Gå til innhold

Skal kjøpe en kraftig gamer pc til 13000-15000kr! Kan dette oppsettet bli bedre?


Anbefalte innlegg

Gå for 4870x2, quadcore (siden du har budsjett til det)

750w er nok til et kort men skal du ha flere ville jeg kjørt på med en MIST 1000w

ville også valgt en litt større disk med 32MB cache

 

Har hørt mye skryt om Asus P5Q, men merk deg at dette ikke støtter full hastighet på CF

Ville også valgt et Antec p182 til kabinett, veldig stillegående og lett å bygge i

 

Stå på

zeq

 

Når du sier at det ikke går med full hastighet i CF, mener du vel ikke at det vil ha noe å si så lenge jeg har bare har EN 4870x2? Men 4870x2, er jo egentlig to skjermkort... Jeg skjønner ikke helt jeg :blush:

Ati 4870X2 har integrert Crossfire (CF), så det har ikke noe å si, men med en gang du skal ha to kort, fysiske, så endres Pci-express slottene dine til X8, isteden for X16-som skjermkort nåtildags ønsker å ha.

Men det er ikke snakk om "himmel eller hælvete"-forskjell, det er snakk om et par FPS.

Og et Antec P182 er å anbefale. :)

Og ville ikke valgt E8600 da E8500/E8400 kommer med den nye Steppingen til Intel, EO, som gjør den til en mye bedre overklokker - og siden du ikke skal gjøre det, er det litt irrelevant. :)

Gå for en E8500 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du merker Ingen praktisk forskjell mellom Pc8500 ram og Pc6400 ram.

Og angående 4-kjerna så mener jeg at dette er litt bortkasta. For det første så er det ikke ekte firekjerna CPU'er som finnes, altså separerte kjerner, men isteden "2x2" Kjerner.

 

Det har vært sagt lenge at nyere spill skal støtte 4-kjerna, det er over et år siden folk sa dette, det er er kun et fåtal av spill som bruker 4-kjerna, å støtte det er noe helt annet. :)

 

Vil heller råde trådstarter til å kjøpe en Dual Core CPU på minst 3 Ghz (altså E8400/E8500/E8600). :)

 

Var vel det man sa da 2 kjerner også kom... En E8600 er så og si like dyr som en Q9550. Da blir valget lett spør du meg. 4 kjerner er mer fremtidsrettet enn to.

 

Husk det tar tid å lage spill og særlig om man skal også skrive om kjernen, men jeg er sikker på at det kommer spill som utnytter 4, 6 og 8 kjerner fremover...

Lenke til kommentar
Det kan godt stemme, men nå tar det vel fortsatt litt tid før SSD diskene inntrer for ordentlig på markedet. :)

 

Jeg mente ikke at AHCI er treigt, men at noen Gigabyte kort har noe problemer. Det er mulig det kan fikses med en BIOS oppgradering? Jeg satt opp en PC med P35 kort fra Gigabyte og den bruker 5-6 sekunder når du slår den på etter BIOS skjermen for å sette opp diskene. Deretter booter Ubuntu på 13 sekunder.

AHCI gjør at det går mye raskere.

 

SSD har jeg ikke så stor tro på for store disker. Håper det kommer noe bedre enn SSD pga at SSDene har begrenset levetid (antall skrivinger).

Lenke til kommentar
Er sikker på det jeg å, men dette tar altfor lang tid.

Og en E8600 er ikke et godt kjøp iforhold til en E8500/E8400, det er samme stepping på dem og de klokker alle bra.

 

Ta f.eks en Q6600 på standard klokk med et 4870X2, det kan faktisk bli en flaskehals.

 

Hvem kjøper 65nm prosessor?

 

 

Det med steppinga forutsetter at:

  1. Butikken gidder å lete opp de med E0 (noe som flere ikke gjør)
  2. At du overklokker (som ikke var aktuelt her)

Lenke til kommentar
Det kan godt stemme, men nå tar det vel fortsatt litt tid før SSD diskene inntrer for ordentlig på markedet. :)

 

Jeg mente ikke at AHCI er treigt, men at noen Gigabyte kort har noe problemer. Det er mulig det kan fikses med en BIOS oppgradering? Jeg satt opp en PC med P35 kort fra Gigabyte og den bruker 5-6 sekunder når du slår den på etter BIOS skjermen for å sette opp diskene. Deretter booter Ubuntu på 13 sekunder.

AHCI gjør at det går mye raskere.

 

SSD har jeg ikke så stor tro på for store disker. Håper det kommer noe bedre enn SSD pga at SSDene har begrenset levetid (antall skrivinger).

Det mente jeg å, det er massevis av problemer med SSD og spesielt da OCZ.

Og P35 begynner jo egentlig å bli et gammelt chipsett også. :)

 

65 nm CPU'er er absolutt ikke noe i veien med å velge, F.eks Q9300 mot en Q6600 er Q6600'n bedre pga bedre overklokkings potensialet. :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Dersom vi ikke tenker pris, hvilken prosessor vil klare seg best til spill som far cry 2, og andre spill som kommer i slutten av 2008 og i løpet av 2009, Intel Core 2 Quad Q9550 eller Intel Core™ 2 Duo E8600? Er ikke sikkert det er så enkelt å svare på det, men det går ann å prøve ;)

Endret av kristian04
Lenke til kommentar
Til gaming er E8600 best, først når du klokker en Quad CPU så begynner det å bli rimelig bra. :)

Men ikke velg E8600 det er ikke 1 prosent mer ytelse enn E8500. :)

 

Ok :thumbup: Dette høres kanskje dumt ut, men det er vel ikke noen dyrere og bedre 2-kjerners jeg kan gå for da? Jeg har jo budsjett for å kjøpe prosessor for mellom 2000 3000 kr, som Quad Q9550, men kanskje det er lite vits i det...

Lenke til kommentar
Er dette en pc å gå for? Er i jakt i samma prisklasse som trådstarter og lurer litt på denne pcen her

 

http://www.pcstyling.no/product_info.php?c...8eb19679bd236ad

 

Eller burde eg sette sammen komponenter selv på kompletts

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10307

 

Likte den derre hos pc-styling der! Men skjermkortet burde vel kanskje heller vært byttet ut med en 4870x2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...