Gå til innhold

Raspeball

Medlemmer
  • Innlegg

    2 442
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Raspeball sine prestasjoner

997

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Fullt forståelig - det er langt fra der dere bor nå. Hammerfest er ganske knotete å reise til/fra, ja. Mens Kirkenes, feks, har minimum to flyavganger direkte til Oslo hver dag, og det er bare en 2 timers flytur.
  2. Hvis det er et mål å spare penger, så bør man jo se mot nord, og da kanskje spesielt Finnmark. Det er helt nytt sykehus i Hammerfest om man vil bo i vest og i havgapet. Om man vil ha et litt annet landskap, så er Øst-Finnmark helt fantastisk. Det er også et relativt nytt sykehus i Kirkenes i Sør-Varanger.
  3. Går det i det hele tatt an å få tak i en Xperia 1 VI (ikke VII) fra en norsk nettbutikk om dagen? Prisjakttjenestene sier nei, men...
  4. Seiko Alpinist er en klassiker, ja. Flotte klokker, og med noen meget pene spesialutgaver også. Finnes jo også med GMT-komplikasjon, og da feks med blå skive, som jeg liker veldig godt. Den grønne er likevel klassikeren. Nå er det jo veldig mange modeller (som alltid, med Seiko) i "Presage"-serien til Seiko. Det er jo store variasjoner når det kommer til hva slags glass. vanntetthet, osv. Eksempelvis har jo de fleste (alle?) Presage Sharp Edged og Presage Classic safirglass og 100 m vanntetthet. Jeg har en SPB219 som har safir/100 m. Du tenker antakelig på "Cocktail Time", der de fleste (alle?) har Hardlex/50 m. Likevel, de er veldig pene og mye klokke for pengene. Mange stilige skiver.
  5. Man må bare like Citizen, og spesielt Eco Drive, men akkurat indette tilfellet er de ikke aktuelle.
  6. Noen som har erfaring med fliegere/pilotklokker her inne? Vurderer å slå til på en Laco Flieger Pro, som en av de "tradisjonelle". Alternativt har man jo feks Stowa (IWC er utenfor min prisklasse). Men, så oppdager jeg at et merke som Dekla virker veldig forlokkende mtp. pris/kvalitet sammenlignet med Laco. De får også mye skryt i ulike fora. Kanskje litt mye å be om at noen skulle ha sammenlikningsgrunnlag, men lov å prøve seg.
  7. Raspeball

    Elbil-tråden

    Veldig fornøyd med min så langt. Mer enn godt nok plass i bagasjerommet (men jeg kommer fra ID3, så er vant til liten plass), og fantastisk å kjøre imo.
  8. Jeg formulerte meg nok litt dårlig, ser jeg. Jeg tenkte ikke på selve byttet av mobil - det går helt fint - men nyeste modell vs forrige modell, altså 1 VI vs 1 VII. Jfr. det som skrives i denne tråden, så er nyeste bare å få tak i i Sverige?
  9. Frister å få tak i en 1 VII. Sitter med 5 III, og selv om det enda er en meget god telefon (for meg), så har den begynt å fuske litt med årene. Er det verdt "styret" over å evt. kjøpe en 1 VI?
  10. Hvis det er eksakt den modellen du er ute etter, så kan det jo være verdt det gitt dine preferanser. Hvis ikke, så er det som @dTd sier, antakelig en litt stiv pris, siden klokker fra det merket er ganske rimelige i utgangspunktet.
  11. Jeg har Jensen Sleep II, og er så langt fornøyd med den. Hadde forvekslet hva som var den faste siden og den myke siden, så her for noen uker siden byttet jeg til det som egentlig er den faste siden, og det var en merkbar forskjell fra den myke siden. Foretrekker helt klart den faste. Om det er verdt 2500 kr mer enn nr. 1 har jeg ingen forutsetninger for å si. Jeg byttet fra den som fulgte med en ganske rimelig, ca. 8 år gammel seng, og det var en betydelig oppgradering. I utgangspunktet vil jeg tro det er minimal forskjell. Jeg kjøpte Sleep II fordi det kun var den min forhandler hadde på lager, og prisen var bare noen hundrelapper forskjell da jeg kjøpte.
  12. Easybase er til vurdering. Liker fleksibiliteten. For meg er ikke oppbevaringsplass sånn sett et problem, men det er jo alltid en fordel å kunne gjemme bort ting. Det virker dog som om Easybase/Easybag er faset ut fra Thule, så det blir vanskelig å få tak i nytt (?). Det gjør meg ikke noe å kjøpe brukt, men det er litt mer knotete. Thule Onto kan til en viss grad sammenliknes, da selve oppbevaringsdelen er sammenleggbar. For øvrig: Ser du kjører ID.4. Når oppsettet er som på bildet, ser har du noe sikt i ryggekameraet? Ja, jeg ser ikke på det som et stort problem når det kommer til lading. Helt enig med deg mtp fleksibilitet. Flere og flere ladeplasser legges jo uansett opp som en bensinpumpe, der man ikke trenger å tenke på å rygge inn. Det med ryggekameraet er kanskje min største "bekymring", selv om man kun vil ha boksen på når man kjører på ferie (men da trenger man også kameraet mest, ettersom man gjerne befinner seg i "ukjent farvann").
  13. Ja, det kan jeg se for meg er en omstendelig prosess. Nuvel, da gjør det jo bare vurderingen ang. takboks overflødig enn så lenge.
  14. Ja, sjekket min egen bil på vegvesen.no nå, og der står taklast som "ikke oppgitt". Men, det er som MAtroxX sier, 75 kg taklast oppgitt fra fabrikk/produsent.
×
×
  • Opprett ny...