Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Takk for at du oppdaterer oss. For en uke siden tenkte jeg at jeg kaanskje skulle kjøpe Touch HD. Nå er det knapt tvil. For en lekker og herlig telefon. Det eneste X1 vinner på er batteritiden, synd at ikke også HTC fikk et 1500mAh-batteri med (X1 har 10 timer taletid og 640 timer standby!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sa*an så j*vla lyssterkt linsa på HD er da!

 

iPhones bilder blir jo latterlige i forhold.

 

Det er nok heller sensoren som er mer lysfølsom, og har mindre egenstøy.

Det er ganske standard for mobilkameraer å ha en blender på F2,8, som er den

faktoren som mest bestemmer hvor lyssterkt et objektiv (linse for mannen i gata) er.

Lenke til kommentar

Ser at den samme siden, winmo.nl, har publisert to andre videoer i dag:

 

 

 

Liker ikke helt tregheten, men jeg både håper og tror at dette vil være utbedret i stor grad til den er butikklar. Synes flere av elementene som var tregt i disse videoene (mp3-spiller, bildevisning, Opera Mobile) har gått vesentlig raskere i andre klipp jeg har sett, så håper at winmo.nl bruker en dårlig ROM-versjon. ;)

Lenke til kommentar

Takk for at du oppdaterer oss. For en uke siden tenkte jeg at jeg kaanskje skulle kjøpe Touch HD. Nå er det knapt tvil. For en lekker og herlig telefon. Det eneste X1 vinner på er batteritiden, synd at ikke også HTC fikk et 1500mAh-batteri med (X1 har 10 timer taletid og 640 timer standby!).

Vi kunne sikkert fått med 999999 mAh-batteri om vi bare ville godta tykkelsen på det :p

 

Det jeg synes er synd, er at batteriteknologien ikke er kommet lengre. For en 3-4 år siden las jeg på en nettavis at innen 2010 skulle det komme mobilbatterier som varte en hel måned. Men hvor er de blitt av? :p

Lenke til kommentar

Ser at den samme siden, winmo.nl, har publisert to andre videoer i dag:

 

 

 

Liker ikke helt tregheten, men jeg både håper og tror at dette vil være utbedret i stor grad til den er butikklar. Synes flere av elementene som var tregt i disse videoene (mp3-spiller, bildevisning, Opera Mobile) har gått vesentlig raskere i andre klipp jeg har sett, så håper at winmo.nl bruker en dårlig ROM-versjon. ;)

Tja, jeg synes ikke de treghetene der var noe urovekkende. I Opera er jo også mye avhengig av internetthastigheten i området (hastigheten på linja eller hastigheten på det trådløse bredbåndet (hsdpa/..)).

 

:love:

Lenke til kommentar

PDA står for "Personal digital assistent" og er en lomme-pc. Noen er kombinert med telefonfunksjoner, og omvendt. Skillet mellom telefoner og PDA-er har blitt skrenket inn de siste årene. Windows mobile er operativsystemet i telefoner fra HTC og enkelte andre merker. På samme måte som en kan ha windows på pc-en.

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
PDA står for "Personal digital assistent" og er en lomme-pc. Noen er kombinert med telefonfunksjoner, og omvendt. Skillet mellom telefoner og PDA-er har blitt skrenket inn de siste årene. Windows mobile er operativsystemet i telefoner fra HTC og enkelte andre merker. På samme måte som en kan ha windows på pc-en.

 

Takk for svar..

Lenke til kommentar

- You said you made some performance tweaks and now the phone is very fast. Can you kindly detail exactly which tweaks you used?

 

- I used the advanced config tool to set the file system cache to 4 MB, system filter cache to 8192 sectors andGlyph cache to 64 kB.

 

Made the difference.

 

 

Interessant! Noen som kan med dette? :)

Lenke til kommentar

Blir litt forvirret over det jeg leser om fotokvaliteten. Noen testere sier den er helt overlegen iphone (!) og andre forteller om nitriste bilder uten farger og detaljer. Hadde vært gøy å vite hvor bra man får det uten lys eller blitz (utrolig å utelate!!!)

Var helt på nippet til å ombestemme meg igjen i dag, å gå for en X1, men er fortsatt HD ready:)

Forøvrig, er det noe sak å importere denne fra et land som allerede har det til salgs (hvis det finnes)? Klarer snart ikke mere..

Lenke til kommentar
Har nettopp lest igjennom hele tråden som 2bb1 linket til, og jeg gleder meg bare mer og mer til jeg får min!

Jepp, veldig interessant tråd:) Trådsjefen var jo ikke imponert over kamera, men sa jo også at han var hevet over behovet for kamera på en telefon. Jeg derimot og de fleste av oss i denne tråden har vel en besettelse for "best i test" og "all inclusive" hehe.

Lenke til kommentar
Har nettopp lest igjennom hele tråden som 2bb1 linket til, og jeg gleder meg bare mer og mer til jeg får min!

Jepp, veldig interessant tråd:) Trådsjefen var jo ikke imponert over kamera, men sa jo også at han var hevet over behovet for kamera på en telefon. Jeg derimot og de fleste av oss i denne tråden har vel en besettelse for "best i test" og "all inclusive" hehe.

 

Ble selv ganske betenkt når jeg så at den hadde hverken blitz eller led-lys, men etter litt fundering fant jeg ut at jeg har såpass lite behov for et kamera på en telefon, at dette ble så godt som uvesentlig. Den har såpass mange andre, gode kvaliteter som veier opp for det. :)

Lenke til kommentar
Blir litt forvirret over det jeg leser om fotokvaliteten. Noen testere sier den er helt overlegen iphone (!) og andre forteller om nitriste bilder uten farger og detaljer.

Poenget er at den utkonkurrerer iPhone uten tvil, men at den samtidig ikke har super bildekvalitet i forhold til andre kameraer eller noe sånt.

 

Tar du bilder i dagslys (eller med annet tilstrekkelig lys) blir bildene supre, de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...