Gå til innhold

Ikke spilt TW på ett år. Hva er nytt?


Anbefalte innlegg

Som sagt har ikke rørt TW på snart ett år og tenkte jeg skulle børste støvet av spillet og installere den på nytt. Jeg husker hovedgrunn til at jeg sluttet å spille var for lite realisme og for mange bugs. Det som irriterte meg mest var ”charge” funksjon for kavaleriet samt problemer med ”siege”. Mange ganger opplevde jeg at mine tropper kjørte seg fast opp trappene ved ”siege”. I tillegg var AI intelligensen alt for dårlig. I mange tilfeller (de fleste tilfeller) sto AI tropper passivt og ble slaktet av mine tropper. Realisme nivået var elendig i forhold hva som er historisk korrekt fra denne tiden, både når det gjelder hvem som deltok, hvilket handelssystem man brukte, hvilken samfunnsstruktur, hvilke soldater osv. Jeg fant en liten trøst ved å laste ned en realisme mode på TW forumet men som jeg ikke husker navnet på i dag.

 

Har vurdert å kjøpe Kingdoms men først vil jeg høre fra dere som allerede har Kingdoms om det er verd pengene? Hva får man med Kingdoms? Er de fleste bugs fjernet med Kingdoms?

 

Neste jeg lurer på er om det er kommet noen gode mods som bringer spillet nærmere realismen? I så fall hva kan dere anbefale? Har det kommet nye patch i det siste året?

 

Hadde vært greit med tilbakemeldinger.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det er faktisk ikke mer enn 2-3 dager siden oppdatering 1.3 hadde 1-årsjubileum. Den ble nemlig lansert 4. September 2007 og gjelder kun for vanlig Medieval 2: Total War, IKKE Kingdoms. (Spillet Kingdoms i seg selv blir forøvrig regnet som patch 1.4).

 

Informasjon om hva den oppdateringen gjør, hvordan den installeres, hvor den kan lastes ned osv, finner du i tråden som er laget for den patchen.

- Informasjon om patch 1.3 finner du her.

 

Denne oppdateringen fikser dog ikke noe som ser ut til å være relevant for enspillerdelen. Oppdatering 1.3 krever og at oppdatering 1.2 allerede er installert.

 

- Informasjon om 1.2 finner du her. (Inkluderer patch 1.1)

- Informasjon om 1.1 finner du her.

 

Den nyeste oppdateringen er dog 1.5, men den gjelder kun for de som har tilleggspakken Kingdoms.

- Informasjon om 1.5 finner du her.

 

Du lurer riktignok på om du vil kjøpe Kingdoms. Nå har jeg faktisk ikke fått spilt Kingdoms mye, på grunn av flust med PC-problemer, men i den perioden jeg spilte det, syntes jeg rett og slett at det var mye bedre enn den vanlige kampanjebiten i Medieval 2: Total War så jeg vil absolutt anbefale det. Spesielt likte jeg Crusades-kampanjen.

 

- Her er Gamer.no sin omtale av tilleggspakken

- Her er min kommentar til omtalen og hvordan jeg likte Kingdoms

 

Håper dette gjorde deg noe klokere ;)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

 

Men er det noen flere mode dere kan anbefale enn Stainless Steel-mode? Det virker som denne moden er den de fleste sverger til her på forumet?

 

En ting til som jeg lurer på er følgende: eksisterer det en stor campaign i Kingdoms ala den i den første originale versjon? Slik som jeg forstår det så er det bare fire små campaign med begrenset antall land, slik England, Norge, Skottland og Danmark i den ene campaign. Vil det si at kartet er da begrenset og at andre land slik som Spania, Frankrike osv ikke er med?

 

Siden Kingdoms inneholder patch 1.5, og alle tidligere patch før den, vil det automatisk bety at første versjon av spillet også oppdateres?

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ingen erfaringer med modifikasjoner til spillet. Men om de fleste støtter seg til den - er det nok en grunn til det.

 

Nei, det eksisterer ingen stor kampanje. Det er 4 kampanjer slik du beskriver, men det er ikke småkart heller og det er mange soner du blir nødt til å prøve å ta over. Landområdene til Spania og Frankrike i Europa er ikke med i spillet, men nasjonene i seg selv er derimot tilstede i kampanjen som finner sted i Amerika.

 

Her er forresten et bilde av hvordan noe av kartet til Britannia-kampanjen ser ut. Legg merke til hvor lite område det utgjør på minikartet.

i_358436.jpg

 

Kingdoms inneholder IKKE patch 1.5. Dette står det om i tråden til oppdatering 1.5, som jeg lenket til lenger oppe. 1.5 er nemlig en oppdatering utelukkende laget for Kingdoms og kom etter at Kingdoms kom ut. Kingdoms er i seg selv, som tidligere nevnt, regnet som patch 1.4 og alle tidligere patcher enn dette er derfor inkludert, men IKKE 1.5.

 

Det skal fint gå ann å installere Kingdoms på din maskin uantsett hvilken versjon av Medieval 2: Total War du sitter med, etter dette installerer du patch 1.5.

 

- Informasjonstråd for patch 1.5

Endret av TSP
Lenke til kommentar

TSP: Hvordan er Teutonic kampanjen. Er ikke den mye større enn England kampanjen? Har du mulighet å laste ned kartet over Teutonic kampanjen, hadde settet pris på det?

 

Siden Norge er med i England kampanjen hadde ikke det vært naturlig å ha Norge med på kartet? Litt snodig syns jeg.

 

Hvis man kjøper Kingdoms og laster ned 1.5 patch har det noen betydning for oppdateringer av første versjon, siden første versjon er begrenset til patch 1.3?

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...