Gå til innhold

Vista SP1 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den norske versjonen er faktisk ferdig, for jeg har installert den! :fun: Derfor skjønner ikke jeg hvorfor Microsoft venter til april med å slippe den offisielt. Det er mulig å trikse seg til SP1 fra Windows Update, så slipper man å bekymre seg over diverse torrents.

 

Se mitt svar i denne tråden for fremgangsmåte!

 

Nå håper jeg det er slutt på Hardware.nos ukentlige "artikler" om Vista SP1! :grumpy:

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
hvorfor i pokker er "verdensspråket tysk" SP1 ferdigutviklet, men feks ikke Norsk eller Svensk for den saks skyld?? Greit nok med Fransk og Spansk, siden det er litt flere enn kun Tyskland, halve Sveits og Østerike muligens som snakker det..

tysk er prioritert høyere enn norsk pga tysklands 82,1mill innbyggere, mot norges 4,7mill.

det at mange tyskere ikke snakker engelsk hjelper sikkert det og..

Lenke til kommentar
hvorfor i pokker er "verdensspråket tysk" SP1 ferdigutviklet, men feks ikke Norsk eller Svensk for den saks skyld?? Greit nok med Fransk og Spansk, siden det er litt flere enn kun Tyskland, halve Sveits og Østerike muligens som snakker det..

tysk er prioritert høyere enn norsk pga tysklands 82,1mill innbyggere, mot norges 4,7mill.

det at mange tyskere ikke snakker engelsk hjelper sikkert det og..

 

De er faktisk nærmere 82,5 mill nå. Det er en plass mellom 100-110 mill som har tysk som morsmål. Tyskland har Europas desidert største økonomi, ikke rart de blir prioritert. I Norge er det faktisk mange som bruker den engelske utgaven av Vista (meg selv inkludert) også, så jeg skjønner godt at vi ikke blir prioritert.

Hvis SP1 på norsk kommer i april, synes jeg det er helt greit. Tross alt ikke så lenge til.

Lenke til kommentar
hvorfor i pokker er "verdensspråket tysk" SP1 ferdigutviklet, men feks ikke Norsk eller Svensk for den saks skyld?? Greit nok med Fransk og Spansk, siden det er litt flere enn kun Tyskland, halve Sveits og Østerike muligens som snakker det..

Det er like mange eller flere som snakker tysk som morsmål (ca. 105 mill) enn fransk (ca. 65-109 mill). Og selv om det ikke skulle være det så ville det jo være ganske naturlig at det ble utviklet for et marked på 100+ millioner før et på 4-9 mill ...

Lenke til kommentar
får ikke tilgang til SP1 jeg. Står noe om Creative lydkort på Microsoft sine hjemmesider.. gud så mye jeg hater creative... utrolig hvor mye et selskap kan gi faen i kundene sine. lagde noen dårlige drivere for ett år siden, ikke hørt noe fra dem siden...

 

De la nettopp ut noen nye drivere. Gjorde selv tabben med å kjøpe et Xi-fi gamer-lydkort, og det virket ikke bra i det hele tatt. Ga det bort for ikke lenge siden, og har ikke angret ett sekund på det.

Lenke til kommentar
hvorfor i pokker er "verdensspråket tysk" SP1 ferdigutviklet, men feks ikke Norsk eller Svensk for den saks skyld?? Greit nok med Fransk og Spansk, siden det er litt flere enn kun Tyskland, halve Sveits og Østerike muligens som snakker det..

 

Hvem (her inne) bruker norsk uansett? Har aldri brukt norsk og jeg trodde egentlig det var ganske vanlig å bruke engelsk.

Lenke til kommentar
Hvem (her inne) bruker norsk uansett? Har aldri brukt norsk og jeg trodde egentlig det var ganske vanlig å bruke engelsk.

 

Veldig mange bedrifter bruker engelsk Windows. Dette fordi det er internasjonale bedrifter, og som derfor bruker akkurat samme programvare i alle land de er i.

 

Jeg bruker engelsk Windows fordi a) Engelsk språk er ikke noe problem for meg. b) Man får updates tidligere c) Det er mange guider som er skrevet for engelsk. Det gjør det mye letter å følge disse.

Tror det er veldig mange som tenker som meg.

Lenke til kommentar
hvorfor i pokker er "verdensspråket tysk" SP1 ferdigutviklet, men feks ikke Norsk eller Svensk for den saks skyld?? Greit nok med Fransk og Spansk, siden det er litt flere enn kun Tyskland, halve Sveits og Østerike muligens som snakker det..

Avhengig av hvordan man regner kan det være nesten 50% flere som snakker tysk enn fransk.

 

Kilde: Wikipedia

Endret av Climber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...