Gå til innhold

HP svelger Voodoo PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere Vet at det er fuldt mulig å bygge en like bra\bedre pc selv om det ikke står voodoo på kabinetter?..

Er det slik at voodoo er billigere ''noe jeg ikke får inntrykk av'' eller at de yter bedre enn hva man kan kjøpe utenom? Hvis ikke. Hva er bedre med en overprist pc med et navn som og koster en del?

 

Vennligst forklar, pga jeg forstår ikke hvorfor man er villig til å betale mye mer pga det står et navn som gjør at varen stiger i verdi. :hmm:

Lenke til kommentar
Dere Vet at det er fuldt mulig å bygge en like bra\bedre pc selv om det ikke står voodoo på kabinetter?..

Er det slik at voodoo er billigere ''noe jeg ikke får inntrykk av'' eller at de yter bedre enn hva man kan kjøpe utenom? Hvis ikke. Hva er bedre med en overprist pc med et navn som og koster en del?

 

Vennligst forklar, pga jeg forstår ikke hvorfor man er villig til å betale mye mer pga det står et navn som gjør at varen stiger i verdi. :hmm:

 

Hvis jeg hadde hatt pengene, hadde jeg gjerne betalt 10, kanskje 20% ekstra for det fete kabinettet, overklokking med garanti og ikke minst: Support.

Nå som jeg ikke er noen PC-entusiast lenger, vil jeg bare ha noe som funker, og noen til å fikse det for meg når det ikke gjør det.

 

Jeg har f.eks. en XPS laptop, og hver gang det er noe kødd, kan jeg ringe døgnåpen support, og hvis de ikke fikser det, kommer det en fyr på jobben min og fikser det der og da. Myyyye bedre enn å skulle problemsøke alt selv, sende inn den aktuelle delen til produsenten og vente 2 uker på å få ny tilbake.

 

Dessuten er det mange som ikke aner hvordan de overklokker, installerer vannkjøling eller fikser PC-problemer selv. De betaler gjerne litt ekstra tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dere Vet at det er fuldt mulig å bygge en like bra\bedre pc selv om det ikke står voodoo på kabinetter?..

Er det slik at voodoo er billigere ''noe jeg ikke får inntrykk av'' eller at de yter bedre enn hva man kan kjøpe utenom? Hvis ikke. Hva er bedre med en overprist pc med et navn som og koster en del?

 

Vennligst forklar, pga jeg forstår ikke hvorfor man er villig til å betale mye mer pga det står et navn som gjør at varen stiger i verdi. :hmm:

 

Det er mange grunner til dette, design er en av dem. Det er også mange som ikke kan eller ikke orker å bygge selv, spesielt å overklokke er det mange som ikke har lyst til å prøve.

 

På samme måte er det mange som kjører bil, noen kjøper en helt grei bil som dekker de behovene de har. noen bygger biler selv, noen kjøper billige biler som de tuner opp, og de med litt penger kjøper Ferrari eller noe slikt.

 

Selv har jeg en Alienware (Area 51 7500) på bordet her. Fikk bare så lyst på en, så jeg kjøpte den. Har stort sett bygd maskinene mine selv, og jeg kommer nok ikke til å kjøpe ny boks neste gang, for det er jo mulig å oppgradere disse også.

 

De koster litt mer, maskinvaren er den samme som du selv kan skaffe, så det du betaler for er support og design. Min har for eksempel innebygd vannkjøling og et veldig stilig LED oppsett med tusenvis av fargekombinasjoner som kan justeres med softvare. Farger kan skifte, blinke, pulsere osv. Lysene kan også skifte etter hvilke programmer som kjører eller om du får e-post osv. Det er litt slikt eye candy som kan være en pluss på slike maskiner, selv om det ikke er mer en det, eye candy.

 

De er også veldig forseggjort bygd, med "skjult" kabeloppsett bli maskinen ryddig innvendig. Ikke noen kabler som henger og slenger. Som om jeg skulle gjort det selv, kanskje bedre også.

 

www.alienware.com

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...