er aktivert). Det er fordi telefonen bruker smartere teknologi enn å bare oversette ett webgrensesnitt...

 

Så skal det jo sies at hvis Exchange-serveren først kjører (og er av årgang 2003 eller fortrinnsvis 2007) så skal det være "latterlig enkelt" å sette opp mobil synkronisering.

 

Jeg blanda visst inn ActiveSync der jeg mente Mobile Access. Lenge siden jeg leste om dette her, så jeg frisket litt opp igjen nå. Foreløpig har vi ingen front-end server for Exchange og da er det, så langt jeg kan se, ikke mulig å bruke ActiveSync mot serveren uten å deaktivere SSL autentisering. Noe som jo er helt bak mål. Får undersøke videre og/eller smøre meg med litt mer tålmodighet. Får jo lett til push via IMAP, men det er jo ikke fullt så kult. :)

Lenke til kommentar
Vær imidlertid obs på at Microsoft (i sin uendelige visdom) har bestemt at du ikke skal få beskjed når det dukker opp ny epost i undermapper, kun i hoved-innboksen (dette gjelder forøvrig Outlook også).

Men da er vi altså enig om at eposter i alle valgte mapper pushes direkte til telefonen (ikke kun ved manuell sync) - en blir bare ikke varslet om det?

 

Det er to ting som irriterer meg noe helt vanvittig med Outlook/Exchange, og det er Microsofts hat mot mapper. Det burde være selvsagt med varsling om nye elementer i alle mapper, og det burde være minst like selvsagt med mulighet for at epost mottatt på x epostadresse leveres i y mappe. Er så ufattelig irriterende at epost mottatt på absolutt alle epostadresser bare renner inn i innboks  :realmad: - når en har flere prosjekter (domener) og "avdelinger" (support, etc) blir det et eneste rot med mindre en begynner med regel-helvettet.[/offtopic]

Lenke til kommentar

Alt i alt er dette en veldig god og innholdsrik pda/telefon.

Savner dog noen instillinger på touchflo, som visning av flere kalenderelementer osv.

 

Negative sider for min del:

MEGET skuffende hardwareknapper på forsiden samt forferdelig D-pad.

Ext-USB istedet for vanlig miniusb/microusb og headset-utgang.

Vanskelig å få ut stylus når tastaturet er ute.

Lenke til kommentar
Den fikk sekseren ja.. Flott test.. Ser jo ut som en utrolig fet telefon, men det er det med at den får så mye riper så lett som trekker så ned for meg..

 

det følger vel ikke med en beskyttelses film da :hmm: slik som på LG. vist ikke så er jo dette ett godt alternativ :p

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21954972

 

funker i hvertfall fint på min LG kf700 (jeg klarte å ødlege limen på den som fulgte med :blush: )

 

Oi oi, takk for tipset.. Jeg sitter og krangler med meg selv om jeg skal gå for xperia x1, touch HD eller touch Pro. Men den beskyttelse film tingen er genial.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...