Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skjønte jeg. Men det kom helt ut av det blå, og det var snakk om en 10CM lang antenne.

Dessuten virker det som om han prater om noe som ikke har intern antenne, noe HD har.

 

Glem det! Skjønte det nå! :lol:

 

Kan også nevne at det i mine tanker var snakk om GPS, eller vanlig telefonantenne!

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

Utviklingen går raskt, fortsettelse på X1-panelene portert til HD

 

Dette er da etter bare to dager. Så vidt jeg har forstått er problemene nå at en kan velge et panel, men ikke gå ut igjen til oversikten, og at panels ikke fungerer igjen etter reboot av telefonen. Som han sier, så er animasjonene fungerende og raske. Visste ikke om fiskeskjermspareren (haha, jeg lar meg tydeligvis lett underholde :p).

 

Batteritiden i prisguiden har for øvrig vært feil. Nå stemmer den overens med det HTC oppgir selv: http://www.htc.com/www/product/touchhd/specification.html

 

Tidligere var i alle fall GSM-taletiden i prisguiden oppgitt til 5 timer, mens det riktige skal være 8.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Dette er jo ikke en mobiltelefon, men en liten hånholdt datamaskin man kan ringe med.

 

Noe av sjela i en mobiltelefon er jo at man fisker den lett opp fra lomma når man trenger den, men med denne størrelsen må man jo vel faktisk reise seg opp for å få den fram, + at man i tillegg må fiske den ut av etuiet

Velkommen til den vidunderlige verden av Windows Mobile!

Ja, windows-mobiler er små datamaskiner, det er det som gjør de så atraktive for oss som ønsker oss nettopp det ...

 

Når det gjelder størrelsen så overdriver du litt, eller har misforstått en smule. Om du skal tro kommentarene på de videoene som ligge ute så oppleves HD meget tynn og relativt lett , men med den svære skjermen må den nødvendigvis bli større en en modell med bitteliten skjerm. Ikke sant?

 

Når dette er sakt ser jeg begrensningene som en mobil med så stor skjerm gir brukeren. Jeg samstemmer til dels med at størrelsen er noe ukomfertabel, men det har vist ikke hindret salgetet av iPhone? De som ønsker seg en så stor skjerm som på Touch HD setter fordelen med den store skjermen fremfor komforten med en liten enhet i lomma. De vil surfe, se film og ha stor skjermflate å navigere på, dette er faktorer jeg kan forstå er ønskelige for mange. selv har jeg fremdeles min kjære HTC Touch (den orginale som kom for i fjor sommer). Den er helt fantastisk synes jeg, og jeg har fremdeles mye morro med den. Det er stadig like gøy å installere nye ROM, og det imponerer stadig mine medstudenter på universitetet når jeg fyrer opp YouTube mellom forelesningene. Jeg kan selvfølgelig ønske meg raskere prosessor (selv om jeg overklokker min), mer minne, større skjerm, GPS, og radio, men det er det også et spørsmål om formfaktoren.

 

Formfaktoren til den orginale Touch er fantastisk når det gjelder komfort og tilgjengelighet som du etterspør. Samtidlig med lanseringen av HD har også HTC sluppet en annen modell som har druknet litt i oppstyret rundt HD. Modellen jeg snakker om er HTC Touch 3D. Den har den deilige formfaktoren til den orginale Touch og har oppgradert hardware på de aller fleste områder, bortsett fra skjermen, men den finnes i flere deilige farger og er mye rimligere enn Touch HD.

 

HTC Touch 3G kan bestilles fra Expansys i England. Jeg kjøpte min Touch derfra flere uker før den ble tilgjengelig i Norge, og det var en meget possitiv opplevelse. Herved anbefalt!

 

http://www.expansys.no/p.aspx?i=173618

 

Tobias

Lenke til kommentar
HTC Touch 3G kan bestilles fra Expansys i England. Jeg kjøpte min Touch derfra flere uker før den ble tilgjengelig i Norge, og det var en meget possitiv opplevelse. Herved anbefalt!

 

http://www.expansys.no/p.aspx?i=173618

 

Tobias

 

Takk for linken.. Men, surfer kun via mobilen nå og satser på noen her svarer så jeg slipper å sjekke det opp selv. Er telefonen kommet ut i England? Og dersom jeg bestiller fra siden Tobias viser til, vil det være mulig og "oppgradere" eller endre operativsystemet til norsk uten alt for mye stress?

