Gå til innhold

Test: HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nettopp fått HTC'en i hus, wohoo!

Lekt meg litt med den, har prøvd å installere Tomtom freeware GPS software samt en VPN klient. Begge for Windows Mobile / Pocket PC, får melding om at det ikke er et gyldig Windows Mobile program. Skal leke meg litt mer med telefonen utover kvelden, ikke super intuitivt ved første gjennomgang men klart snakk om tilvenning og litt ny knowlegde her selv om man er en rev i Win32 verden :)

 

Et annet spørsmål til dere erfarne, har satt opp telefonen mot Wifi punktet hjemme - vil telefonen alltid automatisk kun bruke wifi punktet eller kan den ta i bruk GPRS i enkelte tilfeller/applikasjoner uten at man får beskjed?

Lenke til kommentar

Bruker Windows Mobile Device Center til å synkronisere opp mot Outlook. Fungerer meget smertefritt!

 

Hvis dette er din første Windows Mobile telefon så kan det virke komplisert, men når du mestrer systemet er det ingenting som er like kraftig og funksjonelt.

 

Anbefaler å sjekke litt rundt på forum.xda-developers.com, der finner du tonnevis med fantastiske programmer og andre ting!

 

Lykke til! Og bare spør hvis et skulle være noe.. Har brukt WinMo siden 2002!

Lenke til kommentar

Takker, gleder meg til å komme igang!

 

Ikke helt smertefritt her foreløpig, har dessverre Vista, lagt inn alle oppdateringer men Windows Mobile Device Center er ikke helt straight forward.

 

- starter det fra kontrollpanelet - enhet tilkoblet - velger Tillat USB-tilkoblinger og der stopper det.

Har lastet ned v6.1, feilsøker videre..

EDIT - WMDV feiler på 99%, ser flere andre som har hatt samme problem. fortsetter..

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar

Hmm.. Det med word completion fungerte ikke. Regner med at det er "Predikativ skrivning" det er snakk om, der er ingenting valgt, fortsatt får jeg ikke lov til å skrive fysiologi, og forsov blir til forsøk. Jævli irriterendes det der.

 

Sliter litt med synkronisering her jeg, sitter på Vista x64, så Activesync funker ikke. Det gjør heller ikke medfølgende CD (som krever Flash, som ikke fins til x64). Og på toppen av det hele skjønner jeg ikke dritten av mobility center :p

 

Forresten, hvor holder jeg meg oppdatert om nyheter tiltelefonen? Nye ROM, nytteprogrammer, tweaks og fixes? Funnet noen linker, men det meste går jo rett på Diamond.

Lenke til kommentar
Hmm.. Det med word completion fungerte ikke. Regner med at det er "Predikativ skrivning" det er snakk om, der er ingenting valgt, fortsatt får jeg ikke lov til å skrive fysiologi, og forsov blir til forsøk. Jævli irriterendes det der.

 

Problemet er at du har T9 aktivert.

For å deaktivere dette gjør du følgende.. på qwerty-keyboardet: trykk på SYM-knappen og velg "abc" fremfor "T9". Da deaktiveres rettskrivning. :)

 

Sliter litt med synkronisering her jeg, sitter på Vista x64, så Activesync funker ikke. Det gjør heller ikke medfølgende CD (som krever Flash, som ikke fins til x64). Og på toppen av det hele skjønner jeg ikke dritten av mobility center :p

 

Windows Mobile Device Center er det du skal bruke. Dette installeres og konfigureres automatisk når du kobler til telefonen din, så sant maskinen er tilkoblet nett. Versjon 6.1 er nyeste. For min del har WMDC fungert mye bedre enn ActiveSync gjorde i XP. Når jeg koblet til min Touch Pro første gang installerte den drivere automatisk også poppet opp et flott brukervennlig vindu der den spurte om jeg ville sette opp et parterskap, for så å bare huke av det du vil synce mot outlook, eller om du vil bare koble den til som Guest. Husk også at når du kobler til telefonen popper det opp et vindu på telefonen som spør hva du vil gjøre.

 

Forresten, hvor holder jeg meg oppdatert om nyheter tiltelefonen? Nye ROM, nytteprogrammer, tweaks og fixes? Funnet noen linker, men det meste går jo rett på Diamond.

 

Nja, forum.xda-developers.com er definitivt min anbefaling. Touch Pro kategorien.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

kontakter ok etter å ha kjørt gjennom XP og ActiveSync, fikk først kun se 4 kontakter når man trykker på skjermen men ved å velge 'Alle kontakter' synes samtlige.

 

Noen som vet hva det kommer av at kun 4 av kontaktene synes når man trykker på +'en, burde ikke alle listes opp og kunne velges som favoritter her?

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar
kontakter ok etter å ha kjørt gjennom XP og ActiveSync, fikk først kun se 4 kontakter når man trykker på skjermen men ved å velge 'Alle kontakter' synes samtlige.

 

Noen som vet hva det kommer av at kun 4 av kontaktene synes når man trykker på +'en, burde ikke alle listes opp og kunne velges som favoritter her?

Her finner du WMDV i nyeste versjon.

Har ikke problemer i hele tatt hverken på laptop eller stasjonær med vista. Ang kontaktene synes jeg det virker veldig merkelig. Det du kan prøve er å skru telefonen av og på, eller ta en soft-reset ved å trykke på reset-knappen (like ved ext-usb, under hodetelefonsymbolet) med stylusen.

Endret av Mnemonic
Lenke til kommentar
En håpløs uttalelse. Hva som går raskest er helt subjektivt og varierer fra person til person. Jeg personlig liker å bruke skjermen til SMS og epost o.l., og jeg vil ikke si at jeg "knoter".

Nei. Hardwaretastatur er raskere.

 

I mine øyne - ja. Touch HD er, og kommer til å bli, en fantastisk telefon. Jeg ser ikke poenget i å kjøpe Pro nå, med mindre du

 

1. Har pengemangel og aldri får råd til HD uansett.

2. Trenger fulltastatur.

Touch HD koster ca. det samme som Touch Pro.

 

I tillegg er HD ventet å bli vesentlig raskere enn både Diamond og Pro, noe som kanskje er den aller viktigste grunnen til å vente, i mine øyne.

Med samme prosessor, samme ROM og samme RAM er de akkurat like raske. Mulig de tweaker TF3D litt, men det implementeres også i ROM-oppdateringer til Touch Pro.

Endret av Mnemonic
Lenke til kommentar
Ang kontaktene synes jeg det virker veldig merkelig. Det du kan prøve er å skru telefonen av og på, eller ta en soft-reset ved å trykke på reset-knappen (like ved ext-usb, under hodetelefonsymbolet) med stylusen.

 

Har testet soft reset uten at det hjalp. En ting, det står i manualen at SIM-kontakter ikke kan legges til som favorittkontakter, kontaktlista jeg sykroniserte fra Outlook er en kontaktliste som opprinnelig var en sync fra en Nokia telefon til en Outlook kontaktmappe. Mulig HTC'en tolker de som SIM-kontakter, fortsatt snodig da at 4 av kontaktene kommer opp i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...