el_cash
Medlemmer-
Innlegg
2 271 -
Ble med
el_cash sine prestasjoner
335
Nettsamfunnsomdømme
-
Noen som har erfaring med mini split aircondition?
el_cash svarte på TheKims sitt emne i Hus, hage og oppussing
Har vurdert split aircondition selv, men kommet frem til at: 1. Ikke så praktisk i en leilighet, med tanke på at uteenheten gjerne må være på balkongen (hvor jeg gjerne sitter selv) 2. Vil ikke at naboer skal klage på lyd fra uteenheten 3. Knotete å ta ut og inn flere ganger i løpet av sommeren (med mindre man gjør som han fyren i videoen over, men det virker litt upraktisk Og skal man først betale 15k, som for den i videoen, så ville jeg heller lagt på noen tusen til og kjøpt en skikkelig varmepumpe (men igjen, se punkt 1 & 2 ovenfor) Så har landet på at det må bli en vanlig "portabel" AC-løsning, uten at jeg har landet på noe konkret enda. Vil gjerne ha med appstyring så jeg kan sette den på før jeg reiser hjem fra jobb og lignende. -
Tidligere brukte jeg forumets dark mode, men det forsvant plutselig for en tid tilbake. Er det noen planer om å lansere det på ny?
-
Romfart og astronomi - diskusjon, nyheter og annet som opptar deg
el_cash svarte på Enceladus sitt emne i Naturvitenskap
Var så heldig at jeg var ute og stod i riktig retning da den kom, fantastisk syn! Så ut som den var "like borti her", selv om den var titalls mil unna. Virkelig en fantastisk opplevelse! -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
el_cash svarte i et emne i Politikk og samfunn
Har merket meg at facebook-siden Russisk Røykteppe har mange gode poster relatert til krigen. Flere i denne tråden har også henvist til facebookpostene. Det er noe uklart hvem som faktisk står bak siden, men selv er jeg imponert over arbeidet som legges ned der; stort sett alltid med gode kildehenvisninger. Måten tekstene skrives på virker litt AI-generert, har en følelse av at det kan være flere personer som poster der (siden det er såpass mange poster hver dag) og at de muligens kjører sine egne tekster gjennom ChatGPT for anonymisering - men dette er kun spekulasjon fra min side. Uansett setter jeg pris på all info de klarer å grave frem og fremstille på en veldig ryddig måte!- 91 162 svar
-
- 13
-
-
-
Minner om at The Handmaid's Tale ble skrevet for over 40 år siden av kanadiske Margaret Atwood. Det vi ser i USA i dag begynner å nærme seg skremmende mye; med kombinasjonen av ICE og nasjonalgarden kalt ut til byer og med en rasistisk og religiøs undertone så ser vi konturene av et militærisert (kvasi-)religiøst diktatur. Ganske utrolig hvor mye rett Margaret Atwood hadde for såpass mange år siden, og hvem i all verden hadde faktisk trodd at det skulle gå så langt? Og for førti år siden så var fortsatt The American Dream høyst reell, og USA var på høyden i det meste. Dette kan man trygt si har endret seg radikalt på bare noen få måneder...
-
Tittet litt på amerikanske nyhetsmedier på nett. Stort sett de fleste hadde Grønland som største nyhet øverst. Men Fox News utpreget seg med å ha én liten artikkel om Grønland gjemt langt ned på forsiden...
-
https://www.nrk.no/urix/trump_-usa-har-beslaglagt-et-tankskip-utenfor-venezuela-1.17687860 https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-administration-boat-strike-ndaa-vote-12-10-25?post-id=cmj0ftcuw00003b6nzxg7cj6s Ja okay, kanskje jeg la til noen få ord i quoten.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
el_cash svarte i et emne i Politikk og samfunn
Åpen spørsmål; hvorfor ser vi ikke mer til FP-1 Flamingo? Var det ikke tilbake i august at Ukraina annonserte disse, og at det skulle produseres noe slikt som 3000 stk per måned? Med andre ord burde produksjon være i full gang nå, med flere tusen på lager - eller er det bare jeg som har gått glipp av hvorvidt disse brukes i større mengder nå? Sparer de kanskje til ett eller flere voldsomme angrep mot Moskva og St Petersburg? Eller sliter de simpelthen med produksjon/treffsikkerhet eller annet? Setter pris på om noen med mer informasjon kan dele litt. -
Ny peis, drastisk dårligere etter kort tid
el_cash svarte på Salvesen. sitt emne i Hus, hage og oppussing
Siden dette har fungert fint en stund og så sluttet å fungere, så ville jeg undersøkt om noe har skjedd med ventilen. Virker som om den ikke gjør noe nå lengre? Er det noen måte du kan sjekke om den faktisk ventilerer slik den skal? -
1000 meter zoom - trenger hjelp til kjøp
el_cash svarte på Trulss sitt emne i Fotokamera, objektiv og utstyr
Viltkamera med solcellepanel vil vel løse floka di? -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
el_cash svarte i et emne i Politikk og samfunn
It has begun....... -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
el_cash svarte i et emne i Politikk og samfunn
Når jeg ser det lave antall tanks og APV her, dag etter dag, og sammenligner med videoer fra fronten, så tenker jeg nesten at det burde vært en egen boks for "Donkeys/Horses"... Ledig plass nederst til høyre der! -
Hvis du gjør jobben, så hadde det vært artig med før- og etter-bilder 👍
-
Tviler ikke på at prisen til TS stemmer. Da Tesla skulle levere landets første Model X i topputgave til en heldig kunde, så klarte ikke den nyansatte å stoppe bilen i tide bak meg, og traff hengerfestet på bilen min. Skaden på Teslaen var på rundt 200k (selv om det bare så ut som en sprekk i fangeren/skjermen), og bilen min fikk et lite merke på hengerfestet som forsvant i regnet dagen etter.
-
Nå fleiper du vel med oss?
