Gå til innhold

Gratis vaktbikkje for PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker jo som et nyttig program det der. Men er det sånn at programmet sier noe mer om de ulike Windows-prosessene som kjører enn det Oppgavebehandlingen gjør? Noe av problemet for de mindre datakyndige av oss er jo at man godt kan se at det er altfor mange prosesser som kjører i Windows, men det er vanskelig å finne ut av hvilke som er viktige og hvilke som ikke burde være der...

Lenke til kommentar

Ser det har en cookie-seksjon... Lurer på når det skal komme et slikt program som ikke reagerer på "tracking cookies".

 

Er litt lei av sikkerhetsprogrammer som overreagerer. Cross-site cooking skal være umulig i moderne browsere, såvidt jeg vet, så den eneste siden som kan finne ut at du har vært et sted er den som faktisk laget cookien. Var faktisk nylig i diskusjon med en kollega på jobben som mente tracking cookies var det verste som fantes, fordi det var så mange av dem etter hver tur på internett.

 

En venn av meg sverger til en eller annen bisarr versjon av Panda security greier som sier ifra hver gang noen pinger maskinen hans og kaller det å ikke svare på ping avverging av hacking. Han blir så glad hver gang det popper opp en melding om at programmet har avverget hacking... Lurer på om det reagerer om det faktisk skjer noe ille.

 

Forøvrig er programmer som finner ondsinnede prosesser på maskinen en omdiskutert greie i utgangspunktet. Problemet med slike er at de finner ting som allerede er på maskinen. Når man først har spyware på en maskin kan man aldri stole på den maskinen igjen, mener jeg, og all personlig informasjon som er på den maskinen må anses som offentlig fra et sikkerhetshensyn. Lagrede passord i browsere, private feriebilder, etc, kan alle være sendt hvor som helst. Det er litt for sent da.

 

Jo det er jo en fordel det. Men hvis du søker etter prosessnavnet på google vil du finne ut om prosessen er legal eller ikke. F.eks. explorer.exe

 

Ikke om noen erstatter explorer.exe...

 

Hm.. det var en haug med mer eller mindre on-topic babling... nå må jeg rekke bussen.

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Jo det er jo en fordel det. Men hvis du søker etter prosessnavnet på google vil du finne ut om prosessen er legal eller ikke. F.eks. explorer.exe

Noe som er så tungvint at ingen gidder å gjøre det, dessuten kan du ikke skille på om 'explorer.exe' kjører fra 'c:\windows\system' eller om det kjører fra 'c:\program files\antiantiantispywarekiller'. Akkurat den detaljen der er vel det største ankepunktet jeg har mot standard task manager. Derfor bruker jeg process explorer fra system internals istedet, den kan fortelle meg langt mer enn task manager om de ulike prosessene. At et sikkerhetsprogram kan gjøre det samme ser jeg på som en positiv egenskap. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Har brukt Winpatrol veldig lenge, og kan ikke annet enn å anbefale det stort. Det sier aldri noe før jeg bruker programmet, noe som er veldig kjekt. Anbefales.

Lenke til kommentar
Noe som er så tungvint at ingen gidder å gjøre det, dessuten kan du ikke skille på om 'explorer.exe' kjører fra 'c:\windows\system' eller om det kjører fra 'c:\program files\antiantiantispywarekiller'. Akkurat den detaljen der er vel det største ankepunktet jeg har mot standard task manager. Derfor bruker jeg process explorer fra system internals istedet, den kan fortelle meg langt mer enn task manager om de ulike prosessene. At et sikkerhetsprogram kan gjøre det samme ser jeg på som en positiv egenskap. :)

 

Ja det er jo enklere og sikrere det. Men man kan vel heller ikke være helt sikker på om explorer.exe som kjører fra system folder ikke er infisert?

Har ganske bra oversikt over prosessene og bruker det når jeg ser noen nye prosesser i taskmanager, noen ganger bruker jeg prosessexplorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...