Gå til innhold

Norskutviklet løsning for filoverføring


Anbefalte innlegg

"Tjenesten støtter datamengder inntil 25 GB og fungerer uten at brukeren trenger å registrere seg eller installere programvare."

 

Hm, hvorfor ble jeg da møtt med følgende, helt unødvendige, meldingen;

 

"You need to install flash player to use Filemail.com!"

 

Lattelig? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er gamle nyheter.

 

Etter å ha prøvd de aller fleste tjenester inkludert filemail.com, har vårt selskap konkludert med at som profesjonell bruker har vi bedre nytte av produktene til Fileflow Technologies (www.fileflow.com).

 

Her kan du sende hele mappe strukturer, det er ingen begrensning på filstørrelsen, drag -n drop, og en utmerket kundeservice.

 

Disse har vært i bransjen i mange år, og jeg tror de har funnet ut en del de andre tjenestene fortsatt sliter med.

 

 

Hei FileExpert :)

 

Du sier du har testet Filemail, og en rekke andre. Du må i så fall teste bedriftskontoen til Filemail da.. det går ikke ann å sammenlikne epler og pærer vettu :)

 

FileFlow har et kurrant produkt, selv om det begynner å gå litt ut på dato. En fordel de helt klart har er muligheten å laste opp mapper ja. Dette kan ikke vi, pga vi bruker Adobe Flex og ikke Java.

 

Drag'n drop er også helt klart en grei funksjonalitet for en desktop applikasjon. Filemail har ikke kommet så langt foreløpig. Vi vurderer å lage en liten desktop applikaskjon, i tillegg til en Outlook plugin. (Det er overraskende lite Bedriftskunder som har spurt om dette hittil.)

 

En av de store ulempene med Fileflow sitt FastSend produkt er (som jeg tidligere har nevnt) at også mottaker må ha Java installert for å få et fornuftig grensesnitt når man skal laste ned filer.

 

Du har rett i at FileFlow har drevet på i noen år ja...men med et driftsresultat i 2007 på hele -5,5 MNOK (-60% EBIT!) så spørs det hvor lenge FileFlow aksjonærene er interessert i å holde skuta flytende..... tiden vil vel vise.

 

Men for all del...alltid spennende med litt norsk konkurranse og.

 

FileExpert: Ta kontakt, så skal jeg sette opp en bedriftskonto til deg, så kan du teste litt mer og gjøre deg opp en mening på egen hånd :)

 

Vi setter også stor pris på forslag til hvordan vi kan forbedre tjenesten.

 

 

N.

Filemail.com

 

Jeg har selv "lekte" med flex og det gikk bra med mapper og drag'n'drop (det var for moro skyld i en backup løsning på USB disk). Når det gjelder desktop app, kan dere bruke AIR som er ganske lik FLEX. Det bør ikke være noe problem med det.

 

Når det er snakk om Java installasjon er argumentet helt feil. Java er installert på alle Mac og mestparten av PC. Du kommer med kommentarer at Flash er spredd på stort sett alle maskin men det er ikke mindre spredd med Java. I tillegg, blir den snart 100% open source. Det kan vi vente lenge fra Adobe. (Beklager hvis det er litt direkt men...hehe... jeg er Java programmer).

 

Jeg ser også at du snakker at dere er billigere. Det er ganske feil det og. Deres premium konto er billigere med 10GB grense per dag men premium (25GB/dag) på 100$ i måned er fortsatt mye dyrere enn fileflow som ikke begrenser opplasting.

 

På en litt mer teknisk nysgjerrighet nivå, lurer jeg på hvorfor det er begrenset til 2GB? Bruker dere en Apache post eller put upload og det er grensen i Apache? I så fall er det kanskje en idé å bruke en tomcat server for å ta imot filen (hehe... Java igjen) for å fjerne slike begrensninger. Det er mange eksempler på web.