 

Håper på svar, da jeg er ute og reiser og ikke har mulighet til å sjekke dette selv! :)

Lenke til kommentar
Takk for linken.. Men, surfer kun via mobilen nå og satser på noen her svarer så jeg slipper å sjekke det opp selv. Er telefonen kommet ut i England? Og dersom jeg bestiller fra siden Tobias viser til, vil det være mulig og "oppgradere" eller endre operativsystemet til norsk uten alt for mye stress?

 

Håper på svar, da jeg er ute og reiser og ikke har mulighet til å sjekke dette selv! :)

Eh ...

Kommet ut, siden dette er en tråd for HD, kan jeg informere om at lagerstatusen var på 50 stk HD i går og i dag er den nede på 5 stk. Om det er 3G du lurer på så er den ennå ikke inne på lager.

 

Jeg har i et tidligere innlegg fortalt litt om min erfaring med engelsk OS/ROM, men gjentar det så gjerne. Jeg har i mine minst 20 år med PC-bruk kun benyttet norske OS og programmer. Derfor var det naturlig for meg å annta at jeg også måtte bytte til norsk ROM så raskt som mulig når jeg bestilte min HTC Touch fra England/Expansys i fjor sommer. Nå er det slik at HTC laget norsk ROM til den Touch som kom ut i Norge noen uker etter at jeg kjøpte min fra England, men denne er ennå ikke tilgjengelig for nedlastning fra HTCs nettsider. Etter mange måneder så jeg en uoffisiell versjon ute på forumet til XDA-divelopers (et må-sjekke-nettsted for alle HTC-eiere!).

 

Jeg har prøvd ut norsk ROM, men har kastet den ut, og her skal du høre grunnen: På XDA er det massevis av nerder som spesialtilpasser og snekrer sammen de lekreste ROM/OS som er både kjappere og penere enn orginalene. Disse er som regel kun tilgjengelige i engelsk utgave, men du trenger ikke noe annet! Når jeg hadde brukt min engelske Touch et par dager var behovet for norsk OS helt borte, det var helt ute av tankene. Tingen er at jeg med Windows-mobil hadde massevis av muligheter til å laste ned norske tastaturløsninger, og værstasjoner, og da var egentlig behovet for norsk OS borte!

 

Norske tastarløsninger kan du også skaffe til Touch HD med engelsk OS, det er like enkelt som å installere et program på PCn din. Når det gjelder å bytte til uoffisielle ROM er dette ganske enkelt, men ikke 100% ufarlig. Du kan ende opp med en dyr brevvekt og den offisielle garantien brytes, men det er gøy å leve litt spennende og det er flere som har levert Touch som både har kjørt uorginal ROM og hatt overklokket prosessor, og som har fått reperasjoner hos den norske servicepartneren på garantien!

 

Tobias

Lenke til kommentar
Takk for linken.. Men, surfer kun via mobilen nå og satser på noen her svarer så jeg slipper å sjekke det opp selv. Er telefonen kommet ut i England? Og dersom jeg bestiller fra siden Tobias viser til, vil det være mulig og "oppgradere" eller endre operativsystemet til norsk uten alt for mye stress?

 

Håper på svar, da jeg er ute og reiser og ikke har mulighet til å sjekke dette selv! :)

*snip*

Ah, takk skal du ha! :) Jeg har bare ikke klart å bestemt meg om jeg skal bestille Touch HD fra England eller om jeg skal vente til den kommer i norske butikker. Jeg var litt usikker på det med norsk OS og slikt, men om tastaturet lar seg ordne uten så er det null problem.

 

Tusen takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Takk for linken.. Men, surfer kun via mobilen nå og satser på noen her svarer så jeg slipper å sjekke det opp selv. Er telefonen kommet ut i England? Og dersom jeg bestiller fra siden Tobias viser til, vil det være mulig og "oppgradere" eller endre operativsystemet til norsk uten alt for mye stress?

 

Håper på svar, da jeg er ute og reiser og ikke har mulighet til å sjekke dette selv! :)

*snip*

Ah, takk skal du ha! :) Jeg har bare ikke klart å bestemt meg om jeg skal bestille Touch HD fra England eller om jeg skal vente til den kommer i norske butikker. Jeg var litt usikker på det med norsk OS og slikt, men om tastaturet lar seg ordne uten så er det null problem.

 

Tusen takk skal du ha! :)

 

 

Men ka hvis mobilen får problemer. Litt kjippere å måtte forholde seg til en eller annen snøball i frankrike i forhold til en nettbutikk i norge eller elkjøp 10 minutter unna ditt eget hjem.

