Gå til innhold

TEST: iAUDIO CW300


Anbefalte innlegg

Men hva var egentlig forskjellen på CW300 og CW200 annet enn bedre batteritid?

 

1. Batteritiden er nesten tredoblet fra max 9t - 26t.

2. Overføringshastigheten har øket med ca 2.5 Mbit. Fra 3.5 - 6.0 Mbit.

3. Ny utforming av øretelefoner som har gitt en renere og bedre lyd.

4. Et nytt, mer moderne design.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menneh, angående opplasting av mp3 fra spilleren, er ikke det en ren programvarebasert begrensing? Isåfall må noen hacke litt. Jeg melder meg frivillig, bare send meg en spiller. :D

 

Og ærlig talt, hva fafo har anmelderens kjønn med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Men hva er egentli forsjellen på denne og CW200? Har tenkt å kjøpe meg en CW200 men kansje heller en 300, så når kommer den i butikkene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
MP3 spilleren så grei ut den, men det viktigste her, er jo at testen er skrevet av en dame. Jeg ble helt imponert....  :woot:

 

Det har skjedd før, og det skjer helt sikkert igjen :yes:

 

For så vidt er testen skuffende. Det er omtrent som om Magnus Johansen skulle skrevet det. Men hadde håpet at siden det var en kvinne som testet den og skrev testen så hadde man kuttet ut unødvendige fjas og uttrykk. Eksempler er: 6 MBit overføringshastighet. Det er bra til å være flash kort. Det er bare tull å skrive slikt. Er det ingen som har forstått at vi ikke vil ha ventetid på overføring av data?

Lenke til kommentar
MP3 spilleren så grei ut den, men det viktigste her, er jo at testen er skrevet av en dame. Jeg ble helt imponert....  :woot:

 

Det har skjedd før, og det skjer helt sikkert igjen :yes:

 

For så vidt er testen skuffende. Det er omtrent som om Magnus Johansen skulle skrevet det. Men hadde håpet at siden det var en kvinne som testet den og skrev testen så hadde man kuttet ut unødvendige fjas og uttrykk. Eksempler er: 6 MBit overføringshastighet. Det er bra til å være flash kort. Det er bare tull å skrive slikt. Er det ingen som har forstått at vi ikke vil ha ventetid på overføring av data?

 

Så du mener vi bør slutte å teste overføringshastighet på spillerne? Ettersom overføringshastighet og lydkvalitet er et av de viktigste elementene ved en MP3-spiller, må jeg si at jeg er noe uenig med deg i dette.

Lenke til kommentar

Nei. Mener det ikke slik. Mente å si at 6 Mbit overføringshastighet ikke sier den potensielle bruker noe vettugt. Men hvis man sier at det tar 15 minutter å overføre sanger fra PC til MP3 spilleren, er det langt mer forståelig.

 

Samme gjelder det CD og DVD brennere. Overføringshastighet sier ingenting vettugt, mens opplysninger om hvor lang tid det tar å brenne en CD/DVD er meningsfullt.

 

Testene blir unødvendig "nerdete". Men det er kanskje meningen da HW henvender seg til "nerder"?

Lenke til kommentar

Litt utenfor tema; er det noen som har CW200 og får den til å virke med nForce2-hovedkort? Har brukt min all sin dag med et KT266A-hk. Da jeg byttet til nForce2-hk (Abit) så ble det med ett umulig å få kontakt med spilleren via programvaren JetShell. Helt umulig, prøvd alt (USB-drivere, nyere versjon av JetShell, flashet spilleren m.m. Har lest om en annen med samme problem. Fungerer det hos noen i det hele tatt? Eller ER dette en kompatibilitetsfeil - CW200 - nForce2 - USB ... ?

Lenke til kommentar
Nei. Mener det ikke slik. Mente å si at 6 Mbit overføringshastighet ikke sier den potensielle bruker noe vettugt. Men hvis man sier at det tar 15 minutter å overføre sanger fra PC til MP3 spilleren, er det langt mer forståelig.

 

Samme gjelder det CD og DVD brennere. Overføringshastighet sier ingenting vettugt, mens opplysninger om hvor lang tid det tar å brenne en CD/DVD er meningsfullt.

 

Testene blir unødvendig "nerdete". Men det er kanskje meningen da HW henvender seg til "nerder"?

 

Vel, det var mer forståelig :) Jeg har tatt med hvor lang tid det tar å fylle hele minnet på eksempelspilleren i en del tester, men skal huske på å få med dette i kommende tester. Overføringshastigheten må jeg nok fremdeles oppgi, for da slipper man å "regne" mellom de forskjellige minnestørrelsene (en spiller kommer gjerne med flere forskellige størrelser på minnet).

 

Testene er ikke bare beregnet på "nerder", men på alle som er interessert i MP3-spillere, så det er kjekt med tilbakemeldinger på momenter i testene som kan være vanskelige å forstå :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Synes det er rart å gi en spiller som krever egne drivere, ikke dukker opp som egen disk i windows etter installasjon av drivere, er dyr i forhold til konkurrentene, ikke har oppladbart batteri (selv om mange her klarer å få det til å være en positiv ting, håper dere at de neste nokiaene ikke har oppladbart batteri heller?) og ikke kan overføre musikk til dataen en femmer.

Lenke til kommentar
Synes det er rart å gi en spiller som krever egne drivere, ikke dukker opp som egen disk i windows etter installasjon av drivere, er dyr i forhold til konkurrentene, ikke har oppladbart batteri (selv om mange her klarer å få det til å være en positiv ting, håper dere at de neste nokiaene ikke har oppladbart batteri heller?) og ikke kan overføre musikk til dataen en femmer.

Steike... noen som leser disse gamle testene fortsatt?

 

Kravene til hvordan spillerne skal oppføre seg i windows har nok blitt litt strengere den siste tiden etter som flere spillere kommer opp som en egen disk.

 

Når det gjelder batteri-saken så vil nok det være en diskusjon der man aldri vil bli helt enig. Noen vil ha li-ion-batteri, mens andre vil ha AAA. Begge deler gir fordeler og ulemper. Hvis du ønsker å ha et bastant syn på hva som er best av disse to så er det bare å ignorere alle spillere som ikke har li-ion. Forøvrig så får man også oppladbare AAA-batterier. Forøvrig synes jeg personlig at 26 timers batterikapasitet veier opp for alle ulemper man skulle mene batteriløsningen gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...