 

OGså angående Java i Google browser. Det virker helt fint hos meg. Undersøkte litt og fant at det er Java 6 update 10 som er løsningen.

 

En ting til... Det hadde vært litt morsomt å få Fileflow folk til å kommentere saken.

 

 

Hei Geof

 

Mapper og Drag'n Drop fungerer i Air(desktop), men ikke i Flex(web). Se http://livedocs.adobe.com/flex/3/langref/index.html for API detailjer over hvilke klasser som tilhører hvor.

 

Air er en utmerket kandidat til å lage en desktop applikasjon ja.

 

Java Appletts er helt klart et alternativ vi har vurdert. Over 90% av de besøkene på filemail har Java installert, så det er nokså utbredt. Det finnes imidlertid en rekke tungtveiende grunner til ikke å bruke Applets http://en.wikipedia.org/wiki/Java_applet#Disadvantages, den viktigste er kanskje at det er treigt å programmere i og tungt å starte opp for klienter sammenliknet med bl.a. Flex. JavaFX har derimot mer potensiale, men stiller (pr i dag) helt klart bakerst i klassen, sammenliknet med både Silverlight og Flex/Flash. (Jeg er selv Java fan/utvikler, blir spennende å se hva som skjer videre med JavaFX)

 

Java blir nok snart open source ja.. Flex er det allerede :)http://opensource.adobe.com/wiki/display/flexsdk

 

Filbegrensning skyldes i hovedsak en "bug" i Flash Player der filstørrelse er implementert som en int (maks størrelse er 2,147,483,648 (byte), som er lik 2048 MB / 2 GB).

 

Skal legge inn Java6 Update 10 og se om det går bedre :)

 

Forstår ikke hele pris sammenlikningen din, men det stemmer at bedriftskontoen vår har en begrensning på 25 GB pr dag. Dersom noen har behov for mer er vi fleksible her.

Ett år (1 lisens) med FileFlow koster ca 3200 kr, mens et år med Filemail koster 2800 kr.

 

Med ti lisenser så koster FileFlow 32 000 kr pr år (evt 24 000 kr uten tlf support).

Med ti lisenser så koster Filemail 6600 kr pr år.

 

 

Njål :)

Filemail.com

Lenke til kommentar
"Tjenesten støtter datamengder inntil 25 GB og fungerer uten at brukeren trenger å registrere seg eller installere programvare."

 

Hm, hvorfor ble jeg da møtt med følgende, helt unødvendige, meldingen;

 

"You need to install flash player to use Filemail.com!"

 

Lattelig? :)

 

En sannhet med modifikasjoner :) Du trenger (desverre) Flash for å laste opp filer. Over 98% av alle pc'er/mac etc har dette installert, så dette er ikke noe stort problem i praksis. Noen alternativer er å bruke Java Applett (mindre utbredt) eller en html basert uploader, der man må browse og velge en-og-en fil... men vi har altså valgt å satse på Flex(Flash) her.

 

Håper du får til Flash installering og får testet tjenesten :)

 

Njål

Filemail.com

Lenke til kommentar
Hømm, siden vi har en representant fra firmaet her, du sier dere har 220 000 kunder, hvordan klarer dere å takle alle dataene?

 

Edit: det var altså hvor mye diskplass har dere? :)

 

 

Hei kork :)

 

Kan si så mye som at vi har en del terabyte med diskplass. Husk også at filer blir automatisk fjernet på våre servere etter at de er gått ut på dato, så samtidig som vi får mye ny data inn, så får vi fjernet en god del og.

 

Njål

Filemail.com

Lenke til kommentar

 

Jeg har selv "lekte" med flex og det gikk bra med mapper og drag'n'drop (det var for moro skyld i en backup løsning på USB disk). Når det gjelder desktop app, kan dere bruke AIR som er ganske lik FLEX. Det bør ikke være noe problem med det.

