Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Men finnes det vindmåler på samme måte som kikkerten? Mener å huske at jeg har sett det, og det hadde jo vært kjekt å ha når man skal starte branner. :)

 

Ohh, det hadde vært fancy.

 

Noe de burde lagt inn sammens med vindmåler som hadde vært stilig er at kuler ikke går rett fram, altså man beregner avstand + vind når man skal bruke sniper rifle, det hadde gjort at den ikke er så overpowered.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satan kor svært områdene er. Men gameplayet er enormt bra. Endte ned en fjellskråning med fienden og fikk en pinne gjennom beinet mitt som jeg måtte dra ut. Så skulle jeg ta ut en bil som kjørte realtime rundt omkring. Bare sprang opp til en fjelltopp, la meg ned med sniper og tok ut sjåføren fra rimelig bra avstand. :D Så konge.

Lenke til kommentar

hmmmmmm..... vet ikke hva jeg skal si til dette......sitter med et veldig blandet intrykk...

 

 

at jeg måtte høre åpningsdialogen til han journalisten 5 ganger før jeg skjønte at man måtte trykke enter for hver setning han sa for å bli ferdig, kjempeskuffende - slurvete kort og greit. på 3 år bør man luke ut slike feil.

 

hitbox, og hvordan blodet spruter når man treffer- ikke realistisk eller min smak i det hele tatt, hadde jeg guffa på med en ak i brystet på noen så blodet spruta så mye, hadde jeg ikke forventa at de skulle fortsette å kjempe mot meg, men sånn er det her

 

stemninga i spillet, ikke min smak, altfor dystert. Far Cry 2 var mye bedre på dette med sin lette stemning på idylliske øyer med bra vær.

 

malariagreia drar ned hele opplevelsen min, spesielt at man må stresse langt etter den dumme medisinen.

 

hvor langt han kan sprinte, alt for kort, en leiesoldat

bør greie å sprinte mer enn 15 meter, men det er kanskje pga den ¤#"% malariaen?

 

At man må ordne så mye ærend hele tia gta-style passer ikke dette spillet synes jeg.

 

dårligste AI jeg har sett på veldig lenge, AI i Q2 er jo faktisk bedre/mer realistisk.

og Far Cry sin må jeg si owner den.

 

det med vaktpostene som er etter meg hele tia :thumbdown:

 

får ikke helt følelsen av frihet når det er fjell som gjør at hvor jeg kan dra blir så begrenset, i byene er det også utrolig klaustrofobisk

 

 

 

gode ting ved spillet:

 

veldig bra grafikk, og det var ikke spesielt tungdrevent heller, fikk en fin balanse mellom grafikk og fps på hd3870 kortet mitt, grafisk og flytmessig var det veldig behagelig.

 

kult at man må unjamme og fikse biler, men det blir kanskje bare et irritasjonsmoment med jamminga etter hvert.

 

karakterne virker veldig levende og naturtro.

 

Det er vel egentlig alt positivt jeg har å si etter å ha spilt i 3 timer....

 

 

noen som er enige/uenige?

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Det er som sakt i mange andre forum:

 

far Cry 2 er mere for hardcore FPS og PC gamere. Det krever MYE av spillern i forhold til andre spill. Du må leve deg inn i spillet, kan ikke sløve like mye rundt som i GTA. Noen elsker det, andre hater det. Ok noen syntes det er ok. Sån er det alltid.

 

Veldig bra at det ikke bare er folk som skryter her! Gjør det lettere for dem som ikke har bestemt seg å gjøre opp en mening samtidig som topicen blir mye sakligere :)

 

Men jeg ELSKER det :D

Lenke til kommentar

Jeg liker FPS, men synes Far Cry 2 kunne ha vært mye bedre. Ideen med litt sandbox og et spill uten faste retningslinjer er bra, men det finnes ikke noe struktur på historie-delen, og da blir det mye rykk-og-napp spilling. Faktisk så satt jeg og tenkte på Boiling Point når jeg begynte å spille. Det ligner jo. Men der ble du ikke skutt på av alt og alle. Er nesten bekymra for at det kommer aper hoppende ut av jungelen med maskingevær..

Lenke til kommentar

Greit med de postene med vakter, men hvis man hadde tatt de ut 1 gang synes jeg ikke de burde kommet tilbake, for det er så heftig irreterende å stoppe for å drepe flere ganger før du får gjort missionet, det suucks :(

og nå har jeg gjort sick mange missions bare for å få AS50, men ser ikke ut som jeg får gjort våpen dealer quest på lenge :(

Lenke til kommentar
Det er som sakt i mange andre forum:

 

far Cry 2 er mere for hardcore FPS og PC gamere. Det krever MYE av spillern i forhold til andre spill. Du må leve deg inn i spillet, kan ikke sløve like mye rundt som i GTA. Noen elsker det, andre hater det. Ok noen syntes det er ok. Sån er det alltid.

 

Veldig bra at det ikke bare er folk som skryter her! Gjør det lettere for dem som ikke har bestemt seg å gjøre opp en mening samtidig som topicen blir mye sakligere :)

 

Men jeg ELSKER det :D

 

Helt enig, hvis man spiller det som en average fps shooter så kommer man ikke til å skjønne noe som helst. Tror jeg har hatt en av mine kuleste singleplayer opplevelser allerede på den korte tiden. Fienden er dritkul syns jeg, med at de hopper inn i kjøretøy og følger etter deg. Så er det mange vaktbiler som kjører rundt omkring også. Når de oppdaget at jeg hadde drept en person hoppet de ut og speidet etter meg :p

 

Og det at du må plukke ut kuler og pinner utav kroppen syns jeg er dritherlig hehe.

