RBW Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 GeForce 8800 GT er blitt en slager, men fungerer det gamle "dobling av minne"-trikset? Les mer Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Kan det ekstra minnet ha noe for seg i et SLI-oppsett? Slik jeg har forstått det er et av problemene med SLI at 512MB + 512MB = 512MB. Er det noen som har sett tester av dette Asus kortet i SLI? Lenke til kommentar
Blodkjeft Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Kan det ekstra minnet ha noe for seg i et SLI-oppsett? Slik jeg har forstått det er et av problemene med SLI at 512MB + 512MB = 512MB. Er det noen som har sett tester av dette Asus kortet i SLI? Her har de testet 8800gt 1GB (riktig nok ikke Asus sitt kort) i sli vs 8800gt 512MB i sli. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei Disse skjermkortene med ekstra mye minne er jo nesten alltid bare et salgstriks, som utrolig mange går på. Som oftest har jo utgaven med "mer" minne dårligere frekvens på minnet, men ikke i dette tilfelle. Derfor trodde jeg faktisk 1GiB GDDR3 skulle ha noe for seg, men selv ikke på samme frekvens gir det noen fordeler. Så da er det jo bare å innse at slike utgaver bare er noe tull.. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Nvm ---Jeg håper vi får se 2gb 512bit på G100Ramguy, det hadde da en god del å si for de krevede nye dx10 applikasjonene. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Flere spill syns jeg burde vært testet i 1920x1200. Det hadde vært artig å sett Crysis på very high, i det minste texture innstillingene, også spill som CoD4, UT3, STALKER og Oblivion med high-res textures pack ville jeg ha likt å sett. Med testing av minnemengde er det nokså viktig med noe form for histogram da en framedrop her og der går lite utover en gjennomsnittlig framerate resultat, men blir raskt ganske ødeleggene for spill opplevelsen. For enkelte spill i dag og med tanke på SLi oppsett og grafikk data økningen i fremtidige spill har det nok noe for seg, men om det er verdt de ekstra pengene blir opp til den hver enkelte å avgjøre. Endret 14. februar 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Eg er heilt einig med MistaPi, denne testen leverer tall som ikkje er av betydning etter min meining. 1GB minne slår nok skikkeleg til i Crysis i 1920x1200 på Very High Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei Tjo, vet ikke jeg, men synes det var en viss forbedring på DX10-spillene. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei Tjo, vet ikke jeg, men synes det var en viss forbedring på DX10-spillene. Hadde også gjort meg opp en formening om at 1GB i SLI/CF skulle gi et betydelig ytelseshopp over 512. Lurer på hvor mye dette har med måten spill programmeres på. Større teksturer kan vel gi mer detaljerte scener, uten å gi så mye tap i frameraten? En annen ting, er om f.eks HD3870 ville dratt mer nytte av 1GB minne, siden det har raskere minne. Evnt. hvordan det ville vært artet seg i et QuadFire-oppsett.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Ble litt overrasket over testresultatet, trodde 1GiB GDDR3 skulle ha noen fordeler ved høyere oppløsninger, og spesielt ved AA og AF aktivert. Men den gang ei Tjo, vet ikke jeg, men synes det var en viss forbedring på DX10-spillene. men i dx9 og videoytelsen ble dårligere enn 512mb utgaven. Er grunnen søketiden i minne? mer minne lengre søketid? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Har ikke dere nettopp fått dere nytt lydutstur for å teste støy? Er vel ikke noe poeng å la det støve ned...? Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Dette beviser jo bare det som er nevnt utallige ganger i andre tråder, det er minnebåndbredde, ikke mengde som holder disse kortene tilbake... Lenke til kommentar
Halsstikkar Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Må le litt her, jeg har den gamle GTS 320mb, overklokka litt og fekk over 11000 poeng, 400 poeng fra 8800GT. GTS min holder etter! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Eg er heilt einig med MistaPi, denne testen leverer tall som ikkje er av betydning etter min meining. 1GB minne slår nok skikkeleg til i Crysis i 1920x1200 på Very High Når kortet allerede på 1600x1200 kommer ned i sub 25fps på dx10 spill så er det ikke vits å teste høyere oppløsninger... det går TREIGT uansett... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Eg er heilt einig med MistaPi, denne testen leverer tall som ikkje er av betydning etter min meining. 1GB minne slår nok skikkeleg til i Crysis i 1920x1200 på Very High Når kortet allerede på 1600x1200 kommer ned i sub 25fps på dx10 spill så er det ikke vits å teste høyere oppløsninger... det går TREIGT uansett... Det hadde jo uansett vært intresant å se hva som egentlig skal til for at 1gb minne har noe å si. Sånn for vitenskapen sin skyld. Selv om det går treigt. Ellers så må jeg jo bare si at jeg er skuffet over at det ikke var noen støy målinger på dette kortet vs. msi kortet. Lenke til kommentar
zipp- Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Må le litt her, jeg har den gamle GTS 320mb, overklokka litt og fekk over 11000 poeng, 400 poeng fra 8800GT. GTS min holder etter! Tror de fleste med 8800GT får en god del mer en det som står i testen her. Selv får jeg rundt 13k poeng i 3dmark06. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Må le litt her, jeg har den gamle GTS 320mb, overklokka litt og fekk over 11000 poeng, 400 poeng fra 8800GT. GTS min holder etter! 3DMark er en ting, men om du kjører et DX10-spill så vil de 320MB komme til kort ganske raskt. Lenke til kommentar
Halsstikkar Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Kanskje jeg ikke akkuratt greier Crysis på high med flyt i, men medium går det 50 fps. Kjøper ikke et nytt kort, skal værtfall vente på 9 serien. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Nok et bevis på at minne ikke er alt. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) RBW om "puslete" grafikkort med mye minne: "De er knapt mer enn et PR-stunt for å selge flere produkter til stakkarer som ikke vet bedre." Kanskje stakkarene ser et annet behov enn artikkelforfatteren? F.eks. at man har et behov for virtualisering, der hvert operativsystem bruker sin del av grafikkminnet? Windows 512MB og Linux 512MB - da er det ikke stort igjen av den 1GB man hadde i utgangspunktet ... Superlativer og fargerike adjektiver bør man være forsiktig med å bruke, Wegner. Endret 14. februar 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå