Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Altså, jeg mener at HD er fantastisk herlig telefon, og gleder meg til å kjøpe den. Men hvem andre enn HTC har skylden i at HTC ikke puttet et større batteri i? :)

 

Da får du vel bare kjøpe et større batteri i etterkant? Verre er det ikke :)

Selvfølgelig, og jeg kan stå og lyse med lommelykt (eller lyskaster) mens jeg tar bilder. Det er ikke poenget.

 

abhoff: Gjør det? Som sagt, jeg kjenner lite til hardware-deler til telefoner og deres fysiske størrelser, men til PC er da en 256 MB RAM-brikke like stor som en 4 GB RAM-brikke? (Ref: https://prisguiden.no/product.php?productId=336 vs https://prisguiden.no/product.php?productId=71116 - i dette eksempelet er det også nyere teknologi i 4GB-brikken, dvs DDR2 vs DDR)

 

En raskere CPU gir generelt høyere strømforbruk, men den blir ikke nødvendigvis fysisk større av det. Jeg er klar over disse forskjellene, og jeg føler at jeg kjenner spesifikasjonene til både Touch HD og E71 godt, men tok ikke med dette i sammenligningen - fordi det var fysisk plass 2bb1 snakket om.

 

Grunnen til at de sikkert ikke har brukt et større batteri på HD er at den ville blitt fysisk større

Ja, jeg håper da virkelig at de har en begrunelse for valget. ;) Og jeg skjønner at de fleste er uenig med meg, men når telefonen i utgangspunktet er så stor, så hadde jeg uten problemer akseptert at den ble litt større for å forbedre batteritiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du kan si at denne er så utrolig stor, får meg til å føle meg fra steinalderen med min N95 som er dobbelt så tykk :p

 

Men kan vi ikke bare konkludere med at OM HD skulle hatt større batteri, så hadde telefonen blitt fysisk større. Regner virkelig med at HTC har pakket alt så tett sammen som det går an (de har jo tross alt "noen" års erfaring innenfor dette området).

 

PS: Mye av grunnen til at ram-brikkene er uforandret i størrelse, er at de skal passe i de samme sporene. Se f.eks. på minnebrikker i bærbare pc-er, de er mye mindre enn til en stasjonær pc. Hadde man ikke vært avhengig av et format å holde seg til, kunne nok en 1GB-brikke blitt laget betydelig mindre enn en 4GB-brikke. Men la oss legge denne diskusjonen død nå ...

Lenke til kommentar

HD er både høyere og bredere enn din N95, selv om N95 er tykkere.

 

Regner virkelig med at HTC har pakket alt så tett sammen som det går an (de har jo tross alt "noen" års erfaring innenfor dette området).

Det er jo nettopp dette som irriterer meg. Ikke direkte i forbindelse med batteridiskusjonen (der er det dessverre lite utvikling, og derfor en del begrensninger allerede der), men mobiler generelt. Hvorfor kommer Omnia med elendig oppløsning, når den ellers er så bra? Hvorfor kommer Touch HD uten kameralys og/eller blits? Hvorfor bruker ikke SE 3,5 mm jack på sine musikktelefoner? Hvorfor, hvorfor, hvorfor. Mange av disse er jo så nært, så nært å være "perfekt".

 

Som Ankh skrev i en annen tråd, hvor det ble kjent at Omnia kom i en ny versjon med bedre oppløsning:

Tviler vi får se noe til den her oppe i Norge, den er altfor god til det.

Mulig de kunne solgt den her om de hadde kuttet i noe for å kompensere for en bedre skjerm, f.eks fjernet wifi, bluetooth, minnekortstøtte, eller noe.

Loven mot å lage den perfekte mobil gjelder jo alltid, og når noe blir bedre må noe annet bli verre for å sørge for null utvilking totalt sett.

Lenke til kommentar

Å forsvare størrelsen har jeg inget behov for, men når jeg nevnte at min N95 var så tykk, for så at du motargumenterte med at HD var så bred og lang, var det på sin plass å presisere forskjellene (da det virket som du ville ha det til at HD var like stor som N95, men i bredden/høyden).

Lenke til kommentar

Sukk. Jeg argumenterte aldri mot at N95 var tykk eller stor.

 

(da det virket som du ville ha det til at HD var like stor som N95, men i bredden/høyden).

Dette er da objektivt konstanterbart, uavhengig av hva du (eller jeg) måtte mene. Touch HD har mindre totalvolum. Touch HD har større frontareal. N95 er tykkere. Skjønner ikke hva du vil frem til. Min korte bemerkning om at Touch HD var bredere og høyere enn N95 var for å forklare hvorfor jeg mener at den er stor (ikke "utrolig stor", som du ville ha det til at jeg sa). Og stort et bra i min verden. Den dagen Touch HDv2 kommer, med dual-LED, xenon-blits, bedre batteri og 16-32 GB integrert minne i tillegg til minnekortstøtte, så blir den kjøpt på dagen av meg i alle fall. Selv om den skulle være er litt større og koster en tusenlapp mer. :p

 

Uansett, EOD. Nå kan vi sitte i ring igjen og synge kumbaja my Lord mens vi poster linker til klipp, artikler og bilder og gleder oss i fellesskap. Hurra.

Lenke til kommentar
Ingen nye videoer idag, ingen ny informasjon på de vanligste sidene. Venter i spenning for å se hva Komplett endrer datoen til. Kan forøvrig nevne at mobilen selges i butikker i et eller annet land jeg ikke husker navnet på. Belgia, tror jeg det var. Les på xda-developers!

 

Mobilen kommer ikke til Norge før den 28. nov. +/- en dag, dette er bekreftet flere ganger. Mobilen er vertfall til salgs i Nederland.

Lenke til kommentar
Ingen nye videoer idag, ingen ny informasjon på de vanligste sidene. Venter i spenning for å se hva Komplett endrer datoen til. Kan forøvrig nevne at mobilen selges i butikker i et eller annet land jeg ikke husker navnet på. Belgia, tror jeg det var. Les på xda-developers!

 

Mobilen kommer ikke til Norge før den 28. nov. +/- en dag, dette er bekreftet flere ganger. Mobilen er vertfall til salgs i Nederland.

 

Aldri sett dette bekreftet av HTC selv, men pdd. er det nok slik, dessverre :/

Lenke til kommentar
Var innom Elkjøp på Notodden i dag, og de kunne fortelle at HD`en var garantert til deres leverandør den 28. november. Derfra skal det ta ca. 2 dager før de hadde den inne i butikken. (jøjjemei)

Jaggu tøft å bruk ordet "garantert" i en slik sammenheng. Nesten litt tåpelig. De er jo på ingen måte garantert å få inn HD - mye kan skje her i verden. Salgstriks ...

Ja, enig. Jeg ba han presisere om han mente "forventet, eller "garantert". Han mente "garantert" og sto samtidig å tittet inn i systemet på PC`en sin med liste over mobiler og datoer... Pris kunne han derimot ikke finne i systemet sitt:( Elkjøp er vel ikke av de aller billigste kanskje?

Lenke til kommentar

O2 lanserer Touch HD i Tyskland

O2 har eksklusive rettigheter til HTC Touch HD de første fire ukene den er i salg.

 

Men avtalen gjelder for Tyskland, og skal avsluttes i midten av desember. Du trenger ikke å være noe mattematisk geni for å regne deg frem til at det betyr lansering i løpet av en drøy uke fra nå.

 

HTC kan foreløpig ikke bekrefte noen lanseringsdato for Norge, men siden O2s avtale gjelder spesifikt for Tyskland, skal den ikke føre til forsinkelser i vårt marked.

 

Tuner programvaren

Ansvarlig for HTC i Norge, Pål Marius Christiansen, sier det har vært noen små forsinkelser i forhold til finjusteringen av programvaren til telefonen. – Vi vil snart være klar med en programvare som i tillegg til å være stabil, også er raskere og bruker mindre strøm enn det våre testmobiler gjør i dag. Først når denne programvaren er signert vet vi mer om når vi kan forvente å ha Touch HD i butikk, sier Christiansen til Mobilen.no.

 

Hva telefonen vil koste i Norge vet vi ikke sikkert før salget starter, men nettbutikkene har priset den til mellom 5800 (Elprice) og 6600 kroner (DZH.no)*.

 

Men i Tyskland kan du kjøpe telefonen med O2-abonnement for ca 2300 kroner.

 

Da vi fikk prøvekjøre Touch HD første gang hadde den pre beta programvare (utvikler-eksemplar). Det holdt likevel til å imponere oss grundig.

Endret av revolutionn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...