Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Europa:

- Norge

- Sverige

- Danmark

- Finland

- Island

- England

- Irland

- Skottland

- Belgia

- Luxembourg

- Nederland

- Frankrike

- Tyskland

- Østerrike

- Sveits

- Lichtenstein

- Spania

- Andorra

- Italia

- Vatikanstaten

- Monaco

- Tsjekkia

- Polen

- Tyrkia

- Hellas

 

Nord-Amerika:

- Canada - Québec og Ontario

- USA - New York

- Cuba

 

Totalt 28 land.

 

Jeg fyller 20 i år, og blir nesten lykkelig av hvor mange steder det er som jeg ikke har besøkt.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Så da blir det 47 land.

Hvor gammel er du?

 

21 år! Har som mål å besøke alle land i verden og er ca. 1/4 nå. Problemet er jo at jeg stort sett har vært i relativt lette land og mangler mange vanskelige! Men så har jeg jo mye mer mulighet til å reise nå enn når jeg var yngre og kun var med på ferie med familie (hadde vel vært i rundt 20-25 når jeg var 18 år, stort sett Europa).

Lenke til kommentar

Så da blir det 47 land.

Hvor gammel er du?

 

21 år! Har som mål å besøke alle land i verden og er ca. 1/4 nå. Problemet er jo at jeg stort sett har vært i relativt lette land og mangler mange vanskelige! Men så har jeg jo mye mer mulighet til å reise nå enn når jeg var yngre og kun var med på ferie med familie (hadde vel vært i rundt 20-25 når jeg var 18 år, stort sett Europa).

Hva skal til for at du teller med et land? For min del gjelder det bare hvis jeg har vært der i minimum 24 timer i strekk. Så jeg har droppet mange mellomlandinger og "svippturer", som restaurantbesøk i Romania og Russland (hvor vi da bare har kjørt over grensen i noen par timer).

Lenke til kommentar

hva er et lett og vanskelig land? :p

 

Ett lett land er f.eks Danmark, hvor du kan bestemme deg fredag ettermiddag og bare ta en helg der. Uten noe som helst planlegging eller research. Bare møte opp på danskebåt-kaia f.eks.

 

Ett vanskelig land kan være Nigeria, med visumstress, research, dyre flybilletter og ikke særlig turist-vennlig.

Lenke til kommentar

hva er et lett og vanskelig land? :p

 

Avhenger av hvor vanskelige de er å besøke. F.eks. er de fleste land i Europa lette, men de fleste land i Afrika vanskelige.

 

Hva skal til for at du teller med et land? For min del gjelder det bare hvis jeg har vært der i minimum 24 timer i strekk. Så jeg har droppet mange mellomlandinger og "svippturer", som restaurantbesøk i Romania og Russland (hvor vi da bare har kjørt over grensen i noen par timer).

 

At jeg har vært der en stund og oppdaget landet. Teller selvfølgelig ikke med mellomlandinger eller bare kjøring (bil, tog eller lignende) gjennom landet. Har ikke noe krav på antall timer, da jeg f.eks. syns 24 timer i Vatikanstaten er alt for mye, mens 7 dager i Kina, India eller USA er alt for lite.

 

Og btw. hvordan klarte du å bare være i Russland i noen timer? Visum var ganske stress de par gangene jeg har vært der (rundt 3 uker til sammen).

 

Mye reising der Coffey! Men husk at cuba ligger i Latin-Amerika som hører til Nord. Ellers hadde det vært 2 land i Nord-Amerika og neste 40 i Sør-Amerika

Ah, okay. Jeg var litt i tvil, og prøvde å google meg fram til det. Rettet på det nå.

 

Her er en god side for å sjekke hva som er land og hvilke verdensdeler de ligger i: http://www.worldatlas.com/cntycont.htm

 

EDIT: Skottland er forresten ikke ett eget land. England, Wales og Skottland er deler av Storbrittania!

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Har ikke noe krav på antall timer, da jeg f.eks. syns 24 timer i Vatikanstaten er alt for mye, mens 7 dager i Kina, India eller USA er alt for lite.

 

Og btw. hvordan klarte du å bare være i Russland i noen timer? Visum var ganske stress de par gangene jeg har vært der (rundt 3 uker til sammen).

Haha, du har et poeng der. Jeg var nok ikke mer enn 8 timer i Vatikanstaten. Kanskje å telle timer ikke er en så god regel egentlig, kanskje jeg heller burde regne etter om jeg fikk en opplevelse av landet og kulturen, istedet.

 

Når det gjelder Russland, så vet jeg ikke. Det er faren min som nevnte for meg at jeg hadde vært i Russland i noen timer, når vi besøkte Finland når jeg var 5-6 år gammel. Jeg kan spørre han om hva vi egentlig gjorde.

 

Men hvordan har du fått til i besøke 25 land på to år? Både tid- og pengemessig.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Men hvordan har du fått til i besøke 25 land på to år? Både tid- og pengemessig.

 

Er jo nesten 4 år siden jeg var 18.

 

Pengemessig skyldes at jeg lever ganske beskjedent til vanlig, klarer å spare en del av månedlig stipend og lån. Jobber en god del ved siden av studiene + mange uker på sommeren. Klarer å få reisene billig ved å finne billige flybilletter, bo relativt billig, bruker nesten alltid kollektivtransport, unngår turistfeller osv. Klarer meg som regel på rundt 10.000 på en ferie (14-20 dager) og det er jo bare 10 dager med jobbing.

 

Tidsmessig går jeg ett hardt studie, men lærer veldig lett og er effektiv når jeg først jobber så klarer fint å få tatt noen ferier i løpet av studieåret + jul, sommer, påske osv.

 

jeg har en regel om og være minimum 48timer i et land før jeg kan tele det og har også måtte være full der.

har hvert i ca 47land nå og regner med og runde 60 i løpet av et år.

neste mandag drar jeg på en ny 8månders tur

 

Hvor går turen denne gangen da?

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Men hvordan har du fått til i besøke 25 land på to år? Både tid- og pengemessig.

 

Er jo nesten 4 år siden jeg var 18.

 

Pengemessig skyldes at jeg lever ganske beskjedent til vanlig, klarer å spare en del av månedlig stipend og lån. Jobber en god del ved siden av studiene + mange uker på sommeren. Klarer å få reisene billig ved å finne billige flybilletter, bo relativt billig, bruker nesten alltid kollektivtransport, unngår turistfeller osv. Klarer meg som regel på rundt 10.000 på en ferie (14-20 dager) og det er jo bare 10 dager med jobbing.

 

Tidsmessig går jeg ett hardt studie, men lærer veldig lett og er effektiv når jeg først jobber så klarer fint å få tatt noen ferier i løpet av studieåret + jul, sommer, påske osv.

Jeg fikk 18 år til å bli 20 av en eller annen grunn. Men når du reiser på en to ukers tur, er det innen et land, eller pleier du å kominere naboland?

 

Et annet spørsmål, siden vi er i nesten samme alder. Hvilket land ville du anbefalt meg å reise til (alene) av de jeg ikke har på listen min, hvis jeg nevner at jeg aldri har reist helt alene før.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...