Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han mener at telefonen kommer til Norge rundt 28.11. Hvis dette er riktig, vil den komme i butikken rundt 27 - 29.

Var det ikke det han mente?

 

Vel, det vil jo være pussig om den kommer i butikkene, før den kommer til Norge :D

Tror heller vi kan se for oss at 1 - 2. des. er realiteten, dessverre. :(

 

28.11 er ikke datoen den kommer til Norge, men datoen som leverandørene får de inn. Ofte så er disse datoene pluss/minus minst 1 dag.

Altså rundt 27. November - 29 November.

 

Virker som HTC jobber på spreng med å få ut denne, da det tydeligvis går utover S740, som blir utsatt igjen og igjen.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Han mener at telefonen kommer til Norge rundt 28.11. Hvis dette er riktig, vil den komme i butikken rundt 27 - 29.

Var det ikke det han mente?

 

Vel, det vil jo være pussig om den kommer i butikkene, før den kommer til Norge :D

Tror heller vi kan se for oss at 1 - 2. des. er realiteten, dessverre. :(

 

Ja, sant det. Trur ikke lagergutta til HTC får et innfall at de plutselig skal sende et lass med Touch HD til lille Norge midt i november måned. HTC har bekreftet at de regner med at levrandørne skal ha Touch HD på lager rundt den 28. nov, så det hadde vært merkelig om det kom før.

Lenke til kommentar
Blir litt forvirret over det jeg leser om fotokvaliteten. Noen testere sier den er helt overlegen iphone (!) og andre forteller om nitriste bilder uten farger og detaljer. Hadde vært gøy å vite hvor bra man får det uten lys eller blitz (utrolig å utelate!!!)

Var helt på nippet til å ombestemme meg igjen i dag, å gå for en X1, men er fortsatt HD ready:)

Forøvrig, er det noe sak å importere denne fra et land som allerede har det til salgs (hvis det finnes)? Klarer snart ikke mere..

 

Hei du. På en av disse testene av godklumpen vår,er det mulig å laste ned et bilde som er tatt med htc hd. Ser helt greit ut. Standar 5mpixel mobilkamera:)

 

 

Han mener at telefonen kommer til Norge rundt 28.11. Hvis dette er riktig, vil den komme i butikken rundt 27 - 29.

Var det ikke det han mente?

 

Vel, det vil jo være pussig om den kommer i butikkene, før den kommer til Norge :D

Tror heller vi kan se for oss at 1 - 2. des. er realiteten, dessverre. :(

 

Ja, sant det. Trur ikke lagergutta til HTC får et innfall at de plutselig skal sende et lass med Touch HD til lille Norge midt i november måned. HTC har bekreftet at de regner med at levrandørne skal ha Touch HD på lager rundt den 28. nov, så det hadde vært merkelig om det kom før.

 

Har prata med HTC.Bedrifter får den i slutten av november. Så tidlig desember høres ikke usannsynlig ut

Lenke til kommentar
Blir litt forvirret over det jeg leser om fotokvaliteten. Noen testere sier den er helt overlegen iphone (!) og andre forteller om nitriste bilder uten farger og detaljer.

Poenget er at den utkonkurrerer iPhone uten tvil, men at den samtidig ikke har super bildekvalitet i forhold til andre kameraer eller noe sånt.

 

Tar du bilder i dagslys (eller med annet tilstrekkelig lys) blir bildene supre, de.

 

En tysk test av mobilen har lagt ut en bilde som er tatt med htc hd. Finner ikke igjen denne testen. Har bilde på pc,hvis noen er interressert... Kvaliteten virker helt grei. Bildet var tatt under litt dårlig lyssetting. Må man virkelig ha blits eller led lys,kan man få kjøpt små slike, som man kan feste på mobben. Men er grenser for kor desp. man kan bli da selvasgt. Har enda ikke sett noen mobilkamera med blits som faktisk tar brukelige bilder under svært dårlige lysforhold. Blir crappy uansett

Lenke til kommentar
Vi kunne sikkert fått med 999999 mAh-batteri om vi bare ville godta tykkelsen på det :p

 

Det jeg synes er synd, er at batteriteknologien ikke er kommet lengre. For en 3-4 år siden las jeg på en nettavis at innen 2010 skulle det komme mobilbatterier som varte en hel måned. Men hvor er de blitt av? :p

Jeg er helt enig generelt om batterier. Det er, etter min mening, hovedsperren for videre utvikling av mobilene. Håper virkelig at vi begynner å se forbedring på dette området de neste par årene, selv om jeg dessverre har mine tvil.

 

Ellers, så mener jeg at resten av din kommentar er tull. :p E71 er tynnere enn HD, og har like stort batteri som X1 (1500 mAh): https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

 

Jeg er så lei av nestenperfekte mobiler. Hvorfor kunne ikke HTC ha inkludert kameralys eller blits (helst begge deler, når den kommer med et så høyoppløst kamera), og noe større batteri? Da hadde Touch HD gått fra nesten komplett til komplett i min bok.

