Gå til innhold

Asus GeForce 8800 GT 1 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei :p

 

 

Disse skjermkortene med ekstra mye minne er jo nesten alltid bare et salgstriks, som utrolig mange går på.

Som oftest har jo utgaven med "mer" minne dårligere frekvens på minnet, men ikke i dette tilfelle.

Derfor trodde jeg faktisk 1GiB GDDR3 skulle ha noe for seg, men selv ikke på samme frekvens gir det noen fordeler.

 

Så da er det jo bare å innse at slike utgaver bare er noe tull..

Lenke til kommentar

Flere spill syns jeg burde vært testet i 1920x1200. Det hadde vært artig å sett Crysis på very high, i det minste texture innstillingene, også spill som CoD4, UT3, STALKER og Oblivion med high-res textures pack ville jeg ha likt å sett. Med testing av minnemengde er det nokså viktig med noe form for histogram da en framedrop her og der går lite utover en gjennomsnittlig framerate resultat, men blir raskt ganske ødeleggene for spill opplevelsen.

For enkelte spill i dag og med tanke på SLi oppsett og grafikk data økningen i fremtidige spill har det nok noe for seg, men om det er verdt de ekstra pengene blir opp til den hver enkelte å avgjøre.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei :p

 

Tjo, vet ikke jeg, men synes det var en viss forbedring på DX10-spillene.

Hadde også gjort meg opp en formening om at 1GB i SLI/CF skulle gi et betydelig ytelseshopp over 512. Lurer på hvor mye dette har med måten spill programmeres på. Større teksturer kan vel gi mer detaljerte scener, uten å gi så mye tap i frameraten?

 

En annen ting, er om f.eks HD3870 ville dratt mer nytte av 1GB minne, siden det har raskere minne. Evnt. hvordan det ville vært artet seg i et QuadFire-oppsett..

Lenke til kommentar
Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei :p

 

Tjo, vet ikke jeg, men synes det var en viss forbedring på DX10-spillene.

men i dx9 og videoytelsen ble dårligere enn 512mb utgaven. Er grunnen søketiden i minne? mer minne lengre søketid?

Lenke til kommentar
Eg er heilt einig med MistaPi, denne testen leverer tall som ikkje er av betydning etter min meining.

 

1GB minne slår nok skikkeleg til i Crysis i 1920x1200 på Very High

 

Når kortet allerede på 1600x1200 kommer ned i sub 25fps på dx10 spill så er det ikke vits å teste høyere oppløsninger... det går TREIGT uansett...

Lenke til kommentar
Eg er heilt einig med MistaPi, denne testen leverer tall som ikkje er av betydning etter min meining.

 

1GB minne slår nok skikkeleg til i Crysis i 1920x1200 på Very High

 

Når kortet allerede på 1600x1200 kommer ned i sub 25fps på dx10 spill så er det ikke vits å teste høyere oppløsninger... det går TREIGT uansett...

 

Det hadde jo uansett vært intresant å se hva som egentlig skal til for at 1gb minne har noe å si. Sånn for vitenskapen sin skyld. Selv om det går treigt.

 

Ellers så må jeg jo bare si at jeg er skuffet over at det ikke var noen støy målinger på dette kortet vs. msi kortet.

Lenke til kommentar

RBW om "puslete" grafikkort med mye minne: "De er knapt mer enn et PR-stunt for å selge flere produkter til stakkarer som ikke vet bedre."

 

Kanskje stakkarene ser et annet behov enn artikkelforfatteren? F.eks. at man har et behov for virtualisering, der hvert operativsystem bruker sin del av grafikkminnet? Windows 512MB og Linux 512MB - da er det ikke stort igjen av den 1GB man hadde i utgangspunktet ...

 

Superlativer og fargerike adjektiver bør man være forsiktig med å bruke, Wegner.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...