Jump to content

Leflus

Medlemmer
  • Content Count

    4546
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

876 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

20198 profile views
  1. Far Cry serien risikerer å bli en parodi av seg selv. Både når det gjelder gameplay og story. De har åpenbart funnet en formel som fungerer bra for dem og som selger bra. Det er ikke det første coveret med en stormannsgal enehersker som stirrer alvorlig mot kamera for å si det sånn. Jeg liker imidlertid Giancarlo Esposito veldig godt, så jeg håper jo på det beste her.
  2. Jeg sier ikke noe imot at bruk av SSD representerer en ny og enklere måte å lage spill på. Pluss at det fører til kortere innlasting av data osv.Det er jeg enig i Men bedre GPU, CPU og mer RAM fører også med seg veldig mye bra. Det er slik de nye konsollene gjør at spill som Gears 5 og Dirt 5 kan ha detaljert og imponerende grafikk med høyere framerate som en del av gameplayet. Ang. kontrolleren så kan den sikkert føre med seg mye spennende. I og med at både MS, Nintendo og Sony har snakket opp håndkontroller-gimmicks tidligere, så holder jeg meg imidlertid litt skeptisk til forbedringene inntil jeg har testet den selv. Og jeg vet heller ikke om jeg ville ha klassifisert R&C som unikt nex-gen sammenlignet med spill som ikke bruker DualSense.
  3. Hvor har jeg oversett det? Det eneste jeg ønsker å få frem her er at det ikke er noe som er unikt next-gen med Ratchet & Clank. Samt at folk verdsetter forskjellige ting ved den økte maskinkraften til de nye konsollene. Å påstå at R&C er (foreløpig) unikt er faktisk ganske arrogant. Insomniac har valgt en løsning. Andre utviklere har valgt andre løsninger. R&C er ett av mange spill som kommer til å dra nytte av maskinvaren til XSX/PS5. Dirt 5 og Gears 5 er et par andre eksempler. Edit: Men på den andre siden høres det gøy ut å sette arbitrære grenser for hva next-gen er og ikke er. Blir spennende å se mer fra GT7 og Sackboy, de to eneste next-gen spillene Sony har vist frem så langt. 😉
  4. Den økte maskinkraften til PS5/XSX gjør det mulig for spill å kjøre i 60fps/4k samtidig som de har bedre grafikk. Ergo noe som ikke er mulig på dagens konsoller. Dirt 5 kan ikke kjøre i 120fps på PS4/XBO bare for å ta et konkret eksempel. Portaler i spill er ikke noe nytt det heller. Roguen min med engineering i World of Warcraft har tilgang til en haug av portaler på tvers av regioner, kontinent og til og med ulike planeter.
  5. Å vær så snill. Det er mange i denne tråden som forstår hva det er du prøver å si, men det betyr ikke at du har et poeng. Gjennom mange poster i denne tråden har du forsøkt å presentere raske scene-skifter som om de er "next-gen gameplay" når det i realiteten handler om en visuell forbedring. Du må gjerne fortsette å snakke frem Ratchet & Clank som om det er noe unikt next-gen ved det, jeg kommer fortsatt til å være uenig med deg. Vær bare klar over det er veldig mange der ute som anser 60fps for å være minst like next-gen som raskere loading. Og gjett hva? R&C kjører i 30fps. Som med så mange andre utviklere har også Insomniac vært nødt til å inngå kompromiss for å oppnå det målet de har satt seg for spillet. Betyr det at R&C ikke er next-gen. Nei, selvfølgelig ikke. Men et spill som kjører i 60fps/4K på next-gen vil ikke kjøre på samme måte på en eldre konsoll, og er derfor også et next-gen spill.
  6. Jeg synes det er helt fair å påpeke at du tok feil angående portalene. Spesielt etter at du forsøkte å lire av deg det misvisende Fifa-eksempelet. Er du enig eller uenig i at portalen dukker opp på et predefinert punkt i spillet? Altså noe som utvikleren kan planlegge ut i fra. Er du enig eller uenig i at det er spill på de nåværende konsollene som krever lengre loading enn andre fordi spilldesignet krever det? Da tenker jeg spesielt på open world spill. Vanlig gameplay i Ratchet & Clank er forresten hopping, skyting og gadgets. De klippene jeg har sett nå langt har ikke overbevist meg om noe annet. Portalene gir en flashy visuell effekt, men de endrer ikke gameplayet på noen måte. I hvert fall ikke basert på det som har blitt vist frem til nå. Jeg nekter ikke for at PS5 gjør det enklere å designe i forhold til portalene (akkurat slik som de nye platformene gjør det enklere å designe med raytracing, høyere framerate, oppløsning, osv), men jeg nekter å tro at det ikke hadde vært mulig på en PS4 (med akseptabel grafikk).