Lenke til kommentar
Vi kunne sikkert fått med 999999 mAh-batteri om vi bare ville godta tykkelsen på det :p

 

Det jeg synes er synd, er at batteriteknologien ikke er kommet lengre. For en 3-4 år siden las jeg på en nettavis at innen 2010 skulle det komme mobilbatterier som varte en hel måned. Men hvor er de blitt av? :p

Jeg er helt enig generelt om batterier. Det er, etter min mening, hovedsperren for videre utvikling av mobilene. Håper virkelig at vi begynner å se forbedring på dette området de neste par årene, selv om jeg dessverre har mine tvil.

 

Ellers, så mener jeg at resten av din kommentar er tull. :p E71 er tynnere enn HD, og har like stort batteri som X1 (1500 mAh): https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

 

Jeg er så lei av nestenperfekte mobiler. Hvorfor kunne ikke HTC ha inkludert kameralys eller blits (helst begge deler, når den kommer med et så høyoppløst kamera), og noe større batteri? Da hadde Touch HD gått fra nesten komplett til komplett i min bok.

 

Helt enig med deg der, men som du sier selv så er nok dette så bra vi kan få det ;)

Lenke til kommentar
Ellers, så mener jeg at resten av din kommentar er tull. :p E71 er tynnere enn HD, og har like stort batteri som X1 (1500 mAh): https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

 

Jeg er så lei av nestenperfekte mobiler. Hvorfor kunne ikke HTC ha inkludert kameralys eller blits (helst begge deler, når den kommer med et så høyoppløst kamera), og noe større batteri? Da hadde Touch HD gått fra nesten komplett til komplett i min bok.

Du er klar over at HD har mer teknologi i seg enn en N71, sant? :) Det er da også naturlig at det vil bli mindre plass til overs til batteriet. HD ligger an til å være perfekt. Det eneste som ikke er perfekt slik jeg ser det nå, er batteriet, men dette er jo ikke HTC sin feil.

 

Edit: Når jeg snakker om perfekt mener jeg selvsagt tilnærmingsverdier. Ingenting kan bli perfekt =)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har vel egentlig forventet at beskyttelsesfilm, minnekort og pose følger med mobilen. Som tidligere HTC bruker har jeg erfart at de har vært flinke til å ta med sånt på sine fleste modeller. Og på en sånn telefon som Touch HD skulle det bare mangle med blant annet tanke på pris.

Lenke til kommentar
Du er klar over at HD har mer teknologi i seg enn en N71, sant? :) Det er da også naturlig at det vil bli mindre plass til overs til batteriet. HD ligger an til å være perfekt. Det eneste som ikke er perfekt slik jeg ser det nå, er batteriet, men dette er jo ikke HTC sin feil.

Hvorfor er det ikke HTC sin feil?

 

E71 og Touch HD er begge teknologirike smarttelefoner. Jeg har ikke inngående teknisk kunnskap om de faktiske hardware-delene, og størrelsene på disse, så jeg skal ikke uttale meg for bastant. Det er ikke mye E71 mangler på papiret i forhold til HD. Begge har bluetooth, quadband, edge, 3G, HSDPA (HD har også HSUPA), FM-radio med RDS-mottaker, GPS-modul og kamera. HDs kamera har 5 megapiksler mot E71s 3, men E71 har kameralys. HD har akselerometer. E71 har IR-port. Den største forskjellen er skjermen. Selvfølgelig vil en større skjerm ta mer plass, men så har HD også et volum på 86,66 cm3 mot E71s 64,98 cm3. Touch HD har altså er par teknologier som E71 mangler, og vice versa. Likevel greier E71 å få inn et større batteri på tross av å være tynnere og ha mindre totalvolum.

 

Bottom line er at HD har 33,3 % større volum enn E71. Likevel har E71 11,1 % større batteri og kameralys. Det får meg til å mene at det hadde vært mulig å være bedre på disse områdene. Forhåpentligvis vil også HTCs utviklere innse dette, og implementere det i neste-generasjons Touch HD.

 

Altså, jeg mener at HD er fantastisk herlig telefon, og gleder meg til å kjøpe den. Men hvem andre enn HTC har skylden i at HTC ikke puttet et større batteri i? :)

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Grunnen til at de sikkert ikke har brukt et større batteri på HD er at den ville blitt fysisk større. Som det store batteriet til Touch Diamond blir telefonen en god del tykkere og tyngere.

 

Men det kommer også helt sikkert et samme valg til HD som Diamond med større batteri.

 

EDIT: Du (Peppep) har sikkert sammenlignet telefonene på prisguiden eller noe lignende, der kan det være en del mangler av funksjoner og sånt. F.eks at den mye større prossesoren og den dobelte mengden RAM på Touch HD tar mer plass enn på Nokia E71 (Ikke at det sansyneligvis gjør der, men bare et eksempel).

Endret av abhoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...