Så singleplayeren for meg har vært dritkult sålangt, langt mer vakrere og absolutt bedre gameplay enn Crysis som var dødfødt syns jeg.

Men nå kjøpte jeg spillet her primært for multiplayeren.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
hmmmmmm..... vet ikke hva jeg skal si til dette......sitter med et veldig blandet intrykk..

bla

bla

bla

 

noen som er enige/uenige?

 

enig i flere av punktene dine. dialogene er irriterende med at man må høre de på nytt om man går for langt unna. har i tillegg slitt med at noen mister lyden når de snakker og at noen ikke ville strate å snakke og jeg måtte loade på nytt. men dialogene har god voiceacting og fungerer bra når alt går som det skal.

 

hitboxene duger greit. synes folka tåler litt overdrevent mye med tanke på at de er beskyttet av en skitten t-skjorte.

 

selv liker jeg stemninga, men føler meg merkelig nok ganske innestengt til tider selv om dette skal være et open world spill

 

malariaen = ubrukelig gameplay element og håper man får fjernet den for godt etterhvert i spillet.

 

prøv selv å spurte med en ak47, deagle, SMG, RPG, ammo og alt annen den karen merkelig nok klarer å pakke lett tilgjengelig på ryggen

 

AI'en var oppskrytt ja. tror det har mer med at den prioriterer feil. liker at den faktisk prøver å flanke, finne cover osv, men flere ganger prøver den å springe fram og tilbake og ender opp som et pissenkelt mål. den er også så aggresiv til tider at det er latterlig. greit at de vil drepe deg, men de ser jo faen meg ikke ut til å ha noen lyst på sitt eget liv.

 

vaktpostene er morsome, men litt mange av dem maybe

 

mange fjell ja, men byene fungerer fint. kun litt problemer med områder som er for møre til at jeg ser en skit( sikkert pga grafikkinnstillingene mine)

 

 

 

og så en kjapp oppsumering av hva jeg liker så langt:

-ildspredning og alt man kan bruke den til

-liker dunia motoren godt. yter generelt veldig godt selv på svakere maskiner som min

-på tross av et lite anntall forskjellige våpen så liker jeg hvordan de fungerer og ser ut

-bra historie, karakterer osv (spes til FPS å være)

-MYE å gjøre

-ikke noe HUD(nesten).

-forlater sjelden hovedpersonens syn

-liker vrien de har gjort på healtbaren og det generelt

-realistiske omgivelser. sort off...

-MAP-EDITOREN<3

-muligheten til å velge en av flere folk å spille som

Lenke til kommentar

Kan legge til min erfaring etter noen timer med spillet

 

Så langt er spilelt relativt kjedelig, og jeg er allerede lei av formelen på oppdragene, det er enten drep X eller drep både X,Y og Z. Spillet ser veldig bra ut, men jeg er litt skuffet over hvor ujevnt det flyter. Som regel har jeg en godt over spillbar FPS, men til tider (spesielt når jeg bruker kikkertsikktet) opplever jeg en voldsom hakking - jeg trodde først dette var fordi jeg krevde for mye av pc-en, men jeg får akkurat samme resultatet med lavere grafikkinstilligner.

 

Så langt imponerer dessverre Far Cry ikke, og jeg frykter at spillet dessverre kan være noe hypet.

Lenke til kommentar

teh STig spiller og CS:S?^^

 

Det flyter på konstant 50+ fps på min maskin! Så det er neppe spillet sin feil. Kanskje du trenger en reboot, det hjalp meg etter install.

 

Multiplayer ser også veldig bra ut!

Mens MAP EDITOR er sinnsykt! Her skal det lages konge maps! bare den er verdt pengene i seg selv :)

Lenke til kommentar
Helt enig, hvis man spiller det som en average fps shooter så kommer man ikke til å skjønne noe som helst.

 

litte enig med deg og caliente.. Digger spill som krever litt ekstra. Nå har jeg bare spillt halvannen time, men enn så lenge synest jeg STALKER:Clear Sky og ikke minst kongen av FPS de siste 12 månedene Bioshock begge er bedre, men har som sagt ikke spillt så mye ennå.. Gleder meg til å fortsette i morgen :)

 

 

ps: teksturene og modellene på våpenene er jo en vits? herregud så dårlige de er i forhold til clear sky :p men men..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Synd at jeg har skole i morgen, hvis ikke hadde jeg ihvertfall sittet et par timer til med Farcry

 

Kan jo nevne ting jeg liker\ikke liker

 

+Buds redder deg om du dør

+Bra ytelse (Med tanke på grafikk)

+Biler, og våpen

+Missions (Synes bare de siste jeg har gjort til nå var bra, ellers

en god del "Kjør dit, drep/hent/få, kom tilbake"

+At man trenger ikke bare 2 kuler for å ødelegge et tre (Crysis). (Vet ikke om det går å kappe det helt, men man kan skyte av greiner)

-AI`s tåler litt mye

-At gresset går igjennom bilen av og til

 

Kommer sikkert mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Våpnene er litt tamme ja. Men det merkes ikke etter 10min i spillet og de jammer og du skriker og sipper og kaster nader overalt for å redde deg! Det gir en glede å måtte fikse våpnene osv. :)

 

Om du bør kjøpe spillet? JA!!!

Og hvis du ikke liker det så selg det. Dette er en opplevelse jeg unner alle! Hvis du liker seriøse og litt hard core fps spill som krever skills så er dette for deg. Også fint hvis du liker å jakte på dyr osv. Morro bare å ligge å se på en kamå å kødde med folka.

 

Uansett er dte verdt å prøve for alle vil jeg si! Det er noen småfeil, men konseptet er helt nytt og det er UTROLIG morro hvis du gidder å sette deg inn i det.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...