Lenke til kommentar
Takk for linken.. Men, surfer kun via mobilen nå og satser på noen her svarer så jeg slipper å sjekke det opp selv. Er telefonen kommet ut i England? Og dersom jeg bestiller fra siden Tobias viser til, vil det være mulig og "oppgradere" eller endre operativsystemet til norsk uten alt for mye stress?

 

Håper på svar, da jeg er ute og reiser og ikke har mulighet til å sjekke dette selv! :)

Eh ...

Kommet ut, siden dette er en tråd for HD, kan jeg informere om at lagerstatusen var på 50 stk HD i går og i dag er den nede på 5 stk. Om det er 3G du lurer på så er den ennå ikke inne på lager.

 

Jeg har i et tidligere innlegg fortalt litt om min erfaring med engelsk OS/ROM, men gjentar det så gjerne. Jeg har i mine minst 20 år med PC-bruk kun benyttet norske OS og programmer. Derfor var det naturlig for meg å annta at jeg også måtte bytte til norsk ROM så raskt som mulig når jeg bestilte min HTC Touch fra England/Expansys i fjor sommer. Nå er det slik at HTC laget norsk ROM til den Touch som kom ut i Norge noen uker etter at jeg kjøpte min fra England, men denne er ennå ikke tilgjengelig for nedlastning fra HTCs nettsider. Etter mange måneder så jeg en uoffisiell versjon ute på forumet til XDA-divelopers (et må-sjekke-nettsted for alle HTC-eiere!).

 

Jeg har prøvd ut norsk ROM, men har kastet den ut, og her skal du høre grunnen: På XDA er det massevis av nerder som spesialtilpasser og snekrer sammen de lekreste ROM/OS som er både kjappere og penere enn orginalene. Disse er som regel kun tilgjengelige i engelsk utgave, men du trenger ikke noe annet! Når jeg hadde brukt min engelske Touch et par dager var behovet for norsk OS helt borte, det var helt ute av tankene. Tingen er at jeg med Windows-mobil hadde massevis av muligheter til å laste ned norske tastaturløsninger, og værstasjoner, og da var egentlig behovet for norsk OS borte!

 

Norske tastarløsninger kan du også skaffe til Touch HD med engelsk OS, det er like enkelt som å installere et program på PCn din. Når det gjelder å bytte til uoffisielle ROM er dette ganske enkelt, men ikke 100% ufarlig. Du kan ende opp med en dyr brevvekt og den offisielle garantien brytes, men det er gøy å leve litt spennende og det er flere som har levert Touch som både har kjørt uorginal ROM og hatt overklokket prosessor, og som har fått reperasjoner hos den norske servicepartneren på garantien!

 

Tobias

 

Så du mener det er rimelig safe å bestille mobben fra utlandet?

Lenke til kommentar
Så du mener det er rimelig safe å bestille mobben fra utlandet?

Dere må huske på at det er ikke den lokale forhandleren som verken står for garantien eller eventuelle reprasjoner. HTC har global garantiordninger og om det blir noe problem fikses det av hvilken som helst av de sertifiserte servicepartnerne til HTC.

 

Når det gjelder tastaturer er jeg bortskjemt med flere valg siden jeg har QVGA-skjerm. Hva jeg har skjønt så er utvalget noe mindre når det gjelder VGA-skjermer ennå, men det som benyttes til Diamond kan brukes. Når det gjelder andre payware og freeware-tastatur til VGA skjermer kommer det til å eksplodere de neste ukene når Diamond, Ominia og andre lanseres i USA!

 

Tobias

Lenke til kommentar
Les skuffende video-benchmarking på xda-developers forumet!

 

Var det en ting jeg gledet meg til å gjøre på HD, så var det å se film, og TV-serier. Dette ser ikke så bra ut!

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforNesten så jeg revurderer kjøpet, hvis den ikke er "bedre" enn de resultatene viser!

Tja

Du leste sikkert innlegget til han som kommenterte filformatet som benchmarkingen var blitt gjort med, og hva med å benytte et mediaprogram som faktisk kan utnytte hardwaren til HD?

 

La Corplayer få tid til å oppgradere softwaren sin eller konverter til andre formater, selv har jeg kjørt film på min "steinalder-Touch" med helt grei kvalitet. Unnskyld, men hvor stor er nytteverdien med "HD-oppløsning" på en skjerm med under 4 tommer?

 

Tobias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...