Gå til innhold

Kulturo: Hva skjedde før "The Thing"?


Bakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Thing var en awsome film.

 

Gjør egentlig ingenting om de remaker den, for suger remaken, så ser jeg jo bare den gamle igjenn x)

 

Enda en person som ikke leser innlegget før de kommenterer. Dette er IKKE et remake!!! Står jo i store bokstaver "Ingen gjeninnspilling".....

 

Gud jeg blir helt oppgitt..... :hrm:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vi kan ikke remake They Live! uten Roddy Piper i hovedrollen, og med ham i hovedrollen blir en nyinnspilling meningsløs i første omgang. En oppfølger kunne kanskje fungert. ;)

 

Jeg vil ikke ha en remake av The Thing, men jeg husker ennå spillet med glede. Det er en slags oppfølger til filmen og fungerte faktisk meget bra. En prequel kan faktisk fungere, men bare om de beholder samme stil som i den første og husker å ta med alt det viktige fra den første filmen. Vi så jo for eksempel hvor The Thing kom ifra, så de kan ikke bare endre den biten. Det største problemet jeg ser for meg er at jeg mener å huske det var en norsk forskningsstasjon? Mulig jeg tar feil da det er lenge siden jeg har sett filmen. (har den liggende her og skal se den i løpet av uken). Om det er en norsk forskningsstasjon burde vel folkene snakke norsk? :)

 

For øvrig er CGI langt fra "nødvendig" i dag. Se for eksempel på Child's Play-filmene. Chucky, Tiffany og Glen/Glenda er selvsagt dukker, logisk nok. Det hindrer dem ikke å i være svært naturtro til levende, morderiske dukker å være. :p

 

Dessuten trenger de ikke så mange spesialeffekter i første omgang når man tenker etter. Så lenge vi slipper en "sisteboss" er det fint lite vi trenger å se av skapningen. :)

Lenke til kommentar
Slutt å ødelegge carpenters klassikere!!! god CGI i en carpenter film? hva faen skal man med det!

 

enesete filmen jeg har lyst å se remake av, med bedre effekter og bedre budskjett, er They Live!

 

Nå dreit du deg loddrett ut....det er ikke snakk om noe remake i det heletatt. Les innlegget før du kommenterer!

 

Remake - prequel. ett fett hvis det skal suge like mye som tidligere remakes

Lenke til kommentar
Kvinnelige karakterer, kjærlighet og glad slutt er selvsagt fullstendig uaktuelt i denne type film, og om bare én av disse tingene er å se i denne prequel-en dømmer jeg hele opplegget nord og ned.

 

Enig.

Ikke bare fordi det kommer til å være en klisjèbombe uten like og egentlig usaklig mtp historien.

Forhåpentligvis tar de for seg hvordan nordmennene fant "tingen" og hvordan den utraderte de før den kom til amerikanerne.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
The Thing var en awsome film.

 

Gjør egentlig ingenting om de remaker den, for suger remaken, så ser jeg jo bare den gamle igjenn x)

 

Enda en person som ikke leser innlegget før de kommenterer. Dette er IKKE et remake!!! Står jo i store bokstaver "Ingen gjeninnspilling".....

 

Gud jeg blir helt oppgitt..... :hrm:

 

Ja aukay en prequil da :p

Er det norske folk med som faktisk er norsk å ikke har america dialekt så er jeg litt fornøyd hvertfall..

Lenke til kommentar

Hadde likt å sett en "alien" film der de ikke blandet inn mennesker.

 

Tenk deg "The Thing" filmen sett fra "thingens" side. Vi blir tatt med til deres planet og ser små blobb/slim klatter som snakker til hverandre, som dette:

 

"Hey there Sxrtteneezzz, what are you up to?"

"Hello! Oh not much, I have just build a spaceship and am planing to fly to that strange blue planet we just discovered. I do hope they are friendly!"

"Ok then! Just dont forget to take over their bodys so our looks don't frighten them! We do what to show that we come in peace!"

"Good thing you reminded me about that Weertsed! Maybe some domestic animal or something? So they see I am no threat?"

"Good idea!"

 

 

....ahahaha! Hadde vært flipp!

Lenke til kommentar
Nei, det var ikke på en norsk forskningsstasjon filmen foregikk. The Thing kom derfra, dvs, den hadde vært der, og drept det som var å drepe - så rømte den til amerikanerne med nordmennene på jakt etter i helikopter, men som vi alle husker hindret amerikanerne at nordmennene fikk skutt The Thing ...

 

Det var det jeg mente. ;) Den kom fra en norsk forskningsstasjon, og dette er en prequel. Ergo vil stor deler av handlingen foregå på den norske forskningsstasjonen og burde ha norsktalende skuespillere. :)

Lenke til kommentar

Xell: Det var kanskje ikke så ille, er noen år siden jeg så filmen sist. Tankene lente seg kanskje litt mot den episoden av X-files hvor de var i Norge....Men husker enda Sweet Land som jeg tror det var Dagbladet viste frem, hvor en Amerikansk skuespiller "prøvde" Norsk, men det låt ikke som noe språk i det hele tatt. Man plukket opp et ord her og der, men ellers trenger selv vi undertekster....kunne riktignok minne om en norsk/dansk/tysk/russisk/???/wtf/kaudervelsk....

 

Men må si vår godeste Larry J. Franko snakket jævla bra Norsk etter å sett igjen den scenen på youtube. Hadde til og med uttalen ganske bra, til Amerikaner å være.

Lenke til kommentar

Ja, den x-files episoden er helt forferdelig. Jeg må seriøst ha teksting på den for å få med meg det norske.

 

Ser forøvrig på IMDB at Franco er Assistant Director og Assosiate Produser på filmen. Skulle ikke forundre meg om de har puttet han i denne rollen da han av en eller annen grunn snakker greit norsk. I stede for å hyre inn en skuespiller som man må ha voice-coach på i mange timer bare for en rolle på under 5 minutter.

 

Men det er vel ikke så lett å være amerikaner heller. I Top Secret viser de jo glimrende hvordan svensk høres ut for en amerikaner; de har spilt inn hele scenen baklengs. Egentlig ganske bra effekt. :lol:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...