Gå til innhold

Trestein

Medlemmer
  • Innlegg

    7 000
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Trestein vant dagen sist 14. august 2019

Trestein hadde mest likt innhold!

1 følger

Nylige profilbesøk

18 972 profilvisninger

Trestein sine prestasjoner

5,5k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Trestein

    Elbil-tråden

    M3 er vesentlig mere vanlig enn BMW M3 eller M5 M6 og enda skjeldnere M1 som sikkert få husker med 277hk
  2. Trestein

    Elbil-tråden

    Tesla monterte lykter med led matrix før de hadde software. Kanskje de kommer med 360kamera når de klarer å utvikle det. De er vel ikke helt i mål med det ennå.
  3. Trestein

    Elbil-tråden

    Bare de som ligger etter med software utvikling!
  4. Trestein

    Elbil-tråden

    Sånn er det i mange sammenhenger. En mercedes E klasse stasjonsvogn gjør samme transportarbeid som en skoda oktavia. Problemet er at mange har betalt like mye for skodaen som for mercedesen. Når jeg bestilte min I4 var en M3 omtrent like dyr. I dag er I4 dyrere og M3 mye billigere
  5. Trestein

    Elbil-tråden

    Det var spesifikt den SL snakket om
  6. Trestein

    Elbil-tråden

    Nei. Poenget var at du tydeligvis aldri har vert inne i en BMW konfigurator. Eller kjenner kjøpsprosessen. Alt er feil med hensyn på deres konfigurator. Nedlasting av PDF med priser er vanlig på suzuki og muligens andre japanske biler
  7. Trestein

    Elbil-tråden

    Nå poengterer du vel det DrAlban300 skrev
  8. Trestein

    Elbil-tråden

    Jeg var heller ikke innom butikken jeg kjøpte bilen hos. Alt gikk via digital signering osv. Man konfigurerer bilen og sender dette til forhandler. Så får man pris og ev levering. Jeg fikk min bil 9mnd før estimert levering. Så selgeren når jeg hentet bilen. Jeg har kjøpt 3 nye BMW siste 20år og har aldri hatt problemer med å konfigurere bilen slik jeg ønsker. Nå har jeg ikke prøvd å sette den fast med å velge ventilerte seter og stofftrekk eller små hjul og M bremser. Hadde skikkert klart det
  9. Trestein

    Elbil-tråden

    Ser du kan få over 20 ulike fargekombinasjoner med prispåslag fra 3000kr til 40 000kr. De med ekte skinn og en farge ca 16 000kr. LItt mere mønsker til 26 000kr osv. Om du syntes det er bedre med kun sort kunst skinn eller hvitt kunstskinn. Det blir som å gå inn i en malingsbutikk for å kjøpe maling til stua og de kun har to farger. Eller kun sort/hvitt parkettgulv. Det hadde nok gjort livet lettere for noen og enhver
  10. Trestein

    Elbil-tråden

    Jeg bestillte brune skinnseter i min bil. Kostet 23 000kr ekstra i forhold til stoff. Kunne også valgt kunst skinn til mye lavere pris. Har imidlertid dårlig erfaring med kunst(Plastikk skinn)
  11. Trestein

    Elbil-tråden

    Tesla er vel for en stor gruppe mennesker som har samme smak. Ekstremt få variasjoner av /Skinn/stoff farger i interiør(Fremdeles kun sort/Hvitt?) Ekstremt få farger på eksteriør. Ingen mulighet for soltak eller el hengerfeste. Kjempedyr autopilot.
  12. Trestein

    Elbil-tråden

    Jeg har det på min BMW el bil fra 2023. Også på en BMW jeg kjøpte ny i 2012.Den kostet ikke en million. Da må du kjøpe en i7 el. Tror egentlig det er på alle BMWer siste 20år. Så alminnelig at det ikke blir brukt i markedsføring
  13. Trestein

    Elbil-tråden

    Jeg kjøpe en BMW 316i i 2008 som hadde to ulike profiler. Den kostet 286 000kr. Tror vel at bmw har hatt dette i 20år minst. Det virker som mange tesla eiere kommer rett fra Folkevogn boble eller Lada 1500. Svært mye av det tesla eiere skryter av har mange bilfabrikanter hatt lenge. Se bare på Matrik lys, varmepumpe, ventilerte seter, el hengerfeste, justerbare dempere, forvarming av kupe osv osv. Alt dette er helt vanlig. App til bilen har vel BMW hatt siden 2008?
  14. Kjører du en Buddy eller Think i 30-50km/h vil den nok bruke mindre eller det samme som en tesla m3. De har bare for høy luftmotstand for å må opp i 90 eller 120km/h. Min bil er 10% tyngre enn en M3 og har høyere CW samt større front areal. Alikevel bruker den ikke mere enn en M3. Det er effektivitet. Er faktisk uenig i effektivitet begrepet. Det er ofte satt til antall kWh pr km. Jeg mener det er målt mot teoretisk forbruk Her kan man spore fullstendig av. Man kan også si at det er forbruk/transportarbeid i vekt eller volum. Feks frakte 5 personer 100km på en time, hvem bruker minst. Vineren vil selfølgelig være den som lager en lang bil med alle passasjerer sittende etter hverandre med minimalt frontareal, minimal comfort osv
  15. Trestein

    Elbil-tråden

    Har ikke prøvd å kjøre toyotaen. Den kan ha mange fordeler med dørhåndtak som 99% av befolkningen klarer å åpne selv fra utsiden. Det betyr at fører slipper å gå ut for å åpne døren. Gode garantier med forhandler som har deler på lager og så gir mekanikere opplæring på nye biler. Traff en slik taxi senest i dag. Ville trodd at lang rekkevidde og rask lading var det viktigste for taxier. Nå er det rimelig mange taxier basert på vw plattformen også. De fyller nok det kravet bedre.
×
×
  • Opprett ny...