Gå til innhold

Skrur du av datamaskinen din hver natt?

Skrur du av datamaskinen din hver natt?  

321 stemmer

1. 1. Når skrur du av pcen din?

• Har en pc som står på hele døgnet
      102
    • Har to pcer som står på hele døgnet
      28
    • Har tre eller flere pcer som står på hele døgnet
      15
    • Skrur alltid av pcen om natten
      131
    • Skrur av pcen når jeg er borte (eks jobb/skole/)
      45

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forøvrig: Kan vi ha en opsjon "står av og til på 24/7"? Setter den vanligvis i dvale, men om jeg skal bruke den via SSH eller noe sånnt, så er slit å mase på folk hjemme om at de skal skru den på...

Hm. Vet det burde være mulig å få ruteren til å sende Wake-On-Lan-pakker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men herrejesus.. Du kan ikke komme og si at energiforbruk=co2..! Dette er basert på dårlige estimater og tynn logikk.. Det at jeg bruker mindre strøm fører ikke automatisk til at kraftverkene i verden slipper ut mindre biprodukter..

Og hva begrunner du dette med?

Skrevet
Savnet også et slikt valg, men det ble «skrur alltid av», selv om det var en smule unøyaktig.

Enig. Er jo ikke alltid jeg skrur av dataen om natten, så jeg savnet også et slikt valg. Ble da også "Skrur alltid av".

Skrevet

Skrur min PC av når jeg legger meg, og skrur den på når jeg kommer hjem fra jobb.

Hvorfor? PCen bråker som et uvær, og det er så og si umulig å få en god natt søvn med den påslått.

Skrevet

Jeg må visst beklage, men etter å ha gått igjennom hjernen min et par ganger innser jeg at jeg rotet angående det med watt og wattimer. En lyspære som trekker 5 watt, trekker bare 5 watt, men har du et batteri på 10 Wh og du kobler til batteriet til lyspæren, vil lyspæren lyse i 2 timer. Det burde vel stemme. Takk for oppklaringen :)

Nå skal jeg ikke kapre denne tråden så mye mer

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Eg har to pc-ar som står på heile døgnet. Begge køyrar Folding@Home så i det minste gjer dei noko nyttig. Eine er ein pc som er dedikert til fah og torrent (for det meste berre seeding av GNU/Linux-distroar), og den andre nyttar eg til vanleg bruk (surfing, musikk, filmsjåing etc).

Men eg lar både stå på over natta, for FAH sin del. Er ikkje eg som betalar straumen :thumbup:

Skrevet

Jeg har på min 24/7, eneste gangene den blir skrudd av en stund er hvis den blir overopphetet om sommeren. Skulle gjerne hatt et lite, kondensfritt kjøleskap til pcen, eller en fryseboks.

Skrevet

Setter hoved pc'en på vente modus faktisk, elsker at du bare må trykke på muse knappen så er du rett inn i windows med winamp, msn, steam, firefox og hele pakka kjørende på under 5 sec.

Bærbaren tho, den er på 24/7 med mindre jeg drar noen sted.

Skrevet
Har den bare på om natten hvis noe skal lastes ned eller andre ting som tar lang tid.

/signed.

No er eg ingen datakyndig person, men kva er vitsen med å la PCn surre og gå 24/7? Er det mindre slitasje knytta til idling enn boot/shutdown av maskina?

Skrevet
Har den bare på om natten hvis noe skal lastes ned eller andre ting som tar lang tid.

/signed.

No er eg ingen datakyndig person, men kva er vitsen med å la PCn surre og gå 24/7? Er det mindre slitasje knytta til idling enn boot/shutdown av maskina?

Lest posten min rett over din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...