Gå til innhold

Skal kjøpe en kraftig gamer pc til 13000-15000kr! Kan dette oppsettet bli bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Q9550, og bruker maskinen til endel gaming. Klokka den til 3.3 ghz, med idle temp på ca 30* på kjernen (kan sikkert gå endel høyere). Er meget klokkevillig, bare å øke litt på FSB i bios, og pga multiplieren er på 8.5 er det lite som skal til for å få en sinnsykt bra cpu! så med en slik quad blir du uansett ikke holdt tilbake i ytelse i spill i forhold til 2 kjerner.

 

Ingen spill pr idag som drar utnytte av klokkehastigheter over 3.2 ghz på flerkjerna cpuer heller.

Endret av orbok
Lenke til kommentar

Pøh, jo større Hastighet jo bedre. Men det er sant at du "tjener" mer på å overklokke fra dine nevnte hastigheter, enn f.eks 3.2 til 3.8. :)

 

Angående Temperaturer: 45 Nm har en ødelagt sensor, så temperaturene blir ikke riktige. :)

 

Var seint om natta :p hadde ikke trykket oppdater.. skal funke no

Den funker ikke for min del ihvertfall, du må legge inn en ny link, ikke vise den gamle. :)

Lenke til kommentar
Angående Temperaturer: 45 Nm har en ødelagt sensor, så temperaturene blir ikke riktige. :)

 

Gjelder det alle 45nm-ene? En E7200 jeg installerte i sommer i en billig-PC hadde mistenkelig lave temperaturer. Har du noen referanse på dette? Jeg mener er den helt ødelagt eller kan en kalibrere den inn?

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415
Og ville ikke valgt E8600 da E8500/E8400 kommer med den nye Steppingen til Intel, EO, som gjør den til en mye bedre overklokker - og siden du ikke skal gjøre det, er det litt irrelevant. :)

Gå for en E8500 ;)

E8600 kommer med E0 stepping.

Q9550 produsert etter 22. august kommer med E0 stepping.

 

Problemet er at nettbutikker ikke opplyser om stepping,

de sitter nok uansett på større mengder Q9550 med C1 på lager som selges ut først.

Lenke til kommentar
Angående Temperaturer: 45 Nm har en ødelagt sensor, så temperaturene blir ikke riktige. :)

 

Gjelder det alle 45nm-ene? En E7200 jeg installerte i sommer i en billig-PC hadde mistenkelig lave temperaturer. Har du noen referanse på dette? Jeg mener er den helt ødelagt eller kan en kalibrere den inn?

Her har du ihvertfall litt. :)

Det er helt vidt forskjellig, jeg hadde en E8500 som viste 85 grader, og når jeg kjente på Kjøleribba så var den ihvertfall ikke mer enn 35 grader. :)

 

WkNd: E8400/E8500 og flere, kommer med den nye steppinga, ikke bare E8600 - Den var kun den første CPU'n med steppinga, vet ikke helt om alle nettbutikkene har fått inn den nye steppinga på sine CPU'er, ser at "luckey666" har spørt litt rundt om dette. :)

 

Edit: Over til topic: Oppsettet ser veldig bra ut, men ikke kjøpe et stacker kabinett, det er utrolig dyrt og dårlig etter min mening (Kabinetter går vel for det meste på smak og behag), uansett, ville heller prioritert et Antec P182.

Har ikke sett mye av Q9650'en enda, så skal ikke kommentere den så veldig mye. Men med sine 3 Ghz så virker ihvertfall den ikke "slapp" som f.eks Q9300/Q9450.

 

Og iforhold til dine komponenter ser hovedkortet rett og slett stuselig ut (Selv om jeg anbefalte det). Og angående CPU-kjøleren, ville jeg heller gått for en TRUE (Thermalright Ultra 120 extreme) isteden for et halvdårlig Vannkjølingssett, selv om Vannkjølingen er noe bedre så er det ikke nevneverdig forskjell, og viss du ikke skal overklokke er en slik kjøling bortkastet, da holder det til og med, med Stock kjøleren. :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg ville valgt 4870x2 skjermkortet fra ATI. Det er et veldig kraftig kort som fungerer supert til gaming.

 

Ang. skjerm ville jeg valgt 24", men hvis ser mye på filmer (som er lasta ned fra nett) ville jeg gått for 22". Det er selvfølgelig ikke store forskjellen på filmer med en 22" og en 24" såklart, men jo mindre skjermen er, jo mindre trenger bildet (filmen) å strekke seg ut for å fylle hele skjermen.

 

Ang. prosessor ville jeg valgt en sterk quad-core prosessor. Regner med at quad prosessorene blir mer brukbare enn dual-core i nær fremtid.

 

Når det gjelder hovedkort, bør du velge ett fra ASUS eller XFX, de har mest erfaring når det gjelder gaming utstyr.

 

Lykke til med valg av PC.

HansiFansi

Lenke til kommentar
Når det gjelder hovedkort, bør du velge ett fra ASUS eller XFX, de har mest erfaring når det gjelder gaming utstyr.

 

XFX hovedkort er jo bare tull når du anbefaler ATI 4870X2. :hmm: De XFX kortene jeg finner i prisguiden er alle for NVIDIA SLI med nForce chipset. Ville ikke anbefale det med mindre du skal kjøre SLI og AMD CPU.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

 

Jeg er usikker på om den stive prisen på Q9650 står i forhold til ytelse når du sammenligner med Q9550, men du må se det ann ;) Om du trenger å knipe inn på budsjettet ville jeg ha valgt Q9550

 

PS: Morsomt at du velger et "NVIDIA" kabinett og putter ATi kort inni PCen... ;)

Hehe, det "Nvidia" kabinettet har ikke noe som er optimalisert iforhold til andre Kabinetter, rimelig latterlig navn :)

 

Asus er heller på ingen måte den beste hovedkort produsenten, men de er den største, mye pga sin ekstreme markedsføring og juksete tall som ialt er klæshet sammen på en "kul" forpakning, sier ikke at Asus er dårlig, snarere motsatt. Men det finnes andre hovedkortprodusenter som er bra, og ikke minst billigere, bare se bortifra MSI.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...