 

Når det er snakk om Java installasjon er argumentet helt feil. Java er installert på alle Mac og mestparten av PC. Du kommer med kommentarer at Flash er spredd på stort sett alle maskin men det er ikke mindre spredd med Java. I tillegg, blir den snart 100% open source. Det kan vi vente lenge fra Adobe. (Beklager hvis det er litt direkt men...hehe... jeg er Java programmer).

 

Jeg ser også at du snakker at dere er billigere. Det er ganske feil det og. Deres premium konto er billigere med 10GB grense per dag men premium (25GB/dag) på 100$ i måned er fortsatt mye dyrere enn fileflow som ikke begrenser opplasting.

 

På en litt mer teknisk nysgjerrighet nivå, lurer jeg på hvorfor det er begrenset til 2GB? Bruker dere en Apache post eller put upload og det er grensen i Apache? I så fall er det kanskje en idé å bruke en tomcat server for å ta imot filen (hehe... Java igjen) for å fjerne slike begrensninger. Det er mange eksempler på web.

 

OGså angående Java i Google browser. Det virker helt fint hos meg. Undersøkte litt og fant at det er Java 6 update 10 som er løsningen.

 

En ting til... Det hadde vært litt morsomt å få Fileflow folk til å kommentere saken.

 

 

Hei Geof

 

Mapper og Drag'n Drop fungerer i Air(desktop), men ikke i Flex(web). Se http://livedocs.adobe.com/flex/3/langref/index.html for API detailjer over hvilke klasser som tilhører hvor.

 

Air er en utmerket kandidat til å lage en desktop applikasjon ja.

 

Java Appletts er helt klart et alternativ vi har vurdert. Over 90% av de besøkene på filemail har Java installert, så det er nokså utbredt. Det finnes imidlertid en rekke tungtveiende grunner til ikke å bruke Applets http://en.wikipedia.org/wiki/Java_applet#Disadvantages, den viktigste er kanskje at det er treigt å programmere i og tungt å starte opp for klienter sammenliknet med bl.a. Flex. JavaFX har derimot mer potensiale, men stiller (pr i dag) helt klart bakerst i klassen, sammenliknet med både Silverlight og Flex/Flash. (Jeg er selv Java fan/utvikler, blir spennende å se hva som skjer videre med JavaFX)

 

Java blir nok snart open source ja.. Flex er det allerede :)http://opensource.adobe.com/wiki/display/flexsdk

 

Filbegrensning skyldes i hovedsak en "bug" i Flash Player der filstørrelse er implementert som en int (maks størrelse er 2,147,483,648 (byte), som er lik 2048 MB / 2 GB).

 

Skal legge inn Java6 Update 10 og se om det går bedre :)

 

Forstår ikke hele pris sammenlikningen din, men det stemmer at bedriftskontoen vår har en begrensning på 25 GB pr dag. Dersom noen har behov for mer er vi fleksible her.

Ett år (1 lisens) med FileFlow koster ca 3200 kr, mens et år med Filemail koster 2800 kr.

 

Med ti lisenser så koster FileFlow 32 000 kr pr år (evt 24 000 kr uten tlf support).

Med ti lisenser så koster Filemail 6600 kr pr år.

 

 

Njål :)

Filemail.com

 

Jeg trodde drag'n'drop var implementert i Flex 3 også. Det er da mulig at jeg tar feil. Det var i Beta når jeg prøvde.

