-
Innlegg
9 003 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Snowleopard vant dagen sist 16. februar 2022
Snowleopard hadde mest likt innhold!
Om Snowleopard
- For øyeblikket Viser emne: Elbil-tråden
- Bursdag 04. juni 1970
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
16 870 profilvisninger
Snowleopard sine prestasjoner
10,7k
Nettsamfunnsomdømme
-
"Mens Smart #1 og #3 bygges over samme tekniske lest som Volvo EX30 og Zeekr X, har #5 plattformen til Zeekr 7X i bunnen." https://www.bilnorge.no/5-en-smart-suv/4145004
-
Dette er en vill påstand! Hilsen "IT-mann"! Jobbet nok med tabeller og databaser til å vite at "shit in = shit out". Klikker det i sensorer og/eller signaler på veien, så kan man få "falske data". Men det kan være et herk å finne årsaken.
-
Rart hvordan enkelte ikke ser at innlegget som skal svekke motpartens innlegg, også rammer sitt eget tidligere innlegg med motsatt påstand. Begge innlegg baserer seg jo på om man stoler på eller betviler førerens påstand og beskrivelse, men ingen kan jo vite 100 % skråsikkert. Men med 2 like hendelser på samme dag med samme fører, så er ihvertfall sannsynligheten langt større for at førers beskrivelse stemmer. Her er det temmelig sikkert noe annet enn førerfeil i begge tilfellene.
-
Synes det er snålt å snakke om brukerfeil når bruker først kommer inn med bilen pga at den akselererte av seg selv, forhandler gjør en mest sannsynlig ganske grunn (overfladisk) sjekk. Og så skjer det igjen med den samme brukeren kort tid etterpå (ettpar timer?), dog nå med større konsekvenser. Hvorfor har de ikke gjort en langt mer grundig sjekk, når dette ikke er første hendelse med slike biler og de ikke kan ha unngått å få det med seg? Nei, her mener jeg den forhandleren bør gå gjennom hvorfor de slapp ut bilen på veien igjen, uten å ta en grundig sjekk av den, og la kunden få lånebil i mellomtiden. Så skal jeg bruke mindre tid på å kommentere det menneskesynet og de fordommene som kommer frem, når man tror god kondis og ung alder er det eneste som avgjør folks evne til å stokke beina i en bil! og helt utelate at det mest sannsynlig er snakk om folk som har kjørt bil i mange år, og derved har litt erfaring.
-
Dette blir bare dummere og dummere. Lov meg at du aldri blir etterforsker. 😅 ...eller kunde/klagebeandler, eller på annen måte må forhlde deg til faktiske mennesker, F2F...! 🤐
-
EXsen er fremdeles i D(ritthumør) selv om hun åpnet dørene selv og stakk... 😁🤐 🤸♂️🎂 Snart 10-årsjubileum! 🎂🤸♂️ Men Kona klager ikke...
-
Den får vel kritikk for å koste tilsvarende som andre 7-setere, men der siste raden har langt bedre plass. Her hjemme vil jo det være greit for å "hive innpå" ettpar unger til på langtur, eller lar ungene få de bakerste, mens "bestemor" og "bestefar" (eventuelt kona og "bestemor") får bakseteplassene. Men til vanlig, passelig til en vanlig famile, men med ekstra plass (og reserveseter)... Ville fungert for meg bl.a.
-
Må nå ærlig talt si at dette reagerte jeg og på. Har de ikke tillatelsene i orden, er vel dette sannsynligvis bevis for lovbrudd, og et rimelig alvorlig et... Men må jo håpe og tro at Tesla har tillatelsene i orden. Det blir sikkert en stor diskusjon om, både her og i andre fora! Og sannheten kommer nok frem etterhvert.
-
TeslaBjørn viser installasjon her. Bare å følge han her....! 😎
-
De baker vel inn momsen for beløpet mellom 300K og 500K nå, regner jeg med. Det utgjør 50K alene. Ingen av de bilene som rekker å leveres ut før etter nyttår, om du bestiller nå. Så må det nevnes at Non-LR er bytter ut med "billig-Teslaen, som også er noen K billigere enn den versjonen de erstattet. Altså de med stoffseter, mindre/ingen midtkonsoll og ikke glasstak man får sett gjennom (klees igjen)...
-
Regn med noe nærmere 750K... 😉 Men ellers enig i det du skriver. Svært sannsynlig. De kan jo senere velge å putte på et større batteri, om de blir presset til det på et vis.
-
Blir sikkert endring når bilene kan kjøres på B-lappen selv om de får lov å veie 4250 kg. Nå blir vel bilene for tunge om de samtidig skal ha muligheten for litt last på planet, og ikke bare på tilhengeren! 😎 Leser et EU har slått gjennom med vedtak, så det ventes kun på effektuering der i gården. Og for Norges del må den regelen komme opp som EU-spesifikk, før våre politikere kan bestemme at regel-endringen og skal gjelde her. Leste noe om at det totalt kan ta 4 år før vi kan nyte godt av det på generelt basis!
-
Navnet skjemmer ingen, sies det. Men det navnet der, gir begrepet "dildobil" en helt ny mening! 😎😁😎
-
Blir fort slik når de tilnærmet har monopol på delene, bl.a. fordi de ikke legger til rette for at brukere selv kan søke opp delenummerne like lett, og få sjekket alternative leverandører. De som har mulighet til å vente på deler sendt fra Tyskland, Polen eller andre rimeligere land, og som har kunnskap og verktøy eller folk de kan benytte som de vet ikke lurer dem trill rundt, kan spare masse penger på å gå utenom originaldeler fra importøren av merket!
-
V2G-støtte, men venter vel på at dette og støttes av nettleverandør. Men om man skal bytte/oppgradere nå, så ville jeg personlig valgt en fra Easee eller Zaptec som støtter dette.
