Gå til innhold

Omtale av Medieval II Total War: Kingdoms (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du lede Norge til makten på de britiske øyer, eller skape et varig kristent kongedømme i Midtøsten? Her får du i alle fall muligheten til å prøve.

 

Les mer

9499438[/snapback]

 

Bra omtale. Ser veldig bra ut denne ekspansjonen her ja. Å spille som Norge på denne måten må jo være morsomt.

Forfatter fikk meg også til å både le og humre litt også...

 

F.eks

Dette er faktisk litt irriterende, fordi han kan finne på å dukke opp langt bak grensene dine med en stor hær – men okay, engelskmennene synes sikkert også det var ganske irriterende da han dukket opp i virkeligheten.

 

:!:

Lenke til kommentar

God omtale med humor i. Når det gjelder den modfikasjonen er det kanskje verdt å nevne at den faktisk er støttet av Creative Assembly og at de var med på å annonsere den.

http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/22440

 

Min egen mening om Kingdoms er at den har gitt meg samme føelsen som når jeg spilte Rome Total War første gang. Medieval 2: Total War var for min del en skuffelse, men Kingdoms føler jeg retter opp mange feil og klarer å trylle frem den virkerlig gode føelsen. AIn synes jeg personlig har forbedret seg, samt at balansen er sterkt forbedret. Jeg hadde faktisk planer om å spille Britanniakampanjen, men det endte med at jeg spilte Crusadeskampanjen, veldig moro å drepe egyptere med Richard the Lionheart og Balain of Ibelin :D

 

Ellers vil jeg anbefale alle å teste ut litt slow-motion: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=824016

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke det er så voldsomt mye nytt innhold i denne expansionen. Jo, man har mange nye units og campaigns, spesielt i Americas-kampanjen, men du gjør jo nøyaktig det samme som du gjorde i M2, og Rome for den saks skyld.

Man kan vel kanskje si det samme om alle spill, men likevel synes jeg det blir litt vel fremtredende med dette, når serien har gått på mer eller mindre tomgang siden Rome kom ut.

Uansett, har brukt mange, mange timer på denne, så det er en formel som funker godt.

Lenke til kommentar
Veldig tung utrustning... slikt hadde man vel ikke før 14, 1500tallet?

 

Funker utvidelsen aleine, eller må man ha Medieval 2?

9501874[/snapback]

 

 

En må han Medieval 2.

 

Syns forøvrig denne utdvidelsespakken er veldig god. Har prøvd alle 4 kartene. Vant ganske lett med Irland (selv om nordmennene var standhaftige), Prøvde prøvde så Apachenes og Nye Spanias kampanjer. Syns ikke noen av de to var så veldig interessante. Har bare så vidt begynt på en kampanje i korstogsdelen, så kan ikke si så mye om den enda. Har spilt teutonerkartet mest dog. Kartet er særdeles bra, og uansett hvilken faksjon du velger må du hele tiden tenke godt igjennom diplomatiet ditt. Plutselig har hele kartet rottet seg sammen mot deg. Syns spillet er veldig godt balansert.

Lenke til kommentar
Veldig tung utrustning... slikt hadde man vel ikke før 14, 1500tallet?

 

Funker utvidelsen aleine, eller må man ha Medieval 2?

9501874[/snapback]

 

Rustningen legger du merke til, men fakta ved at samene kjempa for normenna, det var mindre overraskende....

 

Faktisk så er rustningene ganske historiske korrekte, og han samen på bildet hadde ikke en spesiell tung rustning. Muligens overdrevet med beinbeskyttelse.

Lenke til kommentar

Nok en god anmeldelse med kreativ ført penn. Men "I dag er Norge et lite filleland," er strengt talt kun med tanke på folketall. Vi har vel større makt og innflytelse nå enn noensinne. Vi er nok ikke fryktet, men vi har muligheten til å slå av strømmen i Frankrike og lamme store deler av verdens transport av varer. Takket være at vi er innen topp fem både når det kommer til olje, gass, fiske og skipsfart. Men nok om den digresjonen :wee:

 

Dette spillet må helt klart kjøpes, har gått med planer om å spille Rome igjen, men det er vel like greit å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...