 

Når det gjelder ulemper med Java, er det greit nok med listen fra Wikipedia men vi kan lage (nesten) samme liste for flash:

- it requires the Java plug-in, which isn't available by default on all web browsers. (Samme med Flash)

- an implementation of the Sun Java plug-in does not exist for AMD64/Intel64 processors. (ser ikke problemet siden det er implementert av andre og man kan kjøre 32bit browser på 64bit maskin)

- it cannot start until the Java Virtual Machine is running, and this may have significant startup time the first time it is used. (Det må jeg selvsagt være enig i men det er lik problem med flash eventuelt i mindre grad)

- if untrusted, it has severely limited access to the user's system - in particular having no direct access to the client's disk or clipboard. (skulle bare mangle. kan ikke tenke meg å la et program få alle rettighetene på maskinen min uten at jeg godkjenner det)

- some organizations only allow software installed by the administrators. As a result, many users cannot view applets by default. (samme for flash)

- applets may require a specific JRE. (Jeg kan ikke se at det er et problem siden det er en ganske bra auto-update og igjen... samme for flash inkl. auto-update)

 

Sammenlikning er ganske enkelt. Du bruker ikke filemail corporate pris (100$/month). Det er greit at dere har en "billig" version (og en gratis :thumbup: ) men, for profesjonelle, er det fort over 10GB. Forresten, har vi ganske mange flere enn 10 Fastsend og betaler ikke så mye som du påpeker.

 

Sist poeng med Java er at du kan kjøre uten UI. For eksempel, på en server. Jeg kan ikke huske at AIR gjorde det men jeg kan ta feil. Jeg vil ikke høre pessimist men AIR/FLEX/flash har en ganske lang vei å gå. (Og jeg liker ikke Adobe) :D

 

 

 

"Tjenesten støtter datamengder inntil 25 GB og fungerer uten at brukeren trenger å registrere seg eller installere programvare."

 

Hm, hvorfor ble jeg da møtt med følgende, helt unødvendige, meldingen;

 

"You need to install flash player to use Filemail.com!"

 

Lattelig? :)

 

En sannhet med modifikasjoner :) Du trenger (desverre) Flash for å laste opp filer. Over 98% av alle pc'er/mac etc har dette installert, så dette er ikke noe stort problem i praksis. Noen alternativer er å bruke Java Applett (mindre utbredt) eller en html basert uploader, der man må browse og velge en-og-en fil... men vi har altså valgt å satse på Flex(Flash) her.

 

Håper du får til Flash installering og får testet tjenesten :)

 

Njål

Filemail.com

 

Jeg vil bare nevne at det er ditt argument Njål. Så må du forvente å få den tilbake ;)

Lenke til kommentar

Hei geof :)

 

Det finnes fordeler og ulemper med alle slags 3 parts plugins. Vi er imidlertid av den oppfatningen at listen over ulemper er en del større for Java Applets enn Flex/Flash når man ser på kravene en tjenste som Filemail.com har.

 

Som jeg nevnte er de to viktigste ulempene med Java Applets at det er treigt å programmere i, og tungt å laste. Man unngår også mye problemer ved å velge en 3 parts teknologi som er utbredt i over 98% av alle browsere, i forhold til 90% som er tilfellet med Java (på Filemail siden). Et kjapt søk i Innboksen våres viser at vi har mottatt 12 mailer med spm. om Flash Player siden mars i år (av 220 000 brukere).. dette er noe vi fint kan leve med.

 

En ting jeg savner i Flex er flere tråder... dette er noe jeg setter stor pris på i Java Applets :)

 

[Edit: Typo..]

Hvor du får 100$ i måneden fra er jeg usikker på, dersom det står dette noe sted på siden må vi få rettet det. Hvis du går til http://www.filemail.com/corporatesignup.aspx så ser du at prisen er per bruker per år.

 

For å understreke det - 10 corporate brukere i ett år koster 1320 dollar, og de kan da sende 25 GB per bruker per dag.

 

Hvor mange fastsend kontoer har dere - og hva koster det?

 

Det vil aldri være aktuelt å kjøre en Flex/Air applikasjon uten GUI. Dette er teknologier som er lagd for å brukes i presentasjonslaget, og er absolutt ikke lagd for å kjøre som services/daemons etc. Flex er et verktøy for å lage rike internett applikasjoner (RIAs) som det så fint heter :)

 

Håper dette oppklarte en del for deg

 

Njål :)

Filemail.com

Endret av ng81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...