Gå til innhold

Trøbbel for USB 3.0?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kom jo frem for en stund siden, men det er tydelig at Intel gjør seg vanskelig, noe som er rett og slett idiotisk for forbrukerene.

 

Her bør nok Intel få seg en smekk på hendene.

 

Det tror jeg de kommer til å få også. Både amerikanske myndigheter og EU etterforsker Intel for skittent spill.

Det siste vi trenger er en ny USB-"standard" med dårlig kompabilitet.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk ikke enighet blant partene om hva som tilhører USB 3.0 spesifikasjonene, og hva som er utenfor.

 

Intel hevder klart at de har forpliktet seg til å dele USB 3.0 spesifikasjonene på ikke diskriminerende vilkår, og at det striden står om ikke tilhører spesifikasjonene. At det de ikke vil "dele" er en mulig måte å implementere spesifikasjonene på. Spesifikasjonene er eller klare og gode nok til å lage nødvendige implementeringer.

 

AMD og nVidia er klart uenig, og ser Intel sin policy som et trekk for å styrke Intel sine hovedkort/brikkesett.

 

Uansett hva som er den korrekte realitet, er det uheldig sett fra brukers side.

Lenke til kommentar

Hele greia med USB har jo vært at det har funket på hver maskin rundt om. Tar du med deg en minnepenn en plass i dag er det ganske liten sansynlighet for at den ikke virker der. Dette er utrolig dårlig av Intel!!!

Universal Serial Bus? Syns ikke universal passer så godt inn hvis det skal være så begrenset.

 

USB burde ikke vært lov å holde tilbake specs på.

 

Boikott USB 3 til Specs er gitt ut!

Lenke til kommentar

Før man nå roter seg opp i alle former for påstander om det ene eller andre, anbefaler jeg alle å lese følgende.

 

Artikkel om USB 3.0 på Digi

 

I motsetning til relativt svak journalistikk som artikkelen her på hw.no er preget av, beskriver denne saken langt mer korrekt.

 

Det betyr på ingen måte at jeg støtter noen av partene, annet enn prinsippet om maksimal åpenhet. Men saken er tydeligvis ikke så enkel som artikkelen her på hw.no vil ha det til.

Lenke til kommentar

Navngivingen:

USB 1.1: Full speed

USB 2.0: High speed

USB 3.0: Super speed

 

Om ikke noen var forvirret nok fra før med hva som var full hastighet på USB så får de litt ekstra forvirring nå.

 

Hvis det blir inkompatible USB 3.0-standarder så tror jeg det kan slå negativt ut for begge parter. Hvis problemet blir stort kan folk begynne å sky produkter med USB 3.0 på grunn av usikkerheten rundt kompatibiliteten.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Slik var det før:

USB 1.0/1.1: Low speed (1,5 Mbit/s)

USB 1.0/1.1: Full speed (12 Mbit/s)

 

Slik er det nå:

USB 2.0: Low speed (1,5 Mbit/s)

USB 2.0: Full speed (12 Mbit/s)

USB 2.0: High speed (480 Mbit/s)

 

Da regner jeg med det blir slik i framtida:

USB 3.0: Low speed (1,5 Mbit/s)

USB 3.0: Full speed (12 Mbit/s)

USB 3.0: High speed (480 Mbit/s)

USB 3.0: Super speed (4800 Mbit/s)

Lenke til kommentar
Før man nå roter seg opp i alle former for påstander om det ene eller andre, anbefaler jeg alle å lese følgende.

 

Artikkel om USB 3.0 på Digi

 

I motsetning til relativt svak journalistikk som artikkelen her på hw.no er preget av, beskriver denne saken langt mer korrekt.

 

Det betyr på ingen måte at jeg støtter noen av partene, annet enn prinsippet om maksimal åpenhet. Men saken er tydeligvis ikke så enkel som artikkelen her på hw.no vil ha det til.

du bare klager og klager på journalistikk til hardware.no du her inne kan du ikke bare finne ein annen plass å lese da

Lenke til kommentar
Før man nå roter seg opp i alle former for påstander om det ene eller andre, anbefaler jeg alle å lese følgende.

 

Artikkel om USB 3.0 på Digi

 

I motsetning til relativt svak journalistikk som artikkelen her på hw.no er preget av, beskriver denne saken langt mer korrekt.

 

Det betyr på ingen måte at jeg støtter noen av partene, annet enn prinsippet om maksimal åpenhet. Men saken er tydeligvis ikke så enkel som artikkelen her på hw.no vil ha det til.

du bare klager og klager på journalistikk til hardware.no du her inne kan du ikke bare finne ein annen plass å lese da

 

Nå leser jeg langt flere publikasjoner enn hw.no, noe som er nødvendig, men hw.no har også sine sterke sider, ikke minst forumet.

 

Og jeg synes det er svært betimelig å rette kritikk mot den noe lettvinte referatjounalistikken som hw.no av og til har litt for stor tendens til å bruke. Særlig i dette tilfellet, da vi faktisk snakker om en sak av prinsipiell stor betydning og med relativt komplekse fasetter.

Lenke til kommentar

Hvis AMD "gjetter" hvordan USB 3.0 blir, er jo det dems problem. Så liten del av markedet AMD har de ingenting å stille opp mot Intel, HP microsoft og de andre som er med i USB 3.0 gjengen. Så de ødelegger for seg selv og kundene sine med å ikke vente.

 

Men blir jo gøy hvis AMD gjør det, AMD hovedkort som ikke funker med minnepenner og hardisker.

For er ikke vanskelig å gjette hvem minne produsentene osv kommer til å følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...