Gå til innhold

Dragonlove

Medlemmer
  • Innlegg

    7 707
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Nylige profilbesøk

23 736 profilvisninger

Dragonlove sine prestasjoner

2,3k

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Det var mye 🙄 betalte vel ca 22-23k totalt og hadde ikke så mye mer enn det obligatoriske.
  2. Da har du tydeligvis ikke vært på samme verksted som Zepticon hvor nesa til de ansatte er kalibrert etter EU's direktiver.
  3. Generelt sett kan man si at ingen motorer bør kjøres på småkjøring, spesielt ikke diesel motorer og iallefall ikke om motoren har EGR og DPF, en motor liker seg best når den er driftsvarm. Så sånn sett så er det bedre å kjøpe en bil som har kjørt mye over kort tid kontra en som har kjørt kort over lang tid.
  4. Enn så lenge så har de ikke noe god metode for og måle diesel partikler i eksosen, så nei det vil ikke slå ut på røyktesten, med å kople ut EGR så vil jeg i grunnen tro at eksos blir ennda renere da den som i navnet bare sender eksos gassene i retur inn i avsug for og forbrenne den ennda mer, man oppnår også å tette igjen innsug pga dette, ikke etter noen dager men jeg har selv renset innsug som har vært kjørt nærmere 200k og det så ikke så pent ut inni der. Du bør heller ikke lese artikler fra firma som "spesialiserer" seg på å rense EGR/DPF da de ikke er så veldig nøytrale i hva de skriver, de skal jo tross alt rense disse delene for deg istedet for at det fjernes, da tjener jo ikke de penger
  5. Man stenger EGR via software så det blir ingen synlige modifkasjoner i motorrom, DPF kan man fjerne innmaten i, gjør man det slik så går man som regel glatt gjennom på EU kontroll. Man kan også fjerne EGR ventil fysisk, men den må uansett kodes bort for å unngå og få feilkode, noen bytter også ut DPF med Downpipe (altså ett ertstaningsrør, men dette er synlig på noen bilmodeller og dette må også kodes bort uansett hvordan man gjør det) Motoren har det forøvrig mye bedre uten EGR, DPF osv... begge disse er bare tikkende bomber som venter og gå av, de fører også til mer sot og avleiringer i motor noe som forøvrig forringer smøreevnen også.
  6. Ennda litt billigere om man er BMW CCN medlem
  7. De bruker KI innen det samme på sykehusene også, men det er i tilegg til mennesker, det er også for å lære opp KI til å oppdage ting. Om du kan stole på KI? Næ jeg ville vært en smule skeptisk på nåværende tidspunkt, vi er ikke der helt enda, nei vent på prøvesvar fra legene du og ikke prøv på egen diagnose det blir sjelden bra.
  8. Har personlig erfaring med Ferro-Bet rustfjerner, faktisk ganske imponert over produktet hvor godt det fungerer.
  9. Kan ikke se at TS har skrevet at han har SDS+ maskin, ser han skriver at han vurderer og kjøpe 30mm bor, så jeg vil tippe han har en SDS Max maskin, Pluss går vel opp til 20mm ca. 20mm går iallefall greitt med Biltema sin maskin, jeg har brukt den mye til å splitte blokker i mindre biter av de blokkene jeg har fått ifra å bruke kiler med 34mm hull. Men som sagt så er SDS dyrt om man skal fjerne mye, jeg kjøpte tidligere masse borr fra Kina, men nå er jeg usikker på om jeg hadde fått tak i samme kvalitet som jeg da fikk, ellers så har vel Bosch noen 4 skjærs steinbor, men de er ganske dyre i denne størrelsen.
  10. Bare vær obs på at 30mm hull krever en kraftig maskin, jeg hadde tidligere en AEG PN11 SDS (Samme maskin som Milwaukee 950S) Max hammer og borret masse 34mm hull (kjøpte vel en 20 borr totalt fra Kina) problemet med dette er vel at det ikke er så veldig kostnadseffektivt kontra, trykkluft eller bensin boremaskin, svigerfar har en Cobra Bensin maskin og den er mye bedre å bruke, selv har jeg solgt AEG hammeren og anskaffet en trykkluft drevet maskin, jeg har forøvrig fjernet mange kubikk med steinhard granitt i løpet av flere år, både brukt 20mm borr og kiler, samt 34mm borr og kiler og Weesplit (Tilsvarende Troll kraft bare myyye billigere) har jeg ikke hastverk så bruker jeg Weesplit, man får også kjøpt tilsvarende som Agsplit, Sino Crack osv... Jeg har også prøvd 34mm borr i Biltema sin kraftigste SDS Max hammer som har 12J slagkraft kontra AEG en som hadde 20J og det kunne jeg bare gi opp, til sammenligning så har vel den trykkluft hammeren jeg kjøpte 28J slagkraft.
  11. Usikker på om det var på pensum den gang heller, vi hadde en naturfaglærer som var veldig glad i eksperimenter, husker ett annet eksperiment hvor han satte fyr på en væske eller noe og denne ble da fast og veltet på en måte uttav ett glass som ett slags ekspanderende monster, husker desverre ikke hvilket stoff det var men kult var det nå uansett 😃
  12. Windows 10 og 11 kan man bruke uten lisens også, eneste er at man ikke får personalisert den også står det nede i hjørnet at det er en u-lisensiert versjon. Greitt om man vil teste Windows først eller installere på pcer som man bruker til andre formål, har ett par bærbare som jeg bruker som diagnose pc'er, der har jeg ikke brydd meg om lisens.
  13. Er vel kun skoler og i forskningsløyemed at det er og få kjøpt, husker forøvrig godt vi fikk teste ulike radioaktive kilder på ungdomsskolen i naturfag, husker det var spennende å skummelt på en gang, da blyboksene var merket med det gule tegnet for radioaktivitet, dette var nok noen år etter "Tsjernobyl" og sansynligvis var det nok nettopp pga dette at vi hadde om det i naturfag 🙂
  14. Helt uenig med TS, min datter begynte å lære kjøre med manuelt gir, men hun fant ut etter en stund at hun ville ta førerkort på automat i stedet, jeg merket de gangene vi kjørte bil med manuelt gir at selve giringen tok mye av oppmerksomheten hennes. Fremover så vil det nok ikke bli ett særlig stort problem heller da de fleste nye biler stort sett har automatgir uansett. Man kan jo senere ta ny oppkjøring på vanlig Manuell om man ønsker, uten at det er den store kostnaden, 1250,- for førerprøve samt leie av bil, pluss omkostninger til nytt sertifikat. Om man ønsker førerkort på manuell i utgangspunktet, hvorfor da ta på B.aut?
  15. De fleste i Israel er vel ganske vant til det og føler seg ganske trygge pga rakettskjoldet.
×
×
  • Opprett ny...