Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg skuru opp volumet kommer det ikke sånn grønn "volum" greie på skjermen. Ikke når jeg slår på bluetooth eller andre ting heller.

 

Noen som vet hvordan jeg får opp det? en som har samme pc som meg får det, og jeg hakke gjort no for å ta det vekk, har bare aldri vært der..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hvor lang batteri tid har dere ??

 

Jeg HADDE 4 timer med Word før, men nu har jeg bare 3,3 timer med Word.

 

Hva er det som skjer ??

 

Jeg har deaktiver de fleste programmene og restarta maskin har 87% batteri igjen. Men har bare 2,92 timer igjen !! :(

Lenke til kommentar
Hvor lang batteri tid har dere ??

 

Jeg HADDE 4 timer med Word før, men nu har jeg bare 3,3 timer med Word.

 

Hva er det som skjer ??

 

Jeg har deaktiver de fleste programmene og restarta maskin har 87% batteri igjen. Men har bare 2,92 timer igjen !! :(

 

du har den vell i laderen 24/7 ellers? uansett hvis du har i laderen 24/7 så ødelegger du batteriet. er noe slik at du lader det opp til 99% også plugger ut stømkabelen også plugger den inn i gjenn når batteriet er på 10%

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

jeg lader den ikke 24/7 jeg har ladern i 12/7 fordi jeg lader batteriet opp til 100% og tar det ut, men har ladern i.

 

Så ka som feiler den ?

 

Skulle nesten tru den hadde feber, da kan man jo ikke hvere våken like lenge som vanelig uten og bli trøtt.

Lenke til kommentar

Strøminstillingene står på balansert?

 

Et batteri tar ikke skade direkte av å stå plugget i. Når det er 100% kobles strøm i fra, og om jeg ikke tar helt feil så lades ikke det opp igjen før den er under 95%.

 

Det eneste som kan skade batteriet ved å stå igjen er økt varme fra pcen når det lagres i en pc som er i bruk.

 

Li-ion batteriet har også egne kontroll chipper for spenning, temperatur osv som skal hindre batteriet fra å bli skadet.

 

Det er utrolig mye som henger igjen av info fra den tiden man hadde NiCd batterier og de litt nyere NiMh

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Nei jeg har laget en egen støm instilling som har alt mulig på lavt og det ligger på en skole bruker som har den på mest mulig utylse ut av vista(har ikke noe fancye fungsjoner som starter opp) og det er bare 1 prog som starter opp antivirus.

 

Så ka er feilen er det fordi det er noe mer installer på pcen ??

 

Men det virker som om man ikke kan stole på den fordi det er flere ganger jeg sitter bare og ser på den og noen ganger går den plutselig opp 30-50 min ekstra.

Lenke til kommentar

Noe så enkelt som styrke på lyset kan gi forskjellen i en del minutter.

 

Og den nye strømplanen, er det i acer epowermanagement eller Vista? For meg virker det som epowermanagement overstyrer vista sin.

 

Og en av de viktigste, hvordan er prosesorytelse satt opp i strømplanen? Kjører ikke denne med speedstep går batteritiden betraktelig ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Ja den overstyrer Vista sin fordi med en gang jeg kobler ut batteriet går den til stømsparer, men visst jeg avslutter programme med bruk av Ctrl+Alt+Del så står den på det samme. Så bruk ePowerManager ;)

 

Jeg fant ut at jeg måtte dimme skjermen helt ned skru av nesten alt av proseccer og kjøre speedstep da første kom den opp i 4++ timer :D

 

Ja den overstyrer Vista sin fordi med en gang jeg kobler ut batteriet går den til stømsparer, men visst jeg avslutter programme med bruk av Ctrl+Alt+Del så står den på det samme. Så bruk ePowerManager ;)

 

Jeg fant ut at jeg måtte dimme skjermen helt ned skru av nesten alt av proseccer og kjøre speedstep da første kom den opp i 4++ timer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...