Gå til innhold

[Løst]Sommertid eller GMT.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager postingen.

 

Har du sjekket dine forumstillinger under kontrollpanelet ditt?

 

GMT + 1 time og huket av for sommertid i innstillinger.

 

alle innlegg vises hos meg med en time mindre.

 

Nå er klokka mi 20.01 både på PC´n og ellers rundomkring i huset.

Så når jeg poster dette innlegget så vil klokka på innlegget vise 19.01 på min PC.

 

Er det flere som har det problemet ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Sommertid i Norge er GMT +2

 

Går du på Kontrollpanel/foruminnstillinger så er det et felt som det står Klokke på,der er det GMT+1 time "Oslo,Gøteborg etc."i tillegg er det mulig å huke av for sommertid,så det skulle ikke være nødvendig og stille den på GMT+2.

Lenke til kommentar

Fant ut av det nå :blush:

 

Korrigering sommertid Autokorriger sommertid?

(Hvis valgt, vil sommertid bli automatisk justert neste gang du går inn på forumforsiden)

Er sommertid aktivert?

(Hvis du har valgt riktig tidssone og klokken går en time feil, juster ved å velge her)

 

Måtte huke av korrigering for sommertid og da kom det fram en ny spoiler ?"er sommertid aktivert" gjorde det+bruk denne innstillingen,og alt fungerer som det skal. :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Fant ut av det nå :blush:

 

Korrigering sommertid Autokorriger sommertid?

(Hvis valgt, vil sommertid bli automatisk justert neste gang du går inn på forumforsiden)

Er sommertid aktivert?

(Hvis du har valgt riktig tidssone og klokken går en time feil, juster ved å velge her)

 

Måtte huke av korrigering for sommertid og da kom det fram en ny spoiler ?"er sommertid aktivert" gjorde det,og alt fungerer som det skal. :)

Hadde samme problemet selv, takk for tipset :)

Må da være en bug?

Lenke til kommentar

Glimrende!

 

Hvordan ble problemet til gjestene løst? Stilte dere serverklokken, eller er det mulighet til å stille klokke for gjester i kontrollpanelet til IPB? Om dere stilte serverklokken, hvordan har det seg at det går ikke går utover vanlige brukere sin avhuking av sommertid?

 

Mener dere hadde dette problemet et annet år og nemlig, om jeg husker rett stilte dere da serverklokken og satte inn en tvunget prosess for at alternativ for sommertid ikke lenger var huket av i brukerene sine kontrollpanel.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Beklager og bumpe opp denne igjen.

 

Har nå problemer med og få justert tiden 1 time tilbake selv om jeg har prøvd alle innstillinger i kontrollpanelet.

*2

Har prøvd alle kombinasjoner, og gått på forumforsiden 100 ganger, logget av og på en gang eller to, men jeg får enten at klokka nå er 10, eller at den er 11. Klokka er ingen av delene, den er 9.

Lenke til kommentar
Hmm... klokka skal stilles EN time tilbake... ikke 2. Klokka da du skrev innlegget var 10, ikke 9, altså er tiden på forumet riktig.... så her må det nok være du som er tidsforvirret muligens?

 

Normalt så skal du ikke stille noe her,kun sette klokka på

"GMT + 1 time oslo,brussel,københavn,berlin"

Det skal vel være en form for automatikk her på forumet for å justere klokka til riktig tid.

 

Hos meg er klokka 1 time raskere på forumet en det den burde være.

 

Edit: hvis du setter klokka på autokorrigering av sommer tid nå så får du 2 timer differanse forskjell på klokka.Skal vel ikke være nødvendig og sette klokka på GMT ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Hmm... klokka skal stilles EN time tilbake... ikke 2. Klokka da du skrev innlegget var 10, ikke 9, altså er tiden på forumet riktig.... så her må det nok være du som er tidsforvirret muligens?

Klokka var ni når jeg skrev det innleget, i følge klokka.no.

Og det går altså fortsatt ikke an å få klokken riktig på forumet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...