  7. Oja. Så da stemmer det visst ikke likevel at portalene blir brukt en gang hvert 2. sekund? At det ville ha krevd loading flere ganger i løpet av samme level er nødvendigvis ikke sant. En lang loading i forkant av levelen hadde sannsynligvis holdt. Spesielt dersom portalene dukker opp på predefinerte steder, slik som det tilsynelatende ser ut i gameplay-klippet jeg linket til. Det hadde vært en annen ting dersom man kunne bruke portalene overalt. Noe som kanskje faktisk er mulig i spillet, men det har vi ikke sett noe av ennå.
  8. Gleder meg veldig til Cyberpunk jeg også. Godt mulig det blir vist frem nå den 23. juli.
  9. Er ikke uenig der altså... Neste gang jeg ser noen poste sprøyt om hva som er "next-gen" eller ikke skal jeg bare ignorere det.
  10. Som jeg sa i den forrige posten min, den videoen du linker til der viser en helt lineær sekvens. Ikke noe som hadde vært uoverkommelig på en PS4 med dårligere grafikk og en lengre lastetid i forkant av sekvensen. Den traileren der er åpenbart laget slik for å understreke hva som er nytt med spillet også. Jeg tviler sterkt på at portalene kommer til å bli brukt så hyppig, da R&C spillene aldri har vært kjent for å være fullstendig lineære spill. Gameplay-klippet jeg linket til ligger nok nærmere hvordan spillet kommer til å spilles i praksis... I hvert fall basert på hva Insomniac og Sony har vist frem så langt. Det kan selvfølgelig hende at Insomniac viser frem nytt gameplay som får meg til å endre synspunkt. Men basert på det jeg har sett nå, kommer jeg i hvert fall ikke til å utrope Rift Apart som et grensesprengende spill.
  11. Tenkte på Titanfall 2 selv, faktisk. Det er da ikke så vanskelig å forestille seg at en utvikler kan få til noe mer ambisiøst enn TF2 på samme platform fire-fem år senere? Da også en utvikler med full støtte fra Sony.
  12. Hvilken demo er det du snakker om? Det de viste frem på PS5 showet? For dersom det faktisk hadde vært slik spillet fungerte, så hadde det blitt et dørgende kjedelig spill. Portalene de viste frem der tilfører ikke spillet mer enn en kul setpiece og visuell effekt. Og fortsatt ikke noe som hadde vært mulig på en PS4, da hele den sekvensen ser ut til å være lineær. Dog selvfølgelig med lengre loading i forkant av sekvensen. Dette er den demoen jeg snakker om. Spør du meg, så ser det ikke ut som at portaler er "hele poenget med spillet": For et utrolig dårlig eksempel. Det du forespeiler her tilsvarer loading tider for hver gang Ratchet skyter med et våpen i Ratchet & Clank. Sorry, men et slikt oppkonstruert eksempel er overhodet ikke overbevisende.
  13. Forza Horizon gjør det veldig sterkt på egen hånd, så det kommer nok ikke til å skje med første. Turn10 har for så vidt snakket om det neste Forza Motorsport spillet allerede. Jeg holder en knapp på Forza Motorsport 8 først, og så Forza Horizon 5 et år senere.
  14. Å si at man bruker portalene en gang per 2. sekund er en massiv overdrivelse av hvordan spillet fungerer. Samt at det ville ha krevd 40-50 sekunder med lastetid... Det kan bli løst ved å ha en lang lastetid ved oppstart av spillet og ved begynnelsen av nye leveler/akter av spillet. Poenget er uansett at det ikke er umulig.
  15. Jeg tror det vil komme an på spillet. Det er ikke noe poeng i å legge til raytracing til spill som Battletoads eller Grounded, for eksempel. Blir spennende å se hvordan 343 takler de forskjellige versjonene av Halo Infinite. I og med at det er fem år siden de ga ut et spill sist og at HI kjører på en ny grafikkmotor forventer jeg et grafisk løft uansett. En ting som virkelig hadde imponert meg med HI på XSX hadde vært om de fikk til 4 player split-screen i god oppløsning og 60FPS. Vi vet fra før at Infinite skal ha split-screen, men vi vet ennå ikke i hvilken kapasitet det blir.
×
×
